سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

خوردن بیش از حد تخم مرغ می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

تخم مرغ یکی از محبوب ترین غذاهای صبحانه در سراسر جهان است ، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن مداوم آنها می تواند ریسک ابتلا به دیابت را بالا ببرد . 

آنچه  باید بدانید در اینجاست. محققان افزایش قابل توجه مصرف تخم مرغ در چین را مورد بررسی قرار دادند ، که اتفاقاً همزمان با افزایش شدید ابتلا  به دیابت نوع 2 اتفاق افتاد. و در نتایج منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا ، آنها پیشنهاد کردند که ممکن است ارتباطی بین این دو وجود داشته باشد.

“طی چند دهه گذشته ، چین یک تغییر اساسی در تغذیه را تجربه کرده است که شاهد آن هستیم بسیاری از مردم از رژیم غذایی متشکل از غلات و سبزیجات دور شده و به یک رژیم غذایی پروسس شده می روند که شامل مقادیر بیشتری گوشت ، میان وعده ها و غذاهای پر انرژی  است..” مینگ لی ، دکترای اپیدمیولوژیست و دکترای دانشگاه استرالیای جنوبی در بیانیه ای گفت. “در همان زمان ، مصرف تخم مرغ نیز به طور پیوسته در حال افزایش است ؛ از سال 1991 تا 2009 ، تعداد افرادی که در چین تخم مرغ می خورند تقریباً دو برابر شده است.”

در همان دوره زمانی ، میزان ابتلا به دیابت هم افزایش یافته است. هنگام بررسی گزارش های رژیم غذایی از حدود 8500 شرکت کننده ، آنها دریافتند کسانی که روزانه یک یا چند تخم مرغ می خورند ریسک ابتلا به دیابت را 60٪ افزایش می دهند. 

یک نکته مهم در مورد این تحقیق این است که این همبستگی است ، نه علت. این دقیقا چه معنی ای می دهد؟ در حالی که محققان ارتباط بین مصرف تخم مرغ و افزایش ابتلا به دیابت را همزمان می بینند ، اما نمی توانند ارتباط مستقیمی  را بین این دو ثابت کنند. گفته می شود ، این اولین باری نیست که  مصرف تخم مرغ  در یک مطالعه تغذیه ای در مورد دیابت بررسی می شوند.

مطالعه ای که در سال 2009 در Diabetes Care منتشر شد و داده های بیش از 56000 نفر را در آزمایش های تحقیقاتی بهداشتی مداوم بررسی کرد ، همچنین نشان داد که ارتباط زیادی بین سطح بالای مصرف تخم مرغ روزانه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مردان و زنان وجود دارد.

در آن مطالعه خاص ، محققان خاطرنشان کردند که این اتفاق می افتد زیرا کلسترول غذایی موجود در تخم مرغ می تواند باعث افزایش سطح گلوکز خون (قند) شود. هنگامی که آن ها بالا باشد ، می تواند خطر مقاومت به انسولین را افزایش داده و منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت  شود. 

با این حال ، هم در آن مطالعه و هم در جدیدترین مورد ، محققان افزودند که تخم مرغ دارای مزایای تغذیه ای ، از جمله پروتئین ، ویتامین B2 و مواد معدنی مانند روی و آهن است. بنابراین ، شاید مانند بسیاری از انواع غذاها ، نکته اصلی در اینجا حذف نیست ، بلکه تعدیل آن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا