سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

آخرین گفت‌وگوی سفیر فقید روسیه در سازمان ملل

57370214

سفیر فقید روسیه در سازمان ملل در ‌آخرین مصاحبه تلویزیونی خود به نظر کاملا سالم و سرحال می‌آمد و به تبادل دیدگاه‌هایش درباره مسائل سیاست خارجی پرداخت و به شبکه خبری راشاتودی گفت که دیپلمات بودن چقدر دارای استرس و فشار است.

الکسی یاروشفسکی از شبکه خبری راشاتودی که با ویتالی چورکین، سفیر فقید روسیه در سازمان ملل برای آخرین بار مصاحبه کرد، گفت بابت خبر درگذشت ناگهانی این دیپلمات شوکه شده است، چون دو هفته قبل با وی مصاحبه داشت و او به نظر سالم و سرحال می‌آمد.

این خبرنگار ادامه داد:‌ چورکین در جریان مصاحبه کاملا پر انرژی بود. من از او درباره این سوال کردم که دیپلمات بودن در این روزها به چه صورت است و او گفت که این شغل امروزه بیش از پیش گیج کننده است. شغلی پر از فشار و استرس است. متاسفانه جهان امروز بیش از گذشته بی ثبات است.

سفیر فقید روسیه در سازمان ملل در این مصاحبه گفته بود: من از اینکه این شغل را برگزیدم، پشیمان نیستم. اگر بگویم شغل آسانی است، دروغ گفته‌ام بلکه لحظات سختی در زندگی یک دیپلمات وجود دارد. ما در حال حاضر در یکی از این لحظات هستیم. من ترجیح می‌دهم که اوضاع شکل دیگری بود و ما تجربیاتی را که در سال‌های اخیر وقوع یافته، شاهد نبودیم. به هرحال، ما الان اینجا هستیم و باید درست رفتار کنیم و به زندگی ادامه دهیم.

انتخاب این شغل نخستین گزینه چورکین در جوانی نبود. این خبرنگار شبکه خبری راشاتودی گفت: چورکین در بسیاری از فیلم‌های دوران شوروی نقش ایفا کرد اما زمانیکه از او پرسیدم چرا از این انتخاب پشیمان است، پاسخ داد که بهتر این است که یک دیپلمات خوب باشم تا یک بازیگر بد.

این خبرنگار گفت: به درخواست چورکین هفتم فوریه سال جاری وارد نیویورک شدم تا با او مصاحبه‌ای داشته باشم و این آخرین مصاحبه من با او بود و شامل 20 سوال می‌شد. ما خیلی صحبت کردیم و محور اصلی صحبت‌هایمان سیاست خارجی بود. وضعیت اوکراین، درگیری‌ها در سوریه، بدتر شدن روابط میان ایران و آمریکا و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا از جمله مسائلی بود که ما درباره‌اش گفت‌وگو کردیم. چورکین به خاطر بحث و جدل‌های تندش به ویژه با همتایان غربی‌اش درباره بحران اوکراین و درگیری در سوریه مشهور بود و زمانیکه از او درباره دولت جدید آمریکا و سیاست خارجی واشنگتن سوالاتی پرسیدم، گفت هنوز زود است که بخواهیم درباره‌اش نظر بدهیم، دولت هنوز به خوبی شکل نگرفته است. چورکین به من گفت ما شاهد چیز جدید و کاملا متفاوتی هستیم. البته امیدوارم که این جدید بودن به سمت بهبود روابط ما سوق پیدا کند اما آنچه قرار است دقیقا رخ دهد، هنوز مشخص نیست. درگیری ما با تروریست‌ها یکی از شرایطی است که باعث می‌شود تا این نیاز به وجود آید که ما باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

خبرنگار راشاتودی افزود: این دیپلمات همچنین درباره اوضاع در یمن نیز به گفت‌وگو با من پرداخت و هشدار داد با توجه به اوضاع موجود در این کشور، این وضعیت می‌تواند بدتر از سوریه شود. در حقیقت، من فکر می‌کنم که این یکی از مواردی است که باید با آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل همکاری نزدیکی داشته باشیم. سازش در یمن امری سخت و دشوار است و نیازمند توجه ویژه جامعه بین‌الملل به این موضوع هستیم. در آفریقا ما شاهد هستیم که تمامی مشکلات از زمان براندازی دولت معمر قذافی، دیکتاتور لیبی و کشته شدنش شدت گرفته است. در سوریه نیز مشکل زمانی آغاز شد که یکی از موفق ترین کشورها رو به بی ثباتی گذاشت. نتیجه گیری من این است که جامعه بین‌الملل باید هرچه سریعتر برای حل این مشکلات چاره بیندیشد. اگر اجازه دهیم این مشکلات ادامه پیدا کند، تعداد تلفات بیشتر و بیشتر می شود و سازش آنها سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد.

به گفته وی “سفیر فقید روسیه در سازمان ملل همچنین بر اهمیت فعالیت سازمان ملل نیز تاکید کرد و به من گفت سازمان ملل به کار خود به عنوان یک مکانیسم ضروری و واجب ادامه می‌دهد. بدون این نهاد بین‌المللی، ما باید خودمان دست به کار شویم و بدون همکاری موفقیتی حاصل نمی‌شود. دستکم یک پلتفورم وجود دارد که ما را با هم نگه می‌دارد. ما دستور کاری کلی در اختیار داریم، ما وارد سالی پر مشغله‌تر می‌شویم. من نگران هیات روسی در سازمان ملل هستم. ما عادت کرده‌ایم که اینگونه خودمان را پر مشغله کنیم. ما دوست داریم پر مشغله باشیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا