سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین المللپیشخوان اروپا

توییتر، مایکروسافت را به استفاده غیر مجاز از داده هایش متهم می‌کند

توییتر، مایکروسافت را به سوء استفاده از امتیازات دسترسی به داده‌هایش به پلتفرم خود متهم می‌کند و مالک این شبکه اجتماعی، ایلان ماسک، آتش نزاع بین دو شرکت فناوری را برانگیخته است.

توییتر در نامه‌ای سه صفحه‌ای به ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) و ارسال شده توسط الکس اسپیرو (وکیل خارجی ماسک)، مایکروسافت را به استفاده بیش از حد از توانایی‌اش برای دانلود توییت‌ها از این پلتفرم متهم می‌کند، که ادعا می‌شود شرایط شرکت رسانه‌های اجتماعی را نقض می‌کند.

طبق این نامه، محصولات مایکروسافت، از جمله Xbox One، Bing، Azure، Power Platform و Microsoft Ads، «بیش از 26 میلیارد توییت را تنها در سال 2022 بازیابی کرده‌اند»، سطحی از استفاده که گفته می‌شود می‌تواند «بیش از حد یا سوءاستفاده» تلقی شود.

در این نامه که نسخه‌ای از آن توسط CNN بررسی شده و با اشاره به توییتر آمده است: «بررسی اخیر ما از فعالیت مایکروسافت در برنامه‌های مایکروسافت نشان می‌دهد که مایکروسافت ممکن است چندین مفاد توافقنامه را برای مدت طولانی نقض کرده باشد. قرارداد توسعه دهنده در این نامه همچنین تعدادی از موارد نقض ادعا شده دیگر، از جمله ناتوانی در بیان هدف برای برخی از جمع‌آوری داده‌های مایکروسافت و در موارد دیگر، استفاده از داده‌ها در ارتباط با «قابلیت‌های خودکارسازی» مشروط به محدودیت‌های توییتر ذکر شده است.

این نامه در حالی منتشر می‌شود که توییتر در حال رقابت برای یافتن راه‌هایی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها است، پس از آن که ماسک مقدار قابل توجهی بدهی را برای کمک به تامین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود از شرکت دریافت کرد. بر اساس این نامه، مایکروسافت از پرداخت پول به توییتر برای حفظ دسترسی به داده های خود از طریق رابط برنامه نویسی برنامه کاربردی توییتر (API) خودداری کرد، پس از اینکه توییتر دیوار پرداختی را برای دریافت هزینه برای داده ها ایجاد کرد. در این نامه از مایکروسافت خواسته شده است تا اطلاعاتی در مورد استفاده دو سال گذشته از API توییتر ارائه کند و مهلتی را تا 7 ژوئن تعیین کرده است.

ما از یک شرکت حقوقی که نماینده توییتر بود، سؤالاتی در مورد استفاده قبلی ما از API رایگان توییتر شنیدیم. سخنگوی مایکروسافت در بیانیه ای گفت: ما این سؤالات را بررسی خواهیم کرد و به طور مناسب پاسخ خواهیم داد. “ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری طولانی مدت خود با این شرکت هستیم.”

در ماه‌های اخیر، ماسک انتقادات خود را از مایکروسافت به‌عنوان یک رقیب در توسعه هوش مصنوعی افزایش داده است، حوزه‌ای که به شدت به دریافت محتوای آنلاین در دسترس عمومی مانند توییت‌ها متکی است.

پس از اینکه توییتر امسال اعلام کرد که قصد دارد برای دسترسی به API هزینه دریافت کند، که سازمان‌ها بعداً دریافتند که می‌تواند 210000 دلار در ماه هزینه داشته باشد. پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت اعلام کرد که دیگر از ادغام با توییتر پشتیبانی نخواهد کرد. ماسک با توئیتی واکنش نشان داد و گفت که مایکروسافت به‌طور غیرقانونی از داده‌های توییتر برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و هشدار داد که زمان شکایت فرا رسیده است. او همچنین مایکروسافت را متهم کرد که «پایگاه داده توییتر را پاره کرده، از آن پول‌زدایی می‌کند (حذف تبلیغات) و سپس داده‌های ما را به دیگران می‌فروشد».

در توییت دیگری در اوایل سال جاری، ماسک OpenAI، سازنده ChatGPT را به دلیل اینکه “به طور موثر توسط مایکروسافت کنترل می شود” محکوم کرد. مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI خالق ChatGPT سرمایه گذاری کرده و ChatGPT را در موتور جستجوی Bing خود ادغام کرده است. اما نادلا این هفته در مصاحبه با CNBC گفت که ادعای ماسک در مورد کنترل “در واقع درست نیست”.

نادلا درباره OpenAI می‌گوید: «ما علاقه‌ای غیرقابل کنترل در آن داریم، ما یک مشارکت تجاری بزرگ در آن داریم. به نظر می رسد هدف قرار دادن ماسک از مایکروسافت بر سر سرمایه گذاری های هوش مصنوعی آن، ارتباط نزدیکی با انتقادات کلی او از مدل های هوش مصنوعی موجود دارد. ماسک متعهد شده است که هوش مصنوعی رقیب خود را “TruthGPT” توسعه دهد تا با آنچه که او به عنوان «صحت سیاسی بیش از حد در مدل های اصلی» توصیف می کند، مقابله کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا