سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماپیشخوان اروپاسینمای جهان

اکران ‘Lightyear’ پیکسار به دلیل بوسه همجنس‌گرایان در عربستان سعودی ممنوع شد

به گزارش هالیوود ریپورتر، ‘Lightyear’ جدیدترین فیلم  استودیو پیکسار هست که اکرانش در کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی ممنوع شده است.

منابع به THR می گویند که این تصمیم به علت صحنه بوسه همجنس گراها در این اسپین آف است. این صحنه که شامل  بوسه شخصیت زن هاثورن (با صداپیشگی اوزو آدوبا) و همسرش بود، در ابتدا از فیلم حذف شد، اما پس از سر و صدایی که پیرامون بیانیه کارکنان پیکسار مبنی بر اینکه دیزنی «عشق همجنس‌ گراها» را سانسور کرده بود، دوباره پخش شد.

دفتر مقررات رسانه ای امارات متحده عربی در 13 ژوئن اعلام کرد که این فیلم – که قرار است در 16 ژوئن اکران شود – به دلیل “نقض استانداردهای محتوای رسانه ای این کشور” مجوز اکران عمومی دریافت نکرده است.

لایت یر حالا آخرین اثریه که در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل صحنه های مربوط به مسائل LGBTQ، که در سراسر منطقه غیرقانونیه  با مشکلاتی مواجه شده است.

در ژانویه، اکران فیلم West Side Story هم از در سینماهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، عمان و کویت ممنوع  شد. این بار، منابع منطقه ای به THR گفتند که این تصمیم به دلیل حضور شخصیت Anybodys است که به عنوان تراجنسیتی در اقتباس جدید نوشته شده و توسط بازیگر نان باینری, ایریس مناس بازی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا