سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

آزمایش ترسناک و مخوف شوروی سابق دستمایه ساخت فیلم سینمایی شد

سال ها قبل داستان ترسناکی از آزمایش‌های مخوف ارتش شوروی در دهه ۴۰ میلادی با عنوان «آزمایش خواب  شوروی» فضای اینترنت را در برگرفت و این ماجرا بعد از آن که در یکی از سایت‌های معروف و فعال در زمینه داستان های ترسناک منتشر شد ابعاد گسترده تری به خود گرفت.

این آزمایش سرّی این طور تعریف می شود که در اواخر دهه ۴۰ میلادی گروهی از دانشمندان روس تصمیم می گیرند برای تحقیق و بررسی درباره تاثیرات بی‌خوابی بر انسان دست به یک آزمایش نامتعارف بزنند. آنها پنج زندانی را انتخاب کرده و از آنان می‌خواهند در ازای آزادی به مدت ۱۵ روز و در بعضی منابع ۳۰ روز متوالی نخوابند. دانشمندان روس برای بیدار نگه داشتن این پنج زندانی از گازی موسوم به گاز نیکولایف مخلوط با اکسیژن استفاده کردند.

این آزمایش درنهایت به ماجراهای وحشتناک و منزجرکننده ای ختم می شود و طبق داستان، زندانیان پس از گذشت چند روز علایم دیوانگی و در نهایت آدم‌خواری از خود نشان داده و همدیگر را می کشند.

مانند بسیاری از داستان های اینترنتی، ماجرای این آزمایش هم به داستان و افسانه می‌ماند و حقیقت آن هرگز ثابت نشد و مدارک مستندی از آن به دست نیامد، اما گویا این داستان مخوف و افسانه‌ای اقبال بیشتری یافته و قرار است به یک فیلم بلند سینمایی تبدیل شود.

کارگردانی این تریلر مهیج و ترسناک با نام احتمالی «سودای نارنجی؛ آزمایش خواب شوروی» که در حال حاضر فیلمبرداری آن هم آغاز شده برعهده بری اندرسون است و مجموعه از بازیگران بین المللی در آن حضور دارند. قصه فیلم حول یک زوج دانشمند می گردد که زیرنظر ارتش سرخ شوروی به بررسی تاثیرات سی روز بی خوابی بر چهار بیمار محبوس در یک مرکز قرنطینه می‌پردازند.

اوا دومینچی بازیگر آرژانتینی نقش دکتر آنا آنتونف را بازی می‌کند و نقش شوهرش دکتر لئو آنتونف به بازیگر لهستانی، رافائل زاویروچا سپرده شده است؛ بازیگری که به زودی نمایشش در نقش رومن پولانسکی در فیلمی با عنوان «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتیو روی پرده های سینما می آید. اوگنی کروتوف بازیگر روسی نیز نقش کاپیتان یگور سوکولوف فرمانده ارتش شوروی و افسر ناظر ارتش سرخ بر این آزمایش مخوف را برعهده دارد.

اتاقک های حبس بیماران مورد آزمایش در «سودای نارنجی؛ آزمایش خواب شوروی» با الهام از داستان های ژول ورن طراحی شده و یادآور یک محوطه قرنطینه در دهه ۴۰ میلادی در شوروی است.

تهیه کنندگان فیلم امیدوارند فیلمبرداری «سودای نارنجی؛ آزمایش خواب شوروی» تا پایان بهار ۲۰۱۹ میلادی به اتمام رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا