سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله فناوری و دانش

کسب بالاترین رتبه ایمنی تصادف توسط خودروساز ناشناخته

2017-Lincoln-MKZ-Review-SlashGear00006-760x400

این موفقیت تا حدودی به خاطر تغییرات ساختار جلویی این خودرو است که موجب افزایش امتیاز آن در تصادفات همپوشانی کوچک شده است. جهت اطلاع، آزمون تصادف همپوشانی کوچک بدین‌صورت است که در آن تنها ۲۵ درصد از جلوی خودرو از گوشه سمت راننده با مانع برخورد می‌کند.
لینکلن MKZ درست همانند فورد فیوژن (که پلت‌فرم مشترکی با یکدیگر دارند) مجهز به یک سیستم پیشگیری از تصادف روبه‌جلوی سفارشی ‌شده است که این سیستم هم به کسب بالاترین امتیاز ایمنی به MKZ کمک کرده است. در طول آزمون IIHS، این سیستم در لینکلن MKZ موفق به جلوگیری از برخورد خودرو در سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت و همین‌طور ۴۰ کیلومتر در ساعت شد درحالی‌که سیستم هشدار برخورد روبرو نیز طبق معیارهای NHTSA به‌موقع راننده را از برخورد آگاه نمود.

maxresdefault-5-1

همچنین لینکلن MKZ فیس‌لیفت ۲۰۱۷ مجهز به تکنولوژی‌های کمک‌راننده شده است مانند سیستم تشخیص عابر پیاده که با استفاده از دوربین‌های دیجیتال و رادار بر اطراف خودرو نظارت کرده و اگر برخورد بالقوه را پیش‌بینی کند به راننده از طرق دیداری و شنیداری هشدار می‌دهد. از دیگر سیستم‌های ایمنی فعال موجود در MKZ جدید می‌توان به سیستم حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد که از طریق سنسور خروج از خط را تشخیص داده و به راننده هشدار می‌دهد و همچنین به‌وسیلهٔ چرخاندن فرمان خودرو را بین خط برمی‌گرداند.
لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۷ به سیستم پایش نقاط کور هم مجهز شده که از طریق سنسورها و رادار وجود هر چیزی را در نقاط کور خودرو تشخیص داده و راننده را از طریق یک چراغ هشدار و همین‌طور یک بوق هشدار آگاه می‌سازد.
حال باید دید که امسال میزان فروش این خودرو با این موفقیت جدید بالا می رود و می تواند رقیبان خود را در بازار شکست دهد؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا