سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامتمقالات

5 نکته ساده برای حفظ سلامت دندان هایتان در خانه

داشتن یک لبخند درخشان و سالم یکی از ایده آل های ماست. ما در مورد یک لبخند ساختگی صحبت نمی کنیم ، بلکه یک لبخند طبیعی که باعث سلامتی هم می شود. از این گذشته ، دندانها اولین چیزهایی هستند که در مورد افراد دیگر مشاهده می کنیم – بنابراین اطمینان از سلامت دندانها و لثه ها باید در اولویت باشد.

مراقبت از لبخند در خانه نکته کلیدی است ، به خصوص اینکه همیشه نمی توان به دندانپزشک مراجعه کرد.

1. قانون 60/40 را به خاطر بسپارید: 

آیا می دانید یک دندان پنج طرف است و مسواک زدن تنها 60٪ دندان شما را تمیز می کند؟ 40٪ باقیمانده را می توان با نخ دندان و خلال دندان تمیز کرد، کاری که باید حداقل یک بار در روز برای سالم نگه داشتن لثه و تمیز بودن دندان انجام دهید.

2. میان وعده هایتان را جمع کنید:

میان وعده ها سلطان هستند اما نه  برای دندان های شما. این بر کسی پوشیده نیست که قندها و اسیدها به دندانها آسیب می رسانند ، اما این فقط به چیزی که اسنک می کنید نیست – بلکه منظور میان وعده ها است. هر وقت چیزی می خورید یا می نوشید ، باکتری در دهان شما به وجود می آید که اسید تولید می کند. این اسید به دندان شما حمله می کند و می تواند احتمال پوسیدگی و فرسایش دندان را افزایش دهد. سعی کنید تعداد دفعات میان وعده خود را در روز محدود کنید و غذاهای شیرین را با گزینه های بدون قند ، مانند هویج یا کرفس عوض کنید – آنها با دندان های شما بسیار مهربان هستند.

3. آب بیشتری بنوشید:

پوست شما نه تنها از شما برای بالا بردن میزان مصرف آب تشکر می کند ، بلکه دندان های شما نیز تشکر می کنند. مانند میان وعده ، مصرف مکرر مایعات حاوی قند ، حتی قندهای میوه باعث حمله اسیدها می شوند. جایگزینی اینها با آب باعث شستشوی هرگونه اسید در دهان بعد از غذا و میان وعده می شود ، دهان را تازه نگه می دارد و به کاهش خطر پوسیدگی دندان کمک می کند.

4. بعد از غذا رفرش شوید:

برای کمک به تمیز و تمیز نگه داشتن دهان خود در طول روز ، باید غذای محبوس شده را بعد از غذا خوردن حذف کنید. برای شادابی و سلامت دندان ها ، با کمک یک قطعه آدامس بدون قند نعناع کمک کنید تا دندان ها دوباره معدنی شوند و نفس شما تازه شود.قانون 60/40 را فراموش نکنید و دندان های خود را دو بار تمیز کنید.

 

tepe-nightly

5-برنامه شبانه خود را تغییر دهید:

در مقابل وسوسه مسواک نزدن در هنگام خواب ، مقاومت کنید – آن را به عنوان یک قسمت اساسی از برنامه شبانه خود در نظر بگیرید ، درست مثل پاک کردن آرایش یا لایه گذاری روی محصولات مراقبت از پوست. برنامه بهداشت دهان و دندان شما در شب مانند پاک کردن مضاعف پوست است. برای اولین بار   به مدت دو دقیقه با استفاده از خمیردندان مبتنی بر فلوراید ، مسواک برنید  و بار دوم با استفاده از مسواکهایی که برس خیلی کوچک دارند دندانهایتان را تمیز کنید.  برس ها آنقدر کوچک هستند که می توانند به جاهایی برسند که مسواک شما نمی تواند و برای از بین بردن باکتریها مناسب است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا