سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار رسانه ترکیاخبار مشاهیر ترکی

حکم حبس «گلشن»،به تعویق افتاد

پرونده «گلشن»، خواننده سبک پاپ ترکیه، که سال گذشته در کنسرتش، به دلیل سخنانش در مورد پیروان «امام هاتیپ» به 10 ماه حبس محکوم شده بود، به تعویق افتاد.

گلشن چولاک اوغلو در کنسرتی در آتاشهیر در 30 آوریل 2022 بیانیه‌ای داد و گفت: «او قبلاً در مدرسه امام هاتیپ درس خوانده بود، انحراف او هم از آنجا نشات گرفته است»، پس از آن، دادستانی کل استانبول، در شب 24 آگوست 2022، به دلیل سخنان وی علیه دانش آموزان دبیرستان امام هاتیپ، به جرم «تحریک مردم به نفرت و دشمنی»، تحقیقاتی را به صورت رسمی علیه این خواننده، آغاز کرد. این خواننده چهارم مردادماه توسط پلیس بازداشت شد. گلشن چولاک اوغلو که در حال محاکمه بود، در جلسه دادگاه بدوی کیفری، (11)استانبول شرکت نکرد و وکلای گلشن، در این جلسه حضور داشتند.

پرونده شکایت وی از این قرار بود: از 1 سال تا 3 سال حبس درخواست شده بود، اما در نتیجه اعتراض وکلای او به دادگاه عالی، تصمیم گرفته شد که، گلشن چولاک اوغلو در 29 اوت آزاد شود و در عوض به 10 ماه حبس محکوم شود و با شرط عدم خروج از محل سکونت، تحت کنترل قضایی قرار گیرد. در کیفرخواست تهیه شده توسط دادسرا، 702 نهاد و فرد به عنوان «شاکیان» درج شده اند. مصطفی وارانک وزیر صنعت و فناوری، نویسنده امینه سنلیک‌اوغلو «Emine Senlikoğlu Özkan»، رئیس انجمن زنان و دموکراسی «Saliha Okur Gümrükçüoğlu»، بنیاد «KADEM»، انجمن امام هاتیپ و رهبر غازیانتپ در میان شاکیان بودند.

ممنوعیت خارج از کشور وی با 250 هزار تومان ضمانت آزاد شد. با اعتراض دادگاه مبنی بر پذیرش کیفرخواست و عدم رفع چک های قضایی، همچنین مقرر شد که گلشن ممنوع الخروج شده و هر پنج شنبه باید برای نزدیکترین کلانتری امضا دهد. در اولین جلسه در 21 اکتبر 2022، دادگاه کیفری (11) استانبول، حکم داد که ممنوعیت سفر خارجی گلشن ادامه یابد، اما شرط امضا لغو شد، با اعتراض مجدد وکلای او، این بار با رای دادگاه کیفری (33) استانبول، ممنوعیت سفر خارجی گلشن پس از واریز وجه تضمین 250 هزار لیره، لغو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا