سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونگوناگونمجله فرهنگ و هنر

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد (۲)

[ad_1]


بازی تاج و تخت«Game of Thrones»

بازی تاج و تخت به انگلیسی (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف ودی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است.

سریال‌های خفن ۲

داستان سریال

داستان سریال در سرزمین خیالی وستروس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی مختلفی که در بر می‌گیرد، حول مسائلی، چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

سریال‌های خفن ۲

بدون شک یکی از مهمترین دلایل محبوبیت سریال حرکت بر خلاف جهت کلیشه‌های رایج داستانی و قهرمان پروری است. در تفکر رایج ساخت قهرمان و ضد قهرمان که در آثار تاریخی شکلی جدی‌تر به خود می‌گیرد به فضاسازی و سپس تعریف شخصیت‌ها و تقابل خیر و شر پرداخته می‌شود و سعی می‌شود بیننده همراه و پیگیر کننده داستان شود، اما چیزی که در نهایت در همه این داستان‌ها مشترک است پیروزی نهایی خوبی بر بدی است (چون ذات انسان اینگونه است) که البته بیننده به خوبی این موضوع را می‌داند و چیزی که نمی‌داند این است که فیلم با چه پرداختی و چگونه می‌خواهد به این هدف برسد به همین خاطر به تماشای آن می‌پردازد و همین پرداخت‌های متفاوت نسبت به تقابل خیر و شر باعث می‌شود این موضوع تکراری نشده و همیشه مخاطب خود را داشته باشد.

انتقاداتی که به سریال وارد شده است بیشتر به خاطر همان شجاعتش جهت نمایش اتفاقات تلخ و خشونت و فساد بوده است که البته برای آن توجیهی منطقی وجود دارد، زمانی که قصد نمایش واقعیات وجود دارد نمی‌توان واقعیت را سانسور کرد و یا قسمتی از آن را نشان داد در این صورت واقعیت گنگ و دو پهلو می‌شود و در واقعی بودن آن شک و شبهه بوجود می‌آید و ممکن است هرکس برداشت متفاوتی از آن بکند مخصوصا در این سریال که سازندگان قصد داشته اند بیننده رویداد‌ها را واقعی حس کند البته در قسمت‌هایی زیاده روی‌هایی صورت گرفته که میشد آن‌ها را حذف کرد، اما در کل این ایراد به چارچوب محکم داستان خللی وارد نمی‌کند.


مجازات‌گر «The Punisher»

سریال مجازاتگر به کارگردانی استیو لایت فوت در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این سریال جان برنثال، ابن ماس-بچراک، بن بارنز، امبر رز روا، دنیل وبر، پال کلاوس به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال‌های خفن ۲

داستان سریال

سریال مجازاتگر (پانیشر) داستان فرانک کسل کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا است که بعد از قتل عام شدن خانواده اش توسط تبهکاران وارد دنیای آن‌ها شده و شروع به مجازات تبهکاران میکند و در شهر و بین آن‌ها به مجازات‌گر معروف می‌شود.

سریال‌های خفن ۲

سریال به شکل دلسوزانه‌ای رفتار دولت آمریکا را با کهنه سربازان مورد ملاحظه قرار می‌دهد؛ مردانی که آموزش دیده‌اند تا برای دفاع از کشور خود بکُشند، اما به جای آن به کشور‌های دیگر فرستاده می‌شوند تا برای دلایل سیاسی مبهم دست به کشتار بزنند. سپس به خانه پس فرستاده می‌شوند تا با ضربه‌های روحی و روانی خود به تنهای دست و پنجه نرم کنند. فرانک کسل نیز محصول چنین بدرفتاری سیستماتیکی است. دشوار است که بازیگر بهتری از برنتال را برای ایفا این نقش تصور کنیم. کسی که به خوبی با سکوت تألم ناپذیر خود با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و رفتارش چه در زمانی که بشدت خشونت‌آمیز است چه زمانی که ملایم و لطیف است کاملاً متقاعد کننده است.

سریال‌های خفن ۲


کماندار«Arrow»

سریال ارو به کارگردانی گرگ برلانتی در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این سریال استیون امل، کیتی کسیدی، کالین دونل، دیوید رمزی، ویلا هلند، پل بلکتورن، امیلی بت ریکاردز، کالتن هاینز، مانو بنت به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال‌های خفن ۲

داستان سریال

سریال پر طرفدار ارو (Arrow) داستان اولیور کویین پسر مرد پولداری است که تصور میشد مرده است وقتی بعد از ۵ سال زندگی در جزیره‌ای دور افتاده به خانه خود برمیگردد ابتدا قدرت‌های خود را که طی این سال‌ها کسب کرده پنهان می‌کند و خانواده و اطرافیان او همچنان به او به عنوان پسر پول دار و دست و پا چلفتی که همیشه میشناختند نگاه می‌کنند، ولی در یک شب به کمک دوست خودت قسمتی از شخصیتش آشکار می‌شود و تلاش می‌کند مشکلات و ایراد‌های جامعه را برطرف کرده و به عنوان یک ابر قهرمان شهر خود را به افتخار گذشته بازگرداند.

سریال‌های خفن ۲


وایکینگ‌ها «Vikings»

سریال وایکینگ‌ها به کارگردانی مایکل هرست در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این سریال محصول کشور کانادا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این سریال تراویس فیمل، کاترین وینیک، کلایو استندن، جسلین گیلسیگ، گوستاو اسکاشگورد، جرج بلگدن به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال‌های خفن ۲

داستان سریال

سریال وایکینگ‌ها درباره سرگذشت کشاورزی به نام «رگنار» است که زندگی رعیتی دارد، اما خیلی زود تبدیل به وایکینگی می‌شود که نامش لرزه بر تن پادشاهان کشور‌های همسایه می‌اندازد. همچنین ادامه این سریال درباره فتوحات پسران رگنار است که هرکدام رویکردی متفاوت در حکمرانی دارند.

سریال‌های خفن ۲

سریال «وایکینگ ها» پر از جزییات تازه و همه فهم درباره آیین ها، آداب و رسوم و تاریخ دوره وایکینگ هاست. سریال جذابی که گرچه پس از دیدن یک قسمت آن دیگر نمی‌شود از دیدنش دست کشید، اما فقط برای سرگرمی ساخته نشده و نکات تازه‌ای را درباره این قوم قدیمی برای مان بازگو می‌کند. قومی که به نوعی آخرین افراد در پذیرش مسیحیت در اروپا بودند و توانستند دو قرن بر این قاره وحشت بیافرینند.

سریال‌های خفن ۲

[ad_2] منبع:برترنیها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا