سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینمای جهان

سوئد فیلم برنده نخل طلای کن را به آکادمی اسکار معرفی کرد

درام تحسین‌شده «مربع» ساخته روبن اوستلند به عنوان نماینده سوئد برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد. این فیلم 142 دقیقه‌ای دنیای هنر مدرن را هجو می‌کند. کلائس بنگ در نقش کیوریتور موزه ظاهر شده که هر روز در محل کارش به موعظه آرمان‌های بشردوستانه و آزادی‌خواهانه می‌پردازد. الیزابت ماس هم نقش یک روزنامه‌نگار امریکایی حوزه هنر را در این فیلم بازی می‌کند.

image_13960602127_the-square

این اولین بار نیست که یکی از ساخته‌های بلند اوستلند به آکادمی اسکار معرفی می‌شود. دو سال پیش نیز، درام‌کمدی «فورس ماژور» به نمایندگی از سوئد برای شرکت در رقابت فیلم خارجی زبان انتخاب شد اما نتوانست در این بخش نامزد شود.

اوستلند در واکنش به انتخاب «مربع» برای شرکت در رقابت اسکار 2018 به شوخی گفت: «امیدوارم این‌بار کم‌تر دردناک باشد.»

سوئد سابقه‌ای طولانی در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار دارد و در گذشته 15 بار موفق به کسب نامزدی در این رشته شده است. با این حال، هر سه جایزه اسکار این کشور در رشته بهترین فیلم خارجی زبان به برجسته‌ترین فیلمساز سینمای سوئد – اینگمار برگمان – تعلق گرفته است. برگمان در سال 1960 برای «چشمه باکره»، در سال 1961 برای «همچون در یک آینه» و آخرین‌بار در سال 1983 برای «فانی و الکساندر» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

کمپانی پخش «مگنولیا پیکچرز» از 27 اکتبر درام «مربع» (The Square) را در سینماهای امریکای شمالی اکران می‌کند تا واجد شرایط شرکت در رقابت اسکار پیش رو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا