سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینمااخبار مشاهیرپیشخوان اروپا

شهاب حسینی در فیلم زندگینامه مخترع ایرانی لیزر گازی علی جوان بازی می کند.

کوروش آهاری که فیلم «شب» را با بازی شهاب حسینی ساخته بود، حالا در تلاش است که فیلم زندگی ‌نامه علی جوان را بنویسد و کارگردانی کند و شهاب حسینی هم قرار است در این نقش بازی کند. شهاب حسینی در این فیلم قرار است نقش مخترع ایرانی لیزر را بازی کند.

 علی جوان دانشمند، فیزیکدان و مخترع ایرانی – آمریکایی است که در سال 1959 ایده لیزر گازی را در آزمایشگاه ‌های کمپانی تلفن بل مطرح کرد. یک نمونه موفق از این لیزر در سال 1960 توسط او، دبلیو آر بنت و دی آر هریوت ساخته شد. جوان همچنین در حوزه‌ هایی مثل فیزیک کوانتوم و طیف ‌بینی هم دستاورد های بسیار مهمی داشته است. لیزر ساخته شده از گاز نئون و هلیون او هم اکنون در موزه ملی تاریخ آمریکا در موسسسه اسمیتسونیان قابل بازدید است.

آهاری، حسینی و کمپانی پل مدیا متعلق به الکس برتو حق جهانی اقتباس از زندگی جوان را از دو دختر او مایا و لیلا جوان خریداری کرده ‌اند، دو دختر جوان همچنین به عنوان تهیه‌ کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهند داشت. 

از اعتبارات حسینی می توان به بازی در نقش اصلی در فیلم  اصغر فرهادی برنده اسکار جدایی نادر از سیمین  و فروشنده اشاره کرد که برنده بهترین بازیگر فیلم کن برای فیلم دوم شد. 

اهاری ، تهیه کننده و کارگردان ایرانی اخیراً فیلم ترسناک The Night را کارگردانی کرد که با تبدیل شدن به اولین فیلم تولید شده در آمریکا که از زمان انقلاب  مجوز اکران نمایشی را در ایران دریافت کرده ، تاریخ ساز شد. فیلم آن شب 29 ژانویه در سینماها و خانه های آمریکای شمالی از IFC Midnight اکران می شود و قرار است در اواخر سال در سطح جهانی عرضه شود.

 داستان فیلم در مورد زوج جوانی است که به همراه دختر یک ساله‌شان خود را محبوس در هتلی قدیمی می‌یابند. علیرغم تلاششان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم‌آور، نیرویی خارجی آن دو را وادار به ابراز رازهای درونی‌شان که از یکدیگر پنهان نگه داشته‌اند می‌کند. آن‌ها با دقت همه چیز و هر کسی را که در مسیرشان قرار دارد زیر سال می‌برند. در این فیلم جورج مگوایر نیز به‌عنوان بازیگر نیز حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا