سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین المللپیشخوان ترکیه

“امکانات مطلوب ارائه شده به گردشگران ایرانی در ترکیه غیرقابل انکار است”

سرپرست برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری ایران با اشاره به سفر 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه، امکانات متفاوت و مطلوب ارائه شده به آنان در ترکیه را غیرقابل انکار خواند.

thumbs_b_c_1957a096d0224eaa46ab46086e1b9b9e

محمد ثابت اقلیدی، سرپرست برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری ایران در مصاحبه با خبرگزاری «ایرنا» در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند، اگر به 2.5 میلیون نفری که سال گذشته به ترکیه سفر کردند، در شهرهای ایران امکانات خوبی ارائه می‌شد، آنها سفر به این شهرها را به ترکیه ترجیح می‌دادند، گفت: امکانات و خدمات متفاوت و مطلوبی که به گردشگران در ترکیه داده می‌شود؛ غیرقابل انکار بوده و همینطور هزینه سفر به این کشور نسبت به ایران کمتر است.

وی اضافه کرد: البته سفر افراد به ترکیه دلایل دیگری را هم شامل می‌شود، که از جمله آنها می‌توان به افرادی اشاره کرد که علاوه بر تفریح خود، ترکیه را به دلیل انجام کار و تجارتشان انتخاب کرده و به این دلیل راغب به سفر در این کشور هستند.

ثابت همچنین آمار کل سفر ایرانیان به خارج در سال 96 را حدود 10 میلیون و 542 هزار نفر اعلام کرده و افزود: البته تنها 55 درصد این سفر‌ها غیرزیارتی بوده است.

گفتنی است اتحادیه هتلداران ترکیه «TÜROB» در ماه فوریه امسال طی گزارشی اعلام کرد، با استناد به داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه سال گذشته دو میلیون و 501 هزار گردشگر ایرانی به شهرهای مختلف ترکیه سفر کردند که در مقایسه با سال 2016 بیش از دو برابر افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که بیش از 36 درصد از این گردشگران یعنی بیش از 900 هزار ایرانی در طول سال گذشته از شهر استانبول دیدن کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا