سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

دیجی تایمز: تأمین‌کنندگان تولید انبوه نمایشگر mini-LED مک‌بوک پرو جدید را آغاز کرده‌اند

[ad_1]

تاکنون، شایعات متعددی درباره مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید منتشر شده است و ادعا می‌شود اپل بعد از سال‌ها، نمایشگر نوت‌بوک‌های حرفه‌ای‌اش را دستخوش تغییر خواهد کرد. شواهد نشان می‌دهد مک‌بوک‌های پرو جدید به نمایشگر mini-LED مجهز خواهند شد که می‌تواند کاربران را بیش‌ازپیش در محتوای بصری غوطه‌ور کند. حال طبق جدیدترین اخبار، گویا شرکای تولیدی اپل تولید انبوه نمایشگرهای مذکور را آغاز کرده‌اند.

دیجی‌تایمز با استناد به منابع آگاه به زنجیره تأمین محصولات اپل گزارش می‌دهد تولید انبوه نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی برای مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ آغاز شده است که درواقع مُهر تأییدی بر عرضه نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل در آینده‌ای نزدیک است. نشریه مذکور تخمین می‌زند تولید محموله‌های مک‌بوک پرو در ماه چیزی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه و به‌تبع نمایشگر خواهد بود.

گفتنی است اپل نخستین‌بار نمایشگر یادشده را در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی استفاده کرد. طبق بررسی‌ها، نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱ کنتراست و عمق رنگ مشکی و دقت رنگ چشمگیری دارد. نمایشگر مذکور بیش از ۲۵۹۶ منطقه دیمر را در خود جای داده که در هریک از آن‌ها چهار LED کوچک قرار گرفته است.

درمجموع، بیش از ده‌هزار نور پس‌زمینه LED بسیار کوچک درون این نمایشگر تعبیه شده است؛ درنتیجه، استفاده نمایشگر یادشده در نسل بعدی مک‌بوک ایر می‌تواند کیفیت محتوای بصری را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد و تجربه کاربری را بهبود بخشد.

به‌طورکلی، آغاز تولید انبوه قطعات در ماه آگوست مطمئنا با رویدادهای پاییزی اپل برای رونمایی محصولات جدید هم‌زمان می‌شود؛ زیرا محصولات معمولا چند ماه پس از تولید انبوه عرضه می‌شوند. پیش‌ازاین، گفته می‌شد اپل به‌دلیل برخی مشکلات لجستیکی در زنجیره تأمین نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی ممکن است عرضه مک‌بوک پرو جدید را حتی تا سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی نیز به‌تأخیر بیندازد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل با اضافه‌کردن چندین شرکت چینی به زنجیره تأمین، توانسته است تا حدودی از این مشکلات بکاهد و احتمالا به بازه رونمایی قبلی خود بازگردد.

طبق شایعات قبلی، اپل مک‌بوک پرو جدید و بازطراحی‌شده در دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی را تا پایان سال ۲۰۲۱ عرضه می‌کند. طبق شنیده‌ها این دو نوت‌بوک از درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری پشتیبانی خواهند کرد و ظاهرا به تراشه‌های قدرتمندی با نام احتمالی M1X مجهز خواهند شد. افزون‌براین، اپل احتمالا نمایشگر تطبیقی موسوم به تاچ‌بار را به‌نفع کلیدهای فیزیکی فانکشن حذف خواهد کرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.
[ad_2] منبع : زومیـت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا