سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
خبر های داغخودرو و موتوردانستنی و اطلاعات عمومیگزارشگوناگونمطالب جالب
موضوعات داغ

قیمت کیا سراتو در سال‌های مختلف چقدر است؟

کیا سراتو سایپا یکی از خودروهای بسیار پرطرفدار تولید شده توسط یک شرکت خوش آوازه کره جنوبی بوده که توسط شرکت سایپا مونتاژ شده و به بازارهای ایرانی عرضه می‌شود؛ که در حالت کلی در دو مدل زیر در بازارهای ایران به رقابت با دیگر خودروها پرداخته است:

– کیا سراتو مدل اتومات با موتور 1600 سی‌سی

– کیا سراتو مدل دنده‌ای با موتور 2000 سی‌سی

لازم به ذکر است که میزان مصرف سوخت ترکیبی برای هر یک از این دو مدل نیز از مقادیر بهینه 7.1 لیتر (مدل اتومات) و 6.6 لیتر (برای مدل دنده‌ای) به ازای پیمایش 100 کیلومتر مسافت، برخوردار است. این خودرو از سال 1393 تا به امروز در بازارهای ایران حضور داشته و توانسته توجه تعداد قابل قبولی از خریداران را به سوی خود جلب کند. در بین دو مدل نام برده شده، اگر به دنبال کیفیت بالا هستید بدون شک گزینه پیشنهادی به شما مدل اتومات است. این مدل همچنین از ظاهر اسپرت و جوانان پسندی برخوردار بوده و قطعات به کار رفته شده برای آن دارای کیفیت بالایی هستتند و صندوق عقب آن دارای فضای قابل قبولی است. در نهایت نیز باید گفت کیا سراتو سایپا را به واسطه ویژگی‌های ظاهری که دارد می‌توان در دسته خودروهای با سدان خانوادگی قرار داد.

نسل جدید کیا سراتو سایپا نسبت به نسل پیشین این خانواده دچار تغییرات ظاهری بسیاری گشته که ازجمله آن‌ها می‌توان به تعبیه چراغ‌های بزرگ و کشیده برای نسل جدید کیا سراتو اشاره کرد.

از مشخصات فنی تا قیمت کیا سراتو

خودرو کیا سراتو سایپا که محور محرک آن، دیفرانسیل جلو بوده دارای گیربکسی با 6 دنده دستی است. پیشرانه آن 4 سیلندره بوده و موتور آن حجمی به اندازه 1.6 لیتر دارد. ازنظر عملکرد فنی موتور تعبیه شده بر روی کیا سراتو سایپا نیز باید گفت که حداکثر توان خروجی آن 124 اسب بخار است و همچنین مقدار گشتاور تولید شده توسط آن چیزی در حدود 156 نیوتن. متر می‌باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال سرمایه‌گذاری کردن برای خرید یک خودرو با سرعت بالا هستید، باید گفت که این اتومبیل توان بالایی برای برآورده کردن این انتظار شما ندارد چراکه حداکثر سرعتی که می‌توانید به واسطه آن، کیا سراتو سایپا را برانید چیزی در حدود 182 کیلومتر بر ساعت است. از دیگر پارامترهای مهمی که تحت عنوان مشخصه فنی به هنگام خرید هر خودرویی مطرح است می‌توان به شتاب 0 تا 100 و همچنین میزان مصرف سوخت ترکیبی اشاره کرد که مقادیر آن‌ها برای کیا سراتو سایپا به ترتیب 10.3 ثانیه و 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

پیش از آگاهی پیدا کردن از قیمت کیا سراتو لازم است بدانید که این خودرو جز خودروهای با سدان جمع و جور بوده که نوع شاسی آن یکپارچه است. شما می‌توانید پس از خرید این خودرو نسبت به عملکرد جعبه‌دنده و ایمنی بدنه و شاسی آن اطمینان خاطر کافی داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت کیا سراتو به نوعی در تناسب با امکانات رفاهی آن است و این تناسب در مدل و تیپ اتومات آپشنال آن به صورت ملموسی دیده می‌شود.

اگر درباره قیمت کیا سراتو سوالاتی برای شما مطرح است باید گفت محدوده و رنج قیمتی که به این خودرو تخصیص داده شده چیزی بین 95 الی 400 میلیون تومان است. لازم به ذکر است که قیمت کیا سراتو گفته شده برای مدل اتومات 2018 بوده که حجم آن 2 لیتر است. با توجه به محدوده قیمت کیا سراتو و آنچه تحت عنوان ایمنی بدنه و شاسی، طراحی ظاهری، فضای کابین و ابعاد آن و کیفیت قطعاتی که در این خودرو به کار برده شده می‌توان گفت که ازنظر اقتصادی، هزینه‌ای که برای خرید این خودرو در نظر گرفته شده، منطقی و قابل قبول است. در ادامه نیز جدولی تحت عنوان قیمت کیا سراتو برای مدل‌های کارکرده بر اساس سال تولید خودرو، میزان کارکرد و رنگ آن آورده شده است، مطالعه آن می‌تواند به آگاهی پیدا کردن نسبت به بازار این خودرو به شما کمک شایانی کند.

سال تولید رنگ بدنه کارکرد قیمت
1396 عنابی بدون رنگ 68000 کیلومتر 460000000 تومان
1397 سفید بدون رنگ 48000 کیلومتر 510000000 تومان
1397 مشکی بدون رنگ 48000 کیلومتر 517000000 تومان
1398 سفید بدون رنگ 28300 کیلومتر 555000000 تومان

لازم به ذکر است که آنچه شما در جدول بالا مطالعه کردید مربوط به قیمت کیا سراتو مدل دو لیتری ساده و آپشنال بوده که در قالب نسخه مونتاژ شده، قابل خریداری است. دقت داشته باشید که با توجه به تحریم، این قیمت‌ها می‌توانند در بازار با رشد و افزایش قابل‌توجهی همراه باشند.

به عنوان نکته پایانی ذکر این مسئله خالی از لطف نیست که عموماً قیمت کیا سراتو مدل معمولی نسبت به مدل آپشنال کمتر بوده و شما می‌توانید با گذشتن از خیر امکاناتی همچون بهره‌مندی از سیستم مولتی مدیایی با صفحه نمایش 8 اینچ، اهرم تعویض دنده، سانروف، صندلی چرمی، آمپر سوپر ویژن و … و با صرف هزینه پایین‌تری صاحب یک خودروی کیا سراتور سایپا منتها مدل عادی و معمولی آن شوید.

به عنوان آخرین نکته در بحث قیمت کیا سراتو لازم است بدانید که هزینه لازم تحت تاثیر عوامل مختلفی بوده که مهم‌ترین آن‌ها صفر و یا کارکرده بودن خودرو است. در کل رنج قیمت کیا سراتو از سال ۹۳ تا ۹۸ بین ۳۳۰ تا ۵۵۰ میلیون در اواسط مرداد ۹۹ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا