سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارگوناگونمجله هفتگیمطالب جالب

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم به چه صورت است؟

در حال حاضر کشور روسیه پذیرای حدود ۲۷۰۰۰۰ دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است. این کشور به دلیل فراهم کردن امکانات رفاهی، اعطای تسهیلات و خدمات به دانشجویان، عدم محدودیت سنی برای تحصیل، ثبات اقتصادی، نرخ پایین بیکاری، تدریس مطابق با استانداردهای روز دنیا و موارد بسیار دیگر با روند ادامه‌دار افزایش مهاجرت، مواجه است.

ما در اینجا قصد داریم به توضیح و بررسی در خصوص چگونگی تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم بپردازیم. تا پایان همراه این مقاله کاربردی باشید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان از ۰ تا ۱۰۰ مسئله مهم مهاجرت است.

چگونگی تحصیل در کشور روسیه با مدرک دیپلم

شما می‌توانید پس از دریافت مدرک دیپلم(مدرک پایان مقطع دبیرستان) برای ادامه تحصیل خود به کشور روسیه مهاجرت کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به برخی از دانشگاه‌های این کشور، مسئله شرط معدل مطرح است. بنابراین پیش از هر اقدامی باید از این مسئله مطلع شوید. برای دریافت اطلاعات دقیق در زمینه تاثیر شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور روسیه، با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید.

برخی دیگر از دانشکده‌های کشور روسیه، تنها از طریق آزمون ورودی و مصاحبه برای جذب دانشجویان اقدام می‌کنند و شما می‌توانید پس از دریافت مدرک دیپلم با شرکت در آزمون ورودی و پذیرش در مصاحبه برای مهاجرت تحصیلی خود اقدام کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

برای تحصیل در مقطع کارشناسی تمامی رشته‌ها باید مدرک ۱۲ ساله دیپلم خود را همراه با ریز نمرات برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی حدود ۴ سال می‌باشد و هزینه‌ای بین دو تا چهار هزار دلار در سال را به خود اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال‌تان را با خود همراه کنید.

آیا می‌توان برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم از طریق بورسیه تحصیلی اقدام کرد؟

شانس دریافت بورسیه با مدرک دیپلم بسیار کم است و بورسیه تحصیلی بیشتر به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد. در صورتی که شما عزیزان قصد دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کشور روسیه را دارید، می‌توانید در این خصوص از موسسه مهاجرتی اصطهباناتی راهنمایی بگیرید.

ارائه مدرک دیپلم، لازمه تحصیل در رشته پزشکی

تحصیل در این رشته نیز به ارائه مدرک ۱۲ ساله، همراه با ریز نمرات نیاز دارد. مدت زمان تحصیل پزشکی در روسیه، حدود ۶ سال است و بین ۳ تا ۸ هزار دلار هزینه در سال به خود اختصاص می‌دهد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه را ندارید، می‌توانید به وسیله مدرک دیپلم خود در مدت زمان تقریبی ۳ سال، در مدارس کسب و کار مشغول شده و مجوز شغلی و مهارتی را به دست آوردید.

تسلط بر زبان روسی یک برگه برنده

ورود به دانشگاه: از آنجا که آزمون ورودی بسیاری از دانشگاه‌ها به زبان روسی برگزار می‌شود، آگاهی از این زبان شانس شما را برای پذیرش افزایش می‌دهد.

اشتغال‌: اگر قصد دارید تا پس از فارغ‌التحصیلی برای کار در کشور روسیه بمانید؛ اطلاع از زبان روسی می‌توانید مسیر شغل‌ یابی را برای شما هموار‌تر کند.

کشور روسیه پس از فارغ‌التحصیلی به شما اجازه ماندن جهت پیدا کردن شغل نخواهد داد. بنابراین اگر قصد اشتغال در این کشور را دارید، در مدت زمان تحصیل کار مورد نظر خود را پیدا کنید. نکته دیگراین است که شما  در این کشور مجوز کار در حین تحصیل را دارید؛ اما اگر بدون مجوز اقدام به کار کنید، جریمه شده و به دردسر خواهید افتاد.

چطور اقامت کشور روسیه را به دست آوریم؟

دقت کنید که ویزای اولیه شما جهت تحصیل در روسیه، اعتباری سه ماهه دارد و شما پس ورود به کشور روسیه باید جهت تمدید این اعتبار اقدام کنید. همچنین شما در صورتی که پس تحصیل خود، در کشور روسیه شغل پیدا کنید، ابتدا به مدت ۲ سال مجوز اقامت کاری و پس از ۵ سال اقامت دائم و شهروندی را به دست خواهید آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی کسب اقامت دائم در کشور روسیه، با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

جمع‌‌بندی

داشتن معدل خوب و تسلط به زبان روسی، مسئله‌ای است که روند تحصیل شما در تمام مقاطع را تسهیل می‌کند. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید و می‌خواهید که در این کشور اشتغال داشته باشید، کشور مسکو و سن پترزبورگ دو گزینه طلایی برای شما به حساب می‌‌آیند. در این دو شهر بازار کار رونق بیشتری داشته و حقوق بالاتری به افراد تعلق میگیرد(البته توجه داشته باشید که هزینه زندگی در این دو شهر نسبتا بالاست).

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به کادر مجربِ و با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید تا شما را در راستای بهترین مسیر جهت مهاجرتی راحت راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا