سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

AMD کارت گرافیکی مناسب برای استخراج رمزارز را وارد بازار ویتنام کرده است

[ad_1]

به‌نظر می‌رسد که AMD می‌خواهد حضورش را در بازار کارت‌های گرافیک مخصوص استخراج رمزارز پررنگ‌تر سازد. گزارش وب‌سایت خبری WCCFTech نیز صحت چنین موضوعی را تأیید می‌کند. یکی از کاربران توییتر با حساب کاربری I_Leak_VN تصویری از کارت گرافیک جدید AMD را منتشر کرده است که گویا مصرف اصلی آن برای استخراج رمزارز خواهد بود.

گفته می‌شود AMD این محصولات را مبتنی‌بر معماری Big Navi 21 و به‌منظور کاربرد در مصارف ماینینگ و استخراج رمزارزها تولید و عرضه خواهد کرد. این ادعا بر‌‌‌اساس لوگو XFX در PCB این کارت مطرح شده است که شباهت انکارناپذیری به معماری RDNA 2 کارت گرافیک AMD دارد. با‌این‌حال، پیکربندی سرپوش پشتی این کارت تاکنون در هیچ‌یک از کارت‌های گرافیک جدید AMD دیده نشده است.

به‌نظر می‌رسد که این کارت از پردازنده گرافیکی Navi 21 بهره می‌برد که می‌تواند به‌معنای تصمیم AMD یا دیگر شرکای این شرکت برای عرضه بخشی از محصولات سری RDNA 2 به بازار ماینرهای ارزهای دیجیتال باشد. کارت گرافیک ماینینگ AMD RDNA 2 از طراحی درگاه دوگانه‌ای بهره‌مند شده و در بدنه آن از هیچ‌گونه سیستم خنک‌کننده‌ای استفاده نشده است. در این تصاویر، تنها می‌توان کفی استاندارد و پلاستیکی هیت سینک را مشاهده کرد که یک لایه بزرگ آلومینیومی زیر آن قرار گرفته است.

افزون‌براین، این کارت بدون هیچ‌گونه هِد یا سَری طراحی شده است و چیزی به‌عنوان رابط نمایشگر نیز برای آن تعبیه نشده که به‌نوعی تأیید کننده کاربرد آن برای مصارف ماینینگ است. درضمن، وجود لیبل XFX نشان می‌دهد که این کارت فقط یک HPC یا نسخه ورک‌استیشن یکی از کارت گرافیک معمولی نیست که مثلا برای مصارف ماینینگ تغییر کاربری داده باشد.

نکته دیگری که درباره طراحی کارت گرافیک ماینینگ AMD می‌توان به آن اشاره کرد، بک پلیت یا بدنه پشتی آن است که دو کانکتور برق هشت پین روی آن مشاهده می‌شود. این موضوعی است که مجددا با پیش‌بینی Navi 21 بودن پردازنده گرافیکی آن مطابقت دارد؛ زیرا مدل‌های مبتنی‌بر پردازنده Navi 22 به کانکتورهای دوگانه هشت پین نیاز ندارند. همچنین، از‌آنجاکه قرار است ۲۴ ساعته از این کارت استفاده شود، تنها GPU قادر به دریافت این حجم از توان مصرفی، خود Big Navi است.

البته بعد از مشاهده توانایی خیره‌کننده کارت گرافیک RX 6600 XT در مصارف ماینینگ، بهینه‌سازی یکی از پردازنده‌های گرافیکی RDNA 2 برای این منظور اقدامی منطقی به‌نظر می‌رسد. فروشگاهی که این تصاویر را منتشر کرده است، ادعا می‌کند که به‌زودی اطلاعات مربوط به عملکرد ماینینگ و قیمت این کارت گرافیک‌ها منتشر خواهد شد.

کارت گرافیک AMD برای استخراج رمزارز

کارت گرافیک AMD برای استخراج رمزارز

کارت گرافیک AMD برای استخراج رمزارز

 

[ad_2] منبع : زومیـت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا