سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

طی تحقیقاتی ماست اثر شگفت انگیزی بر روی سیستم ایمنی بدن شما دارد .

ما فکر می کنیم که در مورد ماست چیزهای زیادی وجود دارد، از جمله کلسیم ، پروبیوتیک ها و پروتئین. یکی از نگرانی های مداوم در مورد ماست لبنی این است که مانند برخی دیگر از محصولات ساخته شده از شیر حیوانات ، تصور می شد که باعث التهاب در بدن میشود ، که می تواند منجر به برخی از عفونت ها ، بیماری ها و اختلالات شود. حالا ، یک مطالعه کشف کرده است که پروبیوتیک های موجود در محصولات ماست ممکن است التهاب را کاهش دهد تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کند – از جمله در برابر COVID-19.

مطمئناً افراد زیادی به لبنیات حساس هستند و یا مجبورند به طور کامل از مصرف آن اجتناب کنند. برای برخی دیگر که می توانند آن را بخورند و از آن لذت ببرند ، در سال های اخیر بحث هایی در بخشهایی از جامعه پزشکی انجام شده است. برخی از متخصصان درباره اینکه آیا مصرف لبنیات می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری ها شود که شامل آرتروز تا افسردگی و حتی آکنه و موارد دیگر مطالعاتی انجام دادند. 

در حالی که مطالعاتی وجود دارد که دلیل برخی از این موارد را یافته است ، اما برای کسانی که به غذایی مانند ماست برای نقش یک ماده اصلی غذایی سالم و قابل اطمینان نگاه می کنند ، فایده ای ندارد. برای آن مخاطبان ، حالا خبر مهیج وجود دارد: دو محقق که یک مطالعه دانشگاهی انجام داده اند دریافته اند که مولکولهای حاصل از پروبیوتیک های موجود در کفیر (یک نوشیدنی مایع که کاملاً شبیه ماست است) میزان مسری عامل ایجاد کننده وبا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در یک مطالعه، دانشمندان دریافتند که همین مولکول ها همچنین به عنوان یک نیروی ضد التهابی علیه برخی از مدل های بیماری ویروسی عمل می کنند.

این شامل “سندرم سیتوکین” است ، که پاسخ ایمنی است که به عنوان علت اصلی مرگ در بیماران COVID-19 کشف شده است. پروفسور راز جلینک ، معاون تحقیق و توسعه دانشگاه بن گوریون در Negev گفت: “تحقیقات ما برای اولین بار مکانیزمی را روشن می کند که پروبیوتیک های تخمیر شده شیر می تواند در برابر عفونت های بیماری زا محافظت کرده و به سیستم ایمنی بدن کمک کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا