سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار اجتماعیاخبار رسانه خارجیاخبار سینمااخبار فرهنگی و هنریاخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیسینمای جهان

Elle Fanning :مبارزه‌ی مری شِلی”Mary Shelley” زنان امروز مربوط است

 “Elle Fanning” می‌گوید که مبارزه‌ی چشم پوشی شده‌ی رمان«فرنکنستین»”Frankenstein” در قرن نوزدهم که نویسنده‌ی آن مری شِلی “Mary Shelley” می‌باشد هنوز هم با زنان امروز مربوط است .

Elle Fanning“بازیگر زن نوزده ساله که نقش رمان نویس بریتانیایی که چیزهای جدیدی را کشف می‌کند را بازی می‌کند و نام او در تیتر فیلمی که توسط اولین کارگردان زن عربستان سعودی ساخته شد ، آمده است ؛ می‌گوید مری شِلی “Mary Shelley” بهتر است به عنوان نشانی از یک فمنیست “femenist” مورد احترام قرار گیرد .

Elle Fanning” اِل فانینگ از این زن بسیار امید بخش که این رمان را در سن هجده سالگی به قلم درآورد برای نخستین بار در جهان سینما در جشنواره‌ی فیلم
بین المللی تورنتو “Toronto International Film Festival” تجلیل کرد .

Elle Fanning“بازیگر آمریکایی به انجمن خبرگزاری “Press Association” گفت :« افراد زیادی از مردم در این مورد چیزی نمی‌دانند . من به خاطر می‌آورم که در مدرسه این موضوع به من تدریس شد اما هرگز توضیح داده نشد که
مری شِلی “Mary Shelley” در آن راجع به چیزی صحبت می‌‌کرد و چرا
مری شِلی “Mary Shelley” این کتاب را نوشت .»

« این تنها یک رمان گوتیک “Gothic novel” نیست . این داستان یک هیولا نیست ، «فرنکنستین»”Frankenstein” نیست ، این داستان خیلی شخصی است و بسیار زیاد به زندگی مری شِلی “Marry Shelley” مرتبط است .»

« همچنین این داستان خیلی مدرن است چون اتفاقاتی را بیان می‌کند که برای زنان امروز هم می‌افتد . لازم است که این موضوع گفته شود .
مری شِلی “Mary Shelly” واقعاً یک زن امید بخش می‌باشد .»

فیلم سینمایی بر روی رابطه‌ی نویسنده با شاعر
پرسی شِلی”Percy Shelly” که توسط دوگلاس بوث “Douglas Booth” بازی شده و توسط حیفا المنصور “Haifaa Al-Mansour” کارگردانی شده است ، تمرکز می‌کند .

حیفا المنصور “Haifaa AlMansour” اولین فیلم خود “Wadjda” را از پشت یک ماشین وَن ساخت و با بازیگران از طریق واکی-تاکی”walkie-talkie” ارتباط بر قرار می‌کرد بخاطر اینکه او نمی‌توانست در عموم کنار کارکنان مرد شود چون مجازات می‌شد .

فیلم سینمایی “Wadjda” برای برنده شدن به عنوان نامزد جایزه اسکار “Oscar” پیش رفت و در حال حاضر حیفا المنصور “Haifaa Al-Mansour” اولین فیلم انگلیسی زبان خود را ساخته است .

اِل فانینگ “Elle Fanning” مبارزه‌ی حیفا المنصور “Haifaa Al-Mansour” را با مبارزه‌ی مری شِلی “Mary Shelley” مقایسه می‌کند .

حیفا المنصور”Haifaa Al-Mansour” گفت :« مری شِلی “Mary Shelley” یک زن بسیار مدرنی می‌باشد . مری شِلی “Marry Shelley” یکی از نویسندگانی است که با سرعت خارج از خط قدم برداشته است و چیزی را نوشت که بسیار مردانه می‌باشد . مری شِلی “Marry Shelley” درباره‌ی مسائل اجتماعی مانند ازدواج و حسادت ننوشت .

« ما به زنان این چنینی نیاز داریم که می‌خواهند هر مفهومی از جامعه که می‌خواهد بر زنان غالب شود و از عربستان سعودی نشئت می‌گیرد را به چالش بکشند . این که زنانی را ببینم که می‌خواهند چنین کاری را انجام دهند مفاهیم زیادی را به من می‌رساند .»

مری شِلی “Marry Shelley” در ماه جولای از بریتانیا خارج می‌شود .

 

Elle FanningElle FanningElle FanningElle FanningElle Fanning

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا