سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

بوتاکس می تواند افسردگی را تا 88٪ کاهش دهد.

بوتاکس ممکن است جوانی را به دنبال داشته باشد ، با این حال ، تحقیقات جدید نشان می دهد که  این متد زیبایی می تواند سلامت روان شما را نیز تحت کنترل داشته باشد.

در حالی که تنها یک دوز میکروسکوپی برای صاف کردن چین و چروکهای ریز لازم است ، اما داروهای تولید شده از یک سم باکتریایی می توانند در مقادیر نسبتاً کمی تهدید کننده  باشند.

برای درک بهتر عوارض احتمالی متدهای زیبایی ، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو به بررسی عوارض جانبی نزدیک به 40،000 بیمار پرداختند.

نتایج نشان داد که  بوتاکس کردن، چه از نظر زیبایی و چه از نظر پزشکی ، خطر ابتلا به افسردگی را تا 88٪ کاهش داده است. اگرچه هنوز نامشخص است اما می تواند مناطقی از سیستم عصبی مرکزی را  که احساسات را تنظیم می کند ، و روحیه بیمار را تقویت می کند، کنترل کند. 

بوتاکس – یک درمان جدید برای مبارزه با افسردگی “:

  نویسنده تیگران ماکونتس ، عضو پژوهش در اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) می گوید : این  یک یافته هیجان انگیز است زیرا این متد  از یک درمان جدید برای تأثیرگذاری بر خلق و خوی و مبارزه با افسردگی ،  که یکی از بیماریهای روانی شایع و خطرناک  است ، پشتیبانی می کند – و این مبتنی بر یک داده  آماری بزرگ  است و نه مشاهدات در مقیاس محدود.”

افسردگی نوعی اختلال روانی شایع است که می تواند بر خلق و خو تاثیر بگذارد و روحیه را پایین بیاورد و فرد احساس ناامیدی می کند  و  علاقه اش  به فعالیتهایی که قبلاً از آن لذت می برد را از دست می دهد. 

 همچنین می تواند فرد را از نظر جسمی تحت تأثیر قرار دهد ، در حالی که بسیاری از آنها اشتهای خود ، میل جنسی و یا انرژی خودشان را از دست می دهند.

از هر 5 نفر  افراد بالای 16 سال در انگلستان در سال 2014 یک نفر علائم افسردگی یا اضطراب را نشان داد. در ایالات متحده  در سال 2015، حدود 16.1 میلیون بزرگسال (6.7٪) حداقل یک قسمت افسردگی اصلی را  تجربه کرده اند. 

 ممکن است  آنها را به سمت داروهای ضد افسردگی یا مشاوره سوق دهند که طبق گفته ها این روشها  تقریباً در حدود یک سوم از بیماران بی اثر هستند ، و دانشمندان را وادار می کنند گزینه هایی مانند روش های ضد تشنج و تزریق کتامین را امتحان کنند. 

a man sitting on a bed: Sad Woman Sitting On Bed At Home


طبق گزارشها افرادی که بوتاکس می کنند 40 تا 88 درصد کمتر دچار افسردگی می شوند. 

بنا به گزارش ها ، بوتاکس ، مخفف سم بوتولینوم است که در قرن هجدهم کشف شد. در صورت استفاده برای مصارف آرایشی و دارویی ، چند میلیاردم گرم از آن تجویز می شود ، که کاملاً بی خطر  است.
 بوتاکس به جز  صاف کردن چروکهای پیشانی ، میگرن ، اسپاسم عضلات ، بی اختیاری و تعریق شدید را هم کاهش می دهد.

اگرچه  عوارضش خیلی کم  است ، اما برخی از آنها علائمی مانند آنفولانزای زودگذر ، کبودی یا تاری دید هستند. دانشمندان برای کشف هرگونه عوارض جانبی دیگر ،  از بیش از 13 میلیون  داوطلب استفاده کردند.

آنها به بیمارانی که  می خواستند بوتاکس انجام دهند به هشت دلیل مختلف و در مکانهای مختلف از جمله پیشانی ، گردن ، اندام و مثانه تزریق کردند. نتایج ، که در ژورنال Science Reports منتشر شده است ، نشان داد افرادی که بوتاکس را در شش  ناحیه از هشت منطقه – نه فقط پیشانی  انجام دادند بین 40 تا 88 درصد کمتر احتمال بروز افسردگی داشتند.

Dr Ruben Abagyan می گوید: سالهاست ، پزشکان  مشاهده می کنند که تزریق بوتاکس به دلایل زیبایی باعث کاهش افسردگی در افراد می شود. “

“تصور می شود که کاهش خطوط اخم  در ناحیه پیشانی ،روحیه را بالا می برد و احساسات منفی را از بین می برد. “اما ما در اینجا متوجه شدیم که مکانیسم ممکن است پیچیده تر باشد ، زیرا در واقع تزریق بوتاکس اهمیتی ندارد”

گفته شده است که از آنجا که بوتاکس شرایطی را که ممکن است باعث افسردگی شود ، مانند میگرن ،  را کاهش می دهد ، می تواند به طور غیرمستقیم روحیه یک بیمار را هم تقویت کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا