سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

دنیس رادمن در حال برنامه ریزی برای سفر به روسیه برای آزاد کردن بریتنی گرینر است

دنیس رادمن قصد دارد بریتنی گرینر را آزاد کند.

اسطوره NBA اخیراً برنامه های خود را برای سفر به روسیه در تلاش برای آزادی گرینر، که به اتهام حمل مواد مخدر به 9 سال زندان محکوم شده بود، فاش کرد.

رادمن، 61 ساله، آخر هفته به NBC News گفت: “من اجازه گرفتم برای کمک به آن دختر به روسیه بروم.”رادمن افزود: من پوتین را خیلی خوب می شناسم.

علیرغم اعتماد رادمن – و بازدیدهای دیپلماتیک غیرمجاز قبلی او با کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی – مقامات وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید به شدت با این ایده مخالف هستند.

یک مقام ارشد دولت بایدن که نامش فاش نشده  به NBC News گفت که رفتن رادمن به احتمال زیاد وضعیت را پیچیده تر می کند و از قبل هم شرایط را سخت تر می کند و توضیح می دهد: “دولت پیشنهاد قابل توجهی به روس ها داده است و هر چیزی غیر از  این مذاکره احتمالاً تلاش‌های آزادسازی را پیچیده و مانع آن می‌شود.”

با این حال، رادمن برای سفر به روسیه نیازی به مجوز از ایالات متحده ندارد. وزارت امور خارجه یک توصیه مسافرتی صادر کرده  که به شدت از سفر به این کشور جلوگیری می کند، تنها چیزی که رادمن نیاز دارد ویزای سفر از مسکو است.

در مورد تلاش‌های دولت بایدن برای آزادی گرینر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در ماه ژوئیه تأیید کرد که آنها پیشنهاد مبادله زندانیان را به روسیه برای بازگرداندن گرینر و تفنگدار آمریکایی پل ویلان ارائه کرده‌اند. در حالی که بلینکن تایید نکرد که این مبادله برای چه کسی خواهد بود، گزارش ها حاکی از آن که روسیه علاقه مند به بازگشت ویکتور بوت فروشنده اسلحه محکوم شده  است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا