سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر ترکیپیشخوان ترکیه

گیزِم کارجا : میخواهم مادر شوم اما به دلیل این حوادث جسارت کافی برای این اتفاق را ندارم

تجارت مواد مخدر و رویداد های آن در ترکیه

چاتای اولسویی که به اتهام قاچاق مواد مخدر توسط دادگاه به حبس محکوم شده و بین چنک اِرِم و گیزِم کاراجا نیز متهم هستند و دادگاه تجدید نظر از نو آغاز شد .

گیزِم کارجا گفت :

که در زمان رخ داد این اتفاقات او ۱۹ سال داشت و این اتفاقات ۷ سال است که ادامه دارد او سال قبل ازدواج کرد و مادر شدن و برنامه ریزی کردن برای آینده میخواهم اما به دلیل این مشکلات جسارت این کار را نمیکنم.

دیوان عدالت منطقه ۴ استانبول ، در دایره جزایی اولین حالت و بیانیه بین آنها راز میماند به دانسته یوسف حسن آک گون ۱۱ عدد از متهمان به صورت آزاد و یکی از آنها به صورت زندانی همراه با وکیل هایشان شرکت کردند .

چاتای اولسوی و چنگ اِرِی با عذر خواهی زیاد در این جلسه شرکت نکردند .وکیل چنک اِرِی به نام ابراهیم با دادن توضیحاتی در مورد بی حق بودن و سو استفاده شدن از نام موکلش برای این جنایت صحبت کرد و خواستار تبرئه موکلش توسط دادگاه شد .

دفاعیه گیزم کاراجا هم اینگونه بود که :

(( هنگامی که این اتفاقات افتاد من ۱۹ سال داشتم و در آن زمان من ۳ -۴ سال بود که همراه خانواده ام از خارج کشور آمده بودم و من بسیار سریع وارد دنیای کاری ام شدم ، من در محل کارم با مواد مخدر آشنایی پیدا کردم و چند بار با دوستم نوشیدم ولی هرگز آن را خرید و فروش نکردم . و این ممکن نیست که من بدون در اختیار داشتن آن چیزی را به کسی بدهم . این اتفاقات ۷ سال است که ادامه دارد . من را بسیار تحت تاثیر قرار داد و فرسوده ام کرد و کارم را و هم کار روانشناسیم را .  من سال قبل ازدواج کردم و مادر شدن و برنامه ریزی کردن برای آینده ام را میخواهم به دلیل این مشکلات جسارت ای کار ها را ندارم . و من تقاضای آزادی دارم ))

اگر تجارت مواد مخدر میکردم درآمدم اینقدر کم نبود

یکی از افرادی که زندانی نیست جان تورگوت هنرمند تئاتر است

او گفت :

(( من در دانشگاه تئاتر خوانده ام ،من هنرمند کار تئاتر هستم و در آن زمان تئاتر کار نمیکردم ، در همان زمانی که سرم برای کارهایم بسیار شلوغ بود درآمدم بسیار پایین بود . برای هر بازی ۱۰۰ لیر ( واحد پول ترکیه ) میگرفتم ، اکر در کار تجارت مواد مخدر بودم درآمدم انقدر پایین نبود اما ادعایی که من از نواد مخدر استفاده کرده ام درست است ))

متهمی به نام جانیک نیازی که آزاد است ، گفت :

(( او در مجموعه جزو کارمندان است . به دلیل بالا بودن سنش از دیگر متهمان دلیلی برای دوستی او با آنان نیست ، همچینین او گفت چاتای اولسوی فقط یکبار به خانه من آمده است قضیه ای که من در سدد استفاده از آن مواد کردن همین یکبار بود که باهم از آن نوشیدیم . قضایا از این قرار است .))

تنها فردی که از این جنایت در حبس است مورات اوزگنر است که دادگاه برای رسیدگی به حکمش وعده داده است .

چه اتفاقاتی افتاده است ؟

۳۴ نفری که در متهم این ادعا هستند بینشان بازیگر و هنرمند هم وجود دارد ، دادگاه اعلام کرد که در ۱۶ مارس ۲۰۱۸ تصمیم و حکم خود را اعلام خواهد کرد . و دادگاه برای چِنک اِرِن به دلیل تجارت مواد مخدر ۶ سال و ۳ ماه حبس و  ۱۰۰ لیر پول نقد جزا داده است .

از بازیگران ،چاتای اولسوی ، گیزِم کاراجا ،یوسف حسن آک گون ، حسین اورچان بنلی ، دی جی نوری کوسِم ،مناچار آیشه سِلین ، بورانکای آیشه به دلیل تجارت مواد مخدر ۴ سال هر ۲ ماه یکبار حبس و ۸۰ لیر پول نقد جریمه شدند. از ۲۷ سال به ۴ سال و متغییر تا ۲۸ سال جزای حبس آنها متغییر است . متهامان به دادگاه درخواست تجدید نظر داده اند و دادگاه برای ۳۴ سال حبس تصمیم به ۱۴ سال گرفته و رای صادر کرده و برای افراد ۲۰ سال حبس ،  امروز روز دادگاه است .

البته همچنان امید ها برای نقض رای دادگاه بدوی برای برخی از این چهره ها یا تبدیل و کاهش احکام وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا