سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومی

ماده سمی در شکلات که باید درباره آن بدانید.

کاکائو + شکر + چند چیز دیگر = شکلات :  خوراکی که همه ما می شناسیم و دوستش داریم: شکلات به دلیل داشتن مقدار زیادی قند می تواند برای سلامتی شما مضر  است. اما این تنها چیزی نیست که باعث می شود شکلات به طور بالقوه برای سلامتی شما مضر باشد. اگرچه کاکائو یک ماده طبیعی است که از دانه ها به دست می آید ، اما همچنین می تواند برخی از خواص سمی را نیز به همراه داشته باشد.

این به دلیل خاک زمینی است که ماده سمی شکلات در آن رشد می کند.

بیشتر درختان کاکائو جهان در آمریکای لاتین قرار دارند. طبق گزارش CDC ، در اینجا آثار بیشتری از کادمیوم وجود دارد ، عنصری که می تواند باعث اسهال ، استفراغ و حتی بیماری کلیوی شود. بر اساس گزارش جدید مجله کیفیت محیط زیست ، تیمی از محققان از اکوادور و بلژیک در حال حاضر به دنبال راه حل هایی برای کاهش مقدار کادمیوم هستند که در نهایت به دانه های کاکائو منتهی می شود.

دیوید آرگوئلو ، عضو تیم تحقیقاتی می گوید: “کادمیوم، معیشت کشاورزان را تهدید می کند زیرا ممکن است محصولات آنها برای تجارت مناسب نباشد و برخی از خریداران ترجیح می دهند که دانه های کاکائو آلوده را خریداری نکنند.” “برای دست یابی به یک استراتژی موثر برای کاهش آن ، ما باید بفهمیم که گیاهان کاکائو چگونه آن عنصر را جذب می کنند.”

آنها دریافتند که روشهای معمول حذف کادمیوم از خاک ،روی درختان کاکائو موثر نیست. چون که ریشه آنها عمیق است. گیاهان دیگری مثل ذرت ، آفتابگردان و گیاهان دیگر ، نزدیکتر به سطح زمین هستند. در فاصله برداشت و کاشت ، حتی عمیق ترین لایه ها را می کند و خاک مخلوط میشود. یک روش معمول برای حذف کادمیوم از خاک افزودن عنصری است که در سنگ آهک پیدا می شود که به آن لایم میگویند. شود. لایم به جلوگیری از جذب کادمیوم به گیاهان کمک می کند.

خاک اطراف ریشه های درخت کاکائو را نمی توان مخلوط کرد و با لایم تصفیه کرد زیرا هر سال دوباره کاشته نمی شود. در یک آزمایش ، لایم به هر دو لایه بالایی و عمیق خاک حاوی دانه های کاکائو در یک گلخانه اضافه شد، محققان مقدار کمتری از عنصر مضر  را در برگها  پیدا کردند. در حالی که موفقیت آمیز بود، ولی نمی توان روی درختان کاکائو در مزرعه کار کرد. اما ، راه حل های دائمی در آینده پیدا می شود.

با این حال، محدود کردن مصرف شکلات بهترین راه برای جلوگیری از مصرف ماده سمی شکلات است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا