سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

محققان دریافتند یک مشت آجیل در روز می تواند خطر بیماری قلبی شما را کاهش دهد

تحقیقات جدید نشان داده است که افزودن مقدار کمی آجیل به رژیم غذایی می تواند به سلامت قلب کمک کند.

این مطالعه که در مجله Food Nutrition Research منتشر شد، داده‌های 42 مقاله علمی را که شامل 1.8 میلیون نفر بود تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که خوردن روزانه یک مشت آجیل می‌تواند خطر بیماری قلبی را تا حدود 25 درصد کاهش دهد. محققان همچنین دریافتند که در حالی که آجیل میزان چربی خون را کاهش می دهد، به نظر نمی رسد بر فشار خون یا قند خون تأثیر بگذارد.

این اولین مطالعه ای نیست که آجیل را با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط می کند. مطالعه ای بر روی 193000 نفر که در مجله انجمن قلب آمریکا در سال 2020 منتشر شد، نشان داد افرادی که به طور منظم آجیل می خورند در مقایسه با افرادی که آجیل و خشکبار نمی خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماری عروق کرونر قلب و سکته هستند.

تحقیقات برخی از بزرگترین مطالعات کوهورت، از جمله مطالعه Adventist، مطالعه سلامت زنان آیووا، مطالعه سلامت پرستاران، و مطالعه سلامت پزشکان نیز به طور مداوم نشان داده است که افرادی که چندین بار در هفته آجیل می خورند، 30 تا 50 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا مرگ ناگهانی قلبی نسبت به کسانی که اینها را مصرف نمی کنند, دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا