سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگونمجله آموزشی
موضوعات داغ

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله باید با روش های خلاقانه و جذاب صورت بگیرد. راه های زیادی وجود دارند که می توان از آن طریق به یادگیری زبان انگلیسی به کودکان پرداخت اما بدون تردید باید روش هایی را مورد استفاده قرار داد که به روز و طبق استانداردهای جهانی باشند‌.

به این نکته حتما دقت فرمایید که کودکان ذهنی بازتر دارند و در مسئله یادگیری زبان بسیار فعال تر عمل می کنند. به عنوان مثال می توانند با لهجه بسیار زیباتری صحبت نمایند. به همین دلیل است که روانشناسان اعتقاد دارند باید از سنین پایین به یادگیری زبان پرداخت. آموزشگاه زبان ملل بهترین تکنیک ها را به کار برده و می توانید در مدت زمان کوتاهی نتیجه را مشاهده نمایید. اما این راهکار ها را همیشه باید مد نظر داشته باشید تا موفقیت را لمس نمایید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱۲ ساله

در این بخش از مقاله تعدادی از ترفندها و راهکارهای مهم‌ را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱۲ مورد بررسی قرار می دهیم. با این روش های تدریس می توانید اطمینان حاصل نمایید که کودکان شما بسیار موفق خواهد شد.

✔ تمرین و تکرار مداوم

همیشه به یاد داشته باشید که یادگیری زبان دوم بدون تمرین و تکرار امکان پذیر نخواهد بود‌. یکی از راهکارهای مهم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱۲ ساله این است که آن ها را تشویق نمایید که به صورت روزانه تمرین و تکرار را در برنامه خود قرار دهند.

لغت ها و نکات گرامری که در کلاس یاد می گیرند باید حتما تکرار شود‌. تمرین های موجود در کتاب ها راهی برای یادگیری هر چه بهتر خواهد بود. پس آن ها را تشویق نمایید که مدام در حال تمرین و تکرار آموخته ها باشند‌‌.

✔ ایجاد فضای زبانی

حضور در فضایی که مدام از زبان مورد نظر استفاده می شود راهی بسیار مهم و کاربردی برای یادگیری زبان می باشد. اما بدون شک همه نمی توانند در کشورهای انگلیسی زبان زندگی نمایند. از این رو باید تلاش نمود که فضای منزل را برای او تبدیل به مکانی زبانی نمود.

به عنوان مثال روی تمام وسایل منزل نام آن را به انگلیسی بنویسید. همچنین می توانید با درست کردن کاردستی های مختلف. نکات آموزشی را به او یاد داده و کاری کنید که نکات آموخته شده در ذهن او باقی بماند. می توانید عکس های مختلف را از کلمه های یاد گرفته تهیه نموده و در اتاق او نصب نمایید.

✔ نمایش فیلم ، سریال و انیمیشن

یکی از راهکارهای بسیار کلیدی برای آموزش زبان انگلیسی مشاهده فیلم و سریال و انیمیشن های زبان اصلی می باشد. با این روش می توانید فرایند آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله را بسیار جذاب و شیرین کنید. در ابتدا باید این فیلم ها را با زیرنویس برای او تهیه نمایید تا داستان آن برای کودک مشخص شود.

اما در مراحل بعد بهتر است زیر نویس را برداشته و از او بخواهید که با دقت بیشتری آن ها را تماشا نماید. از او بخواهید که کلمه های جدید را یادداشت نماید و آن‌ها را تمرین کند‌. بهترین کار این است که کلمه ها را در جمله به کار ببرد. هنگام مشاهده فیلم سعی کنید لغات و اصطلاحات جدید را تکرار نمایید.

✔ گوش‌ دادن به موسیقی

راهکار مهم دیگری را برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله به شما معرفی می نماییم که یادگیری زبان را بسیار لذت بخش می سازد. گوش دادن به موسیقی علاوه بر این که کودکان را با لغات جدید آشنا می سازد، فضای بسیار دلنشین و جذابی هم برای او تدارک می بیند.

✔ تعیین زمان مشخص برای مطالعه

یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشید و سعی کنید برنامه ریزی و نظم را در برنامه آموزشی کودکان قرار دهید. برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله ساعت مشخصی از روز را در نظر داشته باشید. اگر این زمان را برای او جهت آموزش زبان اختصاص دهید، می تواند معنای نظم و برنامه ریزی را بهتر متوجه شود‌.

✔ مطالعه کتاب

کودکان مطمئنا کتاب های داستان را زیاد دوست دارند. سعی کنید با تهیه کتاب های زبان اصلی این شرایط را برای او فراهم سازید. کتاب های داستان دریایی از کلمه ها را در اختیار زبان آموزان قرار خواهد داد. همچنین می تواند اوقات فراغت خود را صرف مطالعه و سرگرمی سازد.

✔ استراحت بین ساعات مطالعه

این نکته را هرگز فراموش نکنید که کودکان در ساعت های مشخص شده برای آموزش، خسته می شوند. به هیچ عنوان اجازه ندهید خستگی به کودکان غلبه نماید. پس از چند دقیقه تمرین و تکرار به او وقت استراحت بدهید. نباید اجازه بدهید که کودکان خسته و دلسرد شوند.

✔ صبر را پیشه کنید

نکته بسیار مهم این است که در مدت زمان آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله باید صبر را پیشه رفتار خود نمایید. امکان دارد کودکان در مدت یادگیری زبان اشتباهات زیادی داشته باشند که کانلا طبیعی می باشد. در چنین شرایطی باید صبر داشته باشید و به هیچ عنوان عصبانی نشوید. با این کار به او اعتماد به نفس بدهید و او را تشویق نمایید که به اشتباهات خود پی ببرد.

✔ ارتباط با افراد انگلیسی زبان

اگر کودکان را در معرض ارتباط با افراد انگلیسی زبان قرار دهید، مزایای زیادی خواهد داشت. اگر این افراد در اطراف شما قرار ندارند می توانید با فامیل خود در خارج از ایران ارتباط برقرار کنید. در غیر این صورت از فضای مجازی تحت نظارت خودتان محیط زبانی برای او تدارک ببینید.

برنامه آموزش زبان به کودکان

راه های زیادی جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله وجود دارد که‌ باید همه را مورد بررسی قرار داده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بسیاری از راهکارهای مهم و کلیدی را در قسمت قبل توضیح داده ایم. اما می توان برای درک بیشتر زبانی از اپلیکیشن های مختلف آموزشی مناسب کودکان استفاده نمود.

امروزه اکثر کودکان از گوشی های هوشمند استفاده می نمایند. پس می توانید با نصب اپلیکیشن مناسب شرایط را برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی برای او فراهم کنید. در اپلیکیشن ها تنوع مطالب زیاد است و می توان از تصاویر، فیلم ها و آهنگ های بسیار متنوع استفاده نمود.

نکته بسیار مهم در مورد این اپلیکیشن ها این است که نیاز نیست کودک تنها از کتاب های خسته کننده درسی استفاده نماید. همچنین می توانید ساعت یادگیری را برای او تنظیم نمایید و بهترین ساعت را برای او در نظر بگیرید. از مزایای دیگر این اپلیکیشن ها ارزان و به صرفه بودن آن ها می باشد و همیشه در دسترس خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا