سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیون

سریال خانم شرلوک (Miss Sherlock): اولین سریال اریجینال ژاپنی شبکه HBO

Yuko-Takeuchi-and-Shihori-Kanjiya-in-Miss-Sherlock-HBO

تاکنون شاهد بازسازی های مختلفی از شخصیت شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) به عنوان یک کارآگاه نابغه و عجیب و غریب انگلیسی بوده ایم و به نظر می رسد این شخصیت خلق شده توسط آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle) حالا تغییراتی را متحمل شده است. چه چیزی بهتر از یک زن ژاپنی مدرن با موهای ژولیده و روابط اجتماعی خیلی ضعیف؟
یوکو تاکه‌اوچی (Yuko Takeuchi) بازیگر فیلم حلقه (The Ring) نقش نسخه مدرن و تغییریافته کارآگاه قرن نوزدهم را در سریال خانم شرلوک (Miss Sherlock) اولین سریال اریجینال ژاپنی شبکه HBO بازی می کند.

خیلی از طرفداران آثار دویل از اینکه در سریال آمریکایی المنتری (Elementary) از لوسی لیو (Lucy Liu) بازیگر زن آسیایی در نقش Dr. John Watson استفاده شد عصبانی شدند. اما سریال خانم شرلوک پا را از آن هم فراتر گذاشته و شخصیت اصلی را هم عوض کرده است. در این سریال هم قطعا اشاراتی به آثار دویل خواهد شد، اما خانم شرلوک هولمز در اصل یک زن ژاپنی – انگلیسی است که به ژاپن می رود تا پرونده هایی که پلیس از پس آن ها برنمی آید را حل کند. واتسون او هم Dr. Wato Tachibana (با بازی شیهوری کانجیا (Shihori Kanjiya)) یک جراح زن است که به تازگی از یک ماموریت پزشکی در سوریه برگشته است.

miss-sherlock-spoiler-free-review

تریلر کوتاه سریال خانم شرلوک خیلی خوب به نظر می آید، پر از معماها و خشونت های شوکه کننده. در مرکز توجه تاکه‌اوچی با لباس های سراسر مشکی و رژ لب مشکی و موهای ژولیده اش قرار دارد. رفتار ضداجتماعی، لباس های خاص و تمایل شدیدش به واکنش های پیروزمندانه نسبت به قتل ها، به شدت شبیه نمایش عالی شخصیت شرلوک توسط Benedict Cumberbatch در سریال فوق العاده‌ی شرلوک (Sherlock) از شبکه BBCاست. من همیشه نسبت به سریال های کارآگاهی ژاپنی حس خوبی دارم،‌ که گاهی بیش از حد پیچیده می شوند اما همیشه عالی هستند، و در حل معماها روش های پیچیده را طی می کنند. به نظر می آید سریال خانم شرلوک هم همین روش را پیش می گیرد، البته با کمی خشونت بیشتر.

خانم شرلوک سریالی هشت قسمتی است که با همکاری شبکه Hulu در ژاپن تولید شده است. این سریال احتمالا پس از این هم با سریال های ژاپنی اریجینال دیگری دنبال خواهد شد، چون شبکه HBO قصد دارد محتواهای بین المللی خودش را گسترش دهد.

خلاصه داستان رسمی سریال خانم شرلوک:

این سریال داستان خانم شرلوک هولمز ژاپنی زاده انگلیس را روایت می کند که به ژاپن رفته و با جراحی به نام Dr. Wato Tachibana آشنا می شود که به تازگی از یک ماموریت پزشکی در سوریه برگشته است. این دو زن با هم دوست شده و در حل جنایات عجیب و پیچیده با هم همکاری می کنند. سریال خانم شرلوک ویژگی های ضروری شخصیت شرلوک هولمز را حفظ کرده، همان طور که این دو کارآگاه با مشاهدات ریزبینانه و مهارت های استدلالی خود در قالب دو زن بهره می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا