سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله آموزشیمجله روانشناسی و اجتماعیمجله هفتگیمطالب جالب

10 چیزی که هیچوقت بهترین آدم ها انجام نمی دهند

اختصاصی نسیم ورد؛

کار هایی که شما انجام می دهید مهم هستند، اما کار هایی که شما تصمیم میگیرد که آنهارا انجام ندهید، شخصیت شمارا تعریف میکنند.

بعضی از موفق ترین آدم هایی که من میشناسم، اخلاق خوبی را هم دارا میباشند. این یک تصادف نیست و از آنجایی که هیچ موفقیت بزرگی به تنهایی انجام نمیشود، داشتن یک رابطه ی خوب میتواند کلیدی برای رسیدن به موفقیت باشد.

بعلاوه، خوب و مهربان بودن، این راه را هموار تر خواهد کرد.

و در پایین مثال هایی را مشاهده خواهید کرد که افراد خوب و موفق هیچوقت انجام نمیدهند:

1.افردا خارج از محدوده ی خود را نادیده نمیگیرند.

فرض کنید که در یک باشگاه هستید، و در آن باشگاه شخصی تقریبا میانسال وجود دارد که وزن آن حدودا 350 پوند میباشد! او درحال ورزش کردن است تا بتواند وزن خود را کاهش دهد اما هیچ کس با اون حرفی نمیزند، انگار که او نامرئی است.

چرا؟ چرا هیچ کسی با اون حرفی نمیزند؟

همه ی ماها وقتی مهمانی داریم یا در یک مجلس مهم هستیم، با اشخاصی که مارا به صحبت کردن دعوت میکنند، صحبت میکنیم و با آن ها به تعریف کردن و معاشرت میپردازیم.

در اینجا میتوان به یک نکته مهم اشاره کرد: هروقت که با کسی ارتباط چشمی برقرار میکنید، لبخند بزنید، یا سلام کنید، با انجام دادن این کار باعث میشوید تا فرد مقابل احساس کند که وجود دارد و از شما خوشش بیاید و هروقت که شمارا ببینید یادش بیافتد که، اگرچه چیز خاصی نداشته است، اما کسی با او ارتباط برقرار کرده است.

2. به خودشان اجازه نمی دهند که دیگران را تحقیر کنند.

تا به حال شده که خودتان به چیزهایی درباره خودتان بخندید؟ (برای مثال: مدل موهایتان یا شغل یا وزنی که داریدد و …) یا آن هارا نقد کنید؟ اما با این حال حس خوبی بهتان دست نمیدهد وقتی یک شخص دیگر آنهارا به شما بگوید!

برخی اوقات کوچک شماری خود، واقعی و خالص است، اما اگر کسی خودش را تحقیر میکرد، به معنی نیست که شما هم همان اجازه را دارید! اگر احساس میکنید که نیاز دارید که بامزه باشید، درباره خودتان چیز های خنده دار بگویید!

3. آنها بدون فکر قبلی وقت دیگران را تلف نمیکنند.

هر زمانی که شما در یک قرار یا یک گردهمایی، سر وقت به آن ها نمی رسید، به این معنی است که وقت شما مهم تر از وقت دیگران است. یا زمانی که شما در مغازه ای هستید و مغازه دار کارت شما را میخواهد، و شما تازه در حال گشتن به دنبال آن هستید، این نشانگر بی اهمیت بودن شما نسبت به زمان دیگران است.

درست است! این ها مثال های کوچکی هستند اما با توجه کردن به همین مثال های کوچک شما میتوانید شخصیت خود را دگرگون کنید.

همیشه جوری رفتار کنید که انگار نیاز های دیگران مهم تر از نیاز های شما هستند و با این کار شما قطعا محبوب خواهید بود!

4. به اندازه خیلی زیاد درخواست کمک نمی کنند!

فرض کنید، یک نفر از شما درخواستی دارد، یک درخواست خیلی بزرگ و وقتگیر و شما خیلی مودبانه آن درخواست را رد میکنید و او دوباره میپرسد و شما دوباره آن را رد میکنید. و در آخر آن مرد با گریه کردن از شما درخواست میکند اما شما آن چیز را احتیاج دارید.

فرض میکنیم واقعا آن چیز را احتیاج دارید؛ اما به یاد داشته باشید که نیاز های شما مشکل خودتان است نه دیگران، این جهان چیزی به شما بدهکار نیست! تنها چیزی که شما صاحب آن هستید چیز هایی است که آنهارا به دست آورده اید.

مردم، به کسانی کمک میرسانند که اول به خودشان کمک میکنند،

اما با این وجود مردم قطعا با کسانی که به افراد زیادی کمک میکنند دوستانه رقتار میکنند زیرا همه ی ماها دوست داریم که از این افراد دور و بر خود داشته باشیم.

5. افرادی به کمک نیاز دارند را، نادیده نمی گیرند

در برخی اوقات، بعضی از افراد در موقعیتی نیستند که به خودشان کمک کنند، به گرفتن دست شما نیاز دارند، به یک غذای خوب نیاز دارند یا به یک کت خیلی گرم نیاز دارند و یا…

با اینکه باور به سرنوشت سخت است، اما میتوان به این باور داشت که اگر کار خوبی برای کسی انجام دهید، یک نفر هم یک کار خوب برای شما انجام خواهد داد، با این باور میتوان یک دلگرمی هم به خودتان بدهید و به کسانی که به کمک نیاز دارند کمک کنید!

6. برای شروع یک بحث یا گپ، سوال نمی پرسند!

برای مثال یک نفر سر ناهار از شما میپرسد: آیا فکر میکنی که خرید و فروش کردن در اینترنت کار خوبیست؟

و شما جواب میدهید: بستگی به شرایط آن دارد!

و او میگوید: اشتباه میکنی! من هیچوقت نمیتوانم به چیزی که نمی بینم اعتماد کنم!

و او با کمی احساس بد تلاش میکند تا از این وضعیت فرار کند!

سعی کنید هیچوقت نظر های خودتان را به دیگران تحمیل نکنید، اگر میخواهید سوالی بپرسید، فقط به دنبال جواب آن باشید نه راهی برای تحمیل کردن نظرتان.

7. مقام خود را به رخ دیگران نمیکِشند.

برخی از افراد هنگام معاشرت با کسی یا انجام کاری عبارت : “من برای انجام این کار خیلی مهم هستم” را به کار میبرند.

شاید آن کار در حد شما نیست یا برایتان سخت است یا حتی شاید خیلی بهتان احترام گذاشته نشده است، اما مردم همیشه کسانی را دوست دارند که خود را هم سطح با دیگران بدانند.

8. از برخی از اخلاقات همیشگی خود میکاهند.

یک شخصیت متفاوت میتواند در عین حال بامزه هم باشد اما وقتی که شرایط کمی سخت یا استرس آور میباشد، این بامزگی شما برای دیگران متواند آزار دهنده باشد. برخی اوقات نیاز است که آدم جدی باشد و به شرایطی که او را احاطه کرده است، توجه کند.

9.  سعی میکنند دروغ نگویند.

بعضی از افراد سعی میکنند دروغ یا لاف زدن های خود را با فروتنی پوشش دهند. شاید کارمندان شما نمیخواهند بدانند که شما در راه مسافرت خود چقدر استرس دارید یا اینکه در مصاحبه جدید خود چه دغدغه هایی دارید!

بگذارید مردم برای شما لاف بزنن بجای اینکه شما برای خودتان این کار را انجام دهید

10. نظر های خود را تحمیل نمیکنند.

فرض میکنیم که شما خیلی چیز ها میدانید، چیز های خیلی مفید و به درد بخور، اما سعی کنید آنها را به موقع خودش بحث کنید،اگر مربی هستید، یا اگر یک مشاور هستید آنهارا با دیگران به اشتراک بگذارید اما اگر به تازگی یک چیز را یاد گرفته اید، به دیگران نگویید که چه کنند! اگر کسی از شما نظرتان را درباره چیزی خواست، میتوانید آنهارا با دیگران در میان بگذارید.

شاید حتی نظر شما هم اشتباه باشد و حاصل تجربه ی کم شما از یک اتفاق باشد، پس هیچوقت سعی نکنید آنهارا به دیگران گوشزد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا