سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سینمایی

نظر منتقدین در مورد فیلم Free Guy چیست؟

[ad_1]

با به نمایش درآمدن فیلم جدید رایان رینولدز با عنوان «مرد آزاد» در سینماها، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم علمی‌-تخیلی و اکشن Free Guy تا به حال نقد‌های بسیار خوبی را از طرف منتقدین دریافت کرده است.

اکثر منتقدین نقش‌آفرینی بسیار خوب رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در نقش اصلی این فیلم را مورد تحسین قرار داده‌اند. علاوه بر این، آن‌ها از هنرنمایی دیگران بازیگران حاضر در این فیلم از جمله جودی کومر (Jodie Comer) و جو کری (Joe Keery) نیز تعریف بسیاری کرده‌اند.

علاوه بر تعریف کردن از نقش‌آفرینی بازیگران حاضر در این فیلم، بسیاری از منتقدین نیز این فیلم را به خاطر لحن شادی‌بخش و روند داستانی سرگرم‌کننده‌اش، یکی از سورپرایز‌های بزرگ فصل تابستان امسال خوانده‌اند.

تعدادی از منتقدین نیز با اشاره به حس شوخ‌طبعی حاضر در این فیلم و همچنین خنده‌دار بودن آن که باعث شده این عنوان، فیلمی بسیار امیدوارکننده ظاهر شود، آن را بسیار سرگرم‌کننده نامیده‌اند.

از دیگر نکات مثبت حاضر در این فیلم که منتقدین نیز به آن‌ها در نقد‌هایشان اشاره کرده‌اند، می‌توان به کیفیت بسیار خوب جلوه‌های ویژه این فیلم اشاره کرد.

در کل اکثر منتقدین موافق هستند که فیلم علمی‌-تخیلی Free Guy، از آن دسته از فیلم‌های جذابی می‌باشد که قادر است مخاطبان را در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا، به سینماها بکشاند.

فیلم علمی‌-تخیلی و اکشن Free Guy تا به حال از ۴۶ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره خوب ۶۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۴۶ نقد، ۲۵ نقد آن مثبت بوده و ۱۹ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها دو نقد منفی برای آن ثبت شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، بسیار بهتر از سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۱۸۶ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز فوق‌العاده ۸۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

علاوه بر این، با توجه به میانگین بسیار بالای نمرات منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، این فیلم توانسته عنوان Certified Fresh را نیز در این سایت از آن خود کند.

درست مانند نظرات مثبت منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات بالای آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان نیز از فیلم جدید رایان رینولدز بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بسیار بالای ۹۵ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۱۰۰/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی الکسینسکی»

فیلم‌نامه به قلم‌درآمده برای این فیلم توسط مت لیبرمن (Matt Lieberman) و زک پن (Zak Penn)، فیلم‌نامه‌ای بسیار پرهیجان و پرتنش بوده و کارگردان این عنوان یعنی شاون لوی (Shawn Levy) نیز، برای استخدام کردن بازیگران بزرگی مانند رایان رینولدز، حتماً باید تلاش بسیاری کرده باشد.

«۸۰/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: توسن اگان»

احساس می‌شود که نام بردن این فیلم به عنوان بهترین فیلم ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی، گزاف‌گویی است ولی با این حال فیلم Free Guy، در مقایسه با عناوین هم دوره خود، قطعاً (عنوانی) بسیار خنده‌دارتر‌ و پراحساس‌تر است.

«۸۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: جین کراوتر»

فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی Free Guy به طرز ماهرانه‌ای، به عنوان تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و تفریحی ​​یک‌بار مصرف ساخته شده است. در حال حاضر (وجود چنین فیلمی در این دوران) ضروری به نظر می‌رسد.

«۸۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: مالی فریمن»

فیلم Free Guy یکی از خلاقانه‌ترین، خالصانه‌ترین و شاید یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی است. این عنوان، به اندازه کافی فیلمی تازه و اورجینال می‌باشد که همه بتوانند از (تماشای) آن لذت ببرند.

«۷۸/۱۰۰  The Austin Chronicle  |   منتقد: متیو موناگل»

فیلم علمی‌-تخیلی Free Guy با وقت گذاشتن و عجله نکردن، توانسته تجربه‌ی خاص و معقولی را به وجود آورد که باعث شود بینندگان به آینده این NPC ها (شخصیت غیرقابل بازی) اهمیت بدهند. علی‌رغم تمامی انتظارات، فیلم Free Guy فیلمی بسیار موفق ظاهر شده است. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که صمیمیت و خلوص نیت، همچنان می‌تواند پایه‌ی فیلم‌های بزرگ و پرخرج هالیوودی باشد.

«۷۵/۱۰۰  Chicago Sun-Times  |   منتقد: ریچارد روپر»

به لطف بازی درخشان، سرگرم‌کننده، خنده‌دار، دل‌چسب و دوست‌داشتنی رایان رینولدز و جودی کومر، فیلم Free Guy توانسته به وعده خود عمل کند.

«۷۵/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: رابرت دنیلز»

این ماجراجویی عظیم و جذاب، یکی از خنده‌دارترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های به نمایش درآمده در سال جاری می‌باشد و در عین حال، نیازی هم نبوده که به اندازه فیلم‌هایی مانند The Truman Show و Wreck-it-Ralph، عالی باشد چرا که این فیلم تنها احتیاج داشته که از لحاظ احساسی مانند حسی که کاراکتر «گای» در این فیلم نسبت به خود دارد، واقعی به نظر رسیده باشد. فیلم Free Guy از این بابت، فیلمی برنده است.

«۶۰/۱۰۰  Time  |   منتقد: استفانی زکرک»

فیلم Free Guy تقریباً شبیه به ترکیبی به هم ریخته از فیلم‌های Ready Player One و The Truman Show با یکدیگر است که در عین حال عنصر‌هایی از فیلم‌هایی مانند Sleeping Beauty و The Velveteen Rabbit نیز در آن مخلوط شده است. مسلماً ترکیب آن‌ها با یکدیگر در یک فیلم، بیش از اندازه است ولی با این حال رایان رینولدز توانسته این فیلم را (با نقش‌آفرینی‌اش)، تبدیل به تجربه‌ای سرگرم‌کننده کند.

«۶۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: مایا فیلیپس»

با وجود این‌که فیلم Free Guy جذابیت‌های مخصوص به خودش را دارد ولی با این حال، در ماجراجویی تکراری کاراکتر (رایان رینولدز) و باس فایت‌های قدیمی (این فیلم)، چیز به‌یادماندنی دیده نمی‌شود.

«۶۰/۱۰۰  Arizona Republic  |   منتقد: بیل گودیکونتز»

اگر فیلم علمی-تخیلی و اکشن Free Guy مانند یک بازی ویدیویی بود، شبیه به بازی می‌شد که ارزش چندین بار بازی کردن و تکرار را ندارد ولی با این حال (این فیلم) به عنوان تجربه‌ای یک‌باره، به اندازه کافی سرگرم‌کننده است که بتواند مخاطبان خود را درگیر کند.

«۵۰/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: باب استراوس»

فیلم Free Guy، قصه‌ی استقلال، خلاقیت و جنبه‌های زیباتر هرج و مرج است.

«۰/۱۰۰  Observer  |   منتقد: رکس رید»

امکان دارد که مخاطبین هدف این فیلم یعنی کسانی که زندگی‌شان را با بازی‌های ویدیویی هدر می‌دهند، با تماشای فیلمی این‌چنینی سرگرم شوند ولی مخاطبان جدی که صنعت فیلم‌سازی در حال تلاش است تا آن‌ها را به سینماها بکشاند، چیز خاص و جالبی را در این فیلم پیدا نخواهند کرد.

.
نقل از سینما-فارس

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا