سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

کامالا هریس تاریخ ساز شد : جو بایدن به علت بیماری , موقتا قدرت را به کامالا هریس واگذار کرد.

جو بایدن جمعه  قدرت را به طور موقت به معاونش کامالا هریس واگذار کرد تا برای “عمل روتین کلونوسکپی” تحت بیهوشی قرار بگیرد.

. هریس که در ژانویه سال جاری با تبدیل شدن به اولین زن، اولین سیاهپوست  معاون رئیس جمهور تاریخ ساز شد، در دوران ریاست جمهوری بایدن نزدیک به یک ساعت و نیم قدرت ریاست جمهوری را در دست داشت.

در اوایل همان روز، بایدن نامه ای به نانسی پلوسی و  سناتور دموکرات پاتریک لیهی از ورمونت ارسال کرد تا  به طور رسمی اختیارات ریاست جمهوری را به هریس منتقل کند.

در بخشی از این نامه آمده است: «امروز  به علت عمل جراحی تحت بیهوشی قرار می‌گیرم .با توجه به شرایط کنونی، تصمیم گرفته‌ام در مدت کوتاه روند بهبودی، اختیارات و وظایف دفتر رئیس‌جمهور ایالات متحده را به طور موقت به معاون رئیس‌جمهور منتقل کنم».

حوالی ظهر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در توییتر تایید کرد که بایدن دوباره به وظایفش برگشته و دیگر تحت  داروی آرامبخش قرار ندارد.

اگرچه هریس به عنوان اولین زن با اختیارات ریاست جمهوری تاریخ ساز شد اما این اولین بار نیست که یک رئیس جمهور به طور موقت قدرت را منتقل می کند. جورج اچ دبلیو. بوش در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، که در سال 1985 تحت عمل جراحی قرار گرفت، تقریباً هشت ساعت به عنوان  رئیس جمهور خدمت کرد. پسر بوش، رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش، دو بار قدرت را به معاونش دیک چنی، منتقل کرد.

بایدن که روز شنبه ۷۹ ساله می‌شود، پیرترین فردی است که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید وارد شده است. او گفته برای دور دوم ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نیز در کنار هریس آمادگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا