سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین المللاخبار بین المللاخبار حوادثاخبار سیاسیگزارش

اوکراین پهپاد بمب افکن چینی حامل موشک 20 کیلوگرمی را سرنگون کرد

نیروهای اوکراینی یک پهپاد «بمب افکن» ساخت چین را در منطقه جنگی شرقی پس از آن که جاسوسان مستقر در روسیه به سرویس های امنیتی محلی هنگام بلند شدن هشدار دادند سرنگون کردند.

جنگنده‌های تیپ 111 نیروهای دفاعی سرزمینی اوکراین با استفاده از تفنگ‌های تهاجمی Ak-47، یک پهپاد با ارتفاع کم پرواز Mugin-5 حامل یک بمب 20 کیلوگرمی را در نزدیکی اسلوویانسک، در منطقه دونتسک شرقی بامداد شنبه حدود ساعت 2 بامداد سرنگون کردند.

سرویس امنیت اوکراین (SBU) شبانه در 11 مارس به سی ان ان گفت که عوامل این سازمان مستقر در سرزمین های تحت اشغال روسیه هشدار داده اند که این پهپاد برای حمله به مواضع اوکراینی پرتاب شده است. سپس SBU به واحدهای نظامی در نزدیکی اسلوویانسک هشدار داد که و آن‌ها با اسلحه‌های تهاجمی AK-47 پهباد را سرنگون کردند.

اعضای تیپ 111 نیروهای دفاعی اوکراین پیش از دیدن چراغ چشمک زن پهباد از میان درختان، صدای پهپاد را بالای سر خود شنیده بودند آن‌ها سپس با تشخیص صدا و چراغ چشمک زن به سمت آن شلیک کردند و پهپاد را سرنگون کردند. آنها ادعا کردند پهباد بمبی به وزن حدود 20 کیلوگرم حمل می‌کرده که سربازان بعداً با اتصال چاشنی انفجار ساخت ایالات متحده و عقب نشینی به فاصله امن 500 آن را منفجر کردند. به گفته یکی از کارشناسان به نقل از سی ان ان، این بمب احتمالا با قطعات پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

پهپاد موگین-5 اغلب به عنوان «پهپاد علی‌بابا» شناخته می‌شود زیرا می‌توان آن را با قیمت 12400 پوند (15000 دلار) در وب‌سایت‌های چینی خاص مانند علی‌بابا و تائوبائو خریداری کرد. موگین لیمیتد مستقر در شهر شیامن چین، این حادثه را “عمیقاً تاسف بار” خواند و به تایید کرد که این یکی از پهبادهای آنها بوده است. آنها گفتند که استفاده از تجهیزات خود برای جنگ را قبول ندارند و ادعا می‌کنند که با شروع تهاجم، فروش مدل‌های خود به اوکراین و روسیه را متوقف کرده‌اند. اما جنزن جونز متخصص اطلاعات اسلحه و مهمات و مدیر خدمات تحقیقات تسلیحاتی مشاوره گفت شواهدی وجود دارد که هر دو کشور از این فناوری در میدان جنگ استفاده کرده اند. سرنگونی این پهپاد به نفوذ مستقیم چین در جنگ اوکراین اشاره نمی کند، اما به تلاش روسیه و اوکراین برای کاهش هزینه های یک جنگ طولانی اشاره دارد، زیرا استفاده از این پهبادها جایگزین ارزانی برای پهبادهای مورد استفاده توسط نظامیان آن‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا