سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
خودرو و موتور

تحقیقات سازمان ایمنی ترافیک آمریکا درباره ی مشکل کمربند ایمنی خودروهای مدل X تسلا

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌ های ملی آمریکا (NHTSA)در حال پیگیری دو شکایت در ارتباط با عمل نکردن کمربند ایمنی در خودروهای مدل X تسلا می باشد.براساس اطلاعات گفته شده از این سازمان؛ دو شکایت از تسلا در همین رابطه به ثبت رسیده است و رانندگان مدعی شده اند که کمربند خودرویشان در هنگام رانندگی از آنها جدا شده است.

طبق گفته این رانندگان شاکی، این حادثه در خودروهای مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تسلا مدل X به وقوع پیوسته است و ظاهرا هر دو خودرو اتصال کمربند محکمی نداشته‌ است.

سازمان NHTSA از ۲۴ مارس تحقیقات خود را شروع کرده و اعلام کرده است که احتمالا حدود ۵۰۰۰ خودروی مدل X دچار این  ایراد فنی هستند. به گفته سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی آمریکا ، احتمالا کمربندها در  هنگام مونتاژ، خوب در محل خود چفت نشده‌اند و بلافاصله بعد از وارد شدن نیروی اضافی به محل اتصال آن‌ها، از محل خود جدا شده‌اند.

سال پیش نیز  تسلا به دلیل مشکل کمربند مجبور شد که حدود ۲۴ هزار دستگاه از خودروهای مدل ۳ خود را به کارخانه برگرداند.این نقص فنی امکان خطرات جانی برای رانندگان را به شدت افزایش می دهد  و باید به آن رسیدگی شود. خودروهای تسلا مشکلات و نواقص دیگری نیز در بخش‌های مختلف داشته‌اند و به نظر می‌رسد که ایراد تازه ی  کمربند صرفا با آپدیت نرم‌افزاری برطرف نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا