سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگونمد و پوشاکمطالب جالب
موضوعات داغ

چگونه بفهمیم که لوازم آرایشی منقضی شده است؟

در هیجان ما برای امتحان کردن جدیدترین و بهترین محصولات، برخی از لوازم آرایشی ما کنار گذاشته می شوند تا زمانی که بعداً آنها را بیرون بیاوریم و فکر کنیم که آیا هنوز برای استفاده از آنها بی خطر هستند یا خیر. اداره داروی فدرال تاریخ انقضا را برای آرایش الزامی نمی کند، که می تواند این موضوع را حتی بیشتر مبهم کند که آیا باید آرایش خود را دور بریزید یا نگه دارید. با این حال، با گذشت زمان، مولکول های موجود در آرایش شکسته می شوند و می توانند به مواد شیمیایی مختلفی تبدیل شوند که می توانند به پوست شما آسیب برسانند. دانستن زمان انقضای آرایش از آسیب ناخواسته جلوگیری می کند و پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارد. برخی دستورالعمل های کلی برای نگهداری،و دور انداختن لوازم آرایش وجود دارد که به خاطر سپردن و اجرای آنها نسبتاً آسان است.

نگهداری درست لوازم آرایش

. در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

لوازم آرایش را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. لوازم آرایش باید در کمد داخلی مانند کمد کتانی، دور از دیوار بیرونی نگهداری شود. این به این دلیل است که قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب می تواند محصولات را خشک کند. گرمای بیش از حد نیز می تواند باعث جدا شدن روغن های طبیعی از بقیه محصول شود و باعث شود که آرایش منقضی شود.

۲. خودداری از نگهداری لوازم آرایش در حمام

اگرچه نگهداری لوازم آرایش در حمام می تواند راحت باشد، اما لزوما بهترین ایده نیست. حمام دارای سطوح بالایی از باکتری های موجود در هوا است که می تواند آرایش و محصولات زیبایی شما را آلوده کند. قرار گرفتن در معرض زیاد با باکتری ها می تواند باعث شود که محصولات آرایش زودتر از حد معمول منقضی شوند.

لوازم آرایش را در کمد خود یا کمد کتانی بیرون از حمام نگهداری کنید تا خنک و خشک بماند.

۳. تمیز کردن برس های آرایشی

برس های آرایش را به طور مرتب تمیز کنید. یکی از جنبه های مهم حفظ آرایش تمیز نگه داشتن برس های آرایش است. این از گسترش باکتری ها و آلودگی متقاطع سایر محصولات شما جلوگیری می کند. موهای برس خود را خیس کنید.

به آرامی با برس پاک کننده یا شامپو بمالید. پاک کننده های برس را می توان در فروشگاه های اینترنتی لوازم آرایشی یا داروخانه های منطقه خود خریداری کرد.

برس آرایشی را بشویید. آب اضافی را از موهای برس فشار دهید. برس را روی یک حوله کنار بگذارید تا در هوا خشک شود. مهم است که اجازه دهید برس در کناره خود خشک شود تا آب به چسب وارد نشود و موهای پایه دسته شل نشود.

برس هایی که برای کانتور و کانسیلر استفاده می شوند باید حداقل هفته ای یکبار تمیز شوند. برس هایی را که برای آرایش چشم استفاده می شود حداقل دو بار در ماه تمیز کنید. تمام برس های دیگر را می توان یک بار در ماه شستشو داد.

۴. استفاده میزان مناسب مواد آرایشی

به‌جای غوطه‌ور کردن در آن، آن را بیرون بریزید. هنگام استفاده از آرایش مایع، مقدار کمی از آرایش را، به اندازه‌ای که قصد استفاده از آن را دارید، روی پالت مخلوط‌کننده آرایش بریزید. این باعث می شود که باکتری ها از بطری آرایش دور نشوند.

پالت مخلوط را روی یک سطح صاف قرار دهید.

مقدار کمی از محصول مورد نظر را روی سطح پالت بریزید و مراقب باشید که آن را به لبه نزدیک نکنید. برس آرایش خود را به محصول آغشته کنید و آن را روی صورت خود (یا هر جایی که از آرایش استفاده می کنید) بمالید.

دانستن ماندگاری آرایش

1. ماندگاری آرایش صورت را یاد بگیرید.

به طور کلی، فونداسیون و کانسیلرهای مایع به مدت شش ماه و نسخه های پودری آن تا دو سال دوام دارند. این به این دلیل است که باکتری ها نمی توانند در جایی که آب وجود ندارد رشد کنند و مواد آرایشی پودری معمولاً حاوی آب نیستند.

۲. تاریخ انقضای آرایش چشم را بدانید.

مانند فونداسیون، محصولات مایع و پودری تاریخ انقضای متفاوتی دارند و آرایش پودری معمولاً بسیار بیشتر از مایعات ماندگاری دارد. از آنجایی که این محصولات با چشم‌های شما که می‌توانند در برابر باکتری‌ها حساس و آسیب‌پذیر باشند، تماس پیدا می‌کنند، نباید از تاریخ انقضای آنها گذشته استفاده شود.

حتی بهترین ریمل باید بعد از سه ماه دور انداخته شود، زیرا محیطی ایده آل برای رشد باکتری ها است. این لوله یک محیط تاریک و مرطوب است که می تواند رشد باکتری های مضر را تقویت کند. خط چشم های مایع و ژلی را باید بعد از سه ماه دور انداخت. سایه های کرمی نباید بیش از شش ماه استفاده شود.

خط چشم مدادی و سایه چشم پودری را می توان بعد از دو سال دور انداخت.

۳. بدانید چه زمانی رژ لب را دور بیندازید.

رژ لب و براق می توانند تا دو سال دوام داشته باشند و خط لب حتی بیشتر از آن دوام داشته باشند، زیرا تیز کردن آنها سطح قدیمی را از بین می برد. رژ لب مایع به دلیل تماس نزدیک با دهان پس از شش ماه منقضی می شود.

۴. تاریخ انقضا را ثبت کنید.

هنگام خرید لوازم آرایش، از یک نشانگر دائمی برای نوشتن تاریخ خرید لوازم آرایش در قسمت بیرونی بسته بندی استفاده کنید. همچنین می توانید از دفترچه یادداشت برای یادداشت تاریخ خرید یا استفاده از صفحه گسترده برای ثبت سابقه خرید استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا آنچه را که خریداری کرده‌اید و زمان آن را پیگیری کنید و از استفاده تصادفی از آرایش تاریخ گذشته جلوگیری کنید.

دور انداختن لوازم آرایش تاریخ گذشته

1. تغییر بافت لوازم آرایشی

لوازم آرایشی را که بافت آن تغییر کرده است بریزید. اغلب زمانی که آرایش منقضی شده است آشکار می شود، زیرا اغلب خشک می شود و/یا توده می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، آرایش به نرمی اعمال نمی شود. لوازم آرایشی را که باعث تغییر بافت می شود حتما دور بریزید، زیرا به دلیل تجزیه مواد شیمیایی و باکتری هایی که رشد می کنند، می تواند بر کیفیت پوست شما تأثیر بگذارد.

۲. تغییر رنگ لوازم آرایشی

آرایشی که تغییر رنگ داده است را حفظ نکنید. اگر متوجه تغییر رنگ در آرایش خود شده اید، آن مورد خاص را دور بریزید. با گذشت زمان، محصول می تواند شکسته و جدا شود و باعث تغییر رنگ آن شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، به‌هرحال بعید است که به راحتی اعمال شود، بنابراین باید تمایل داشته باشید که از شر آن خلاص شوید.

۳. بوی غیر طبیعی لوازم آرایشی

آرایشی که بوی عجیبی دارد را دور بریزید. هر آرایشی که بوی عجیبی داشته باشد باید فوراً یک پرچم قرمز باشد. بوی غیر معمول به طور کلی نشان می دهد که ترکیب شیمیایی محصول تغییر کرده و تاریخ مصرف آن تمام شده است.

به طور دوره ای آرایش خود را استشمام کنید تا مطمئن شوید که بوی غیر معمولی ندارد. اگر این کار را کرد، بلافاصله آن را دور بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا