سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
آشپزیمجله پزشکی و سلامت

چرا باید روی تخم مرغ خود سرکه بریزیم

AAqfSSc

راه های بسیار زیادی برای استفاده از سرکه در آشپزخانه هست و وقتی که از بیشتر آنها اطلاع داشته باشید – ترشی ها، چاشنی ها، سس ها – اما بعضی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند.

برای کتاب جدیدش Acid Trip : در دنیای سرکه سفر کنید، نویسنده Michael Harlan Turkell، برای کشف رسوم و سنت های مربوط به سرکه در فرانسه، ایتالیا، اتریش، ژاپن و امریکای شمالی سفر کرده است. در طول مسیر از سرآشپزهای Boston’s Barbara Lynch تا Houston’s Chris Shepherd پرسید: با این اکسیر ترش مزه و خوب چه کارهایی انجام میدهند و چه نظرهایی دارند. در زیر به تعدادی از آنها می پردازیم:

AAqfKMw

تخم مرغ سرخ شده با سرکه

 گرچه برای ذائقه امریکایی ها ممکن است عجیب به نظر برسد، ولی سرو کردن تخم مرغ پوشیهده شده از سرکه در پاریس غیرمعمول نیست. سرآشپز فرانسوی Bertrand Auboyneau، تخم مرغ سرخ کرده را با نام  “an ample knob of butter ” شرح میدهد، چند قاشق غذاخوری از سرکه سفید را به باقیمانه کره داخل ماهیتابه اضافه کنید، سپس با ترخون خرد شده بپوشانید. شما میتوانید روش او را به کار ببرید، یا فقط کمی سرکه روی scrambled eggs ( نوعی املت که با شیر و کره درست میشود ) خود بپاشید.

بستنی با سرکه

 Jeni Britton Bauer از Jeni’s Splendid Ice Creams دستورالعملی برای بستنی پارمیزان با بوته گیلاس بالزامیک به اشتراک گذاشت. و این واقعا شگفت انگیز به نظر میرسد، شما میتوانید با اضافه کردن بالزامیک ( نوعی سرکه ) به بستنی خود، به طعمی ساده و مشابه این بستنی دست پیدا کنید.

ژله فلفل و سرکه

 سرکه حرارت را دوست دارد، سرآشپز بوستونی Barbara Lynch، سرکه و فلفل را برای ژله فلفلی خود ترکیب میکند. فلفل شیرین و فلفل هالپانو  ( نوعی فلفل سبز یا قرمز که خیلی تند است ) را خورد کرده و آنها را با و آنها را با شربت سرکه سیب مخلوط میکند، به گفته Turkell  برای روی BLT ( نوعی ساندویچ متشکلاز بیکن، کاهو و گوجه فرنگی ) یا cheese board ( تخته ای متشکل از انواع پنیرها، کرانچی ها، بادام و عسل ) مناسب است.

پای سرکه

 این یکی کلاسیک هست، هرچند شاید شما هرگز چیزی درباره آن نشنیده باشید. متولد رکود، سرکه به جای آن مرکبات گران قیمت طعمی تند به سس کاسترد بدهند، استفاده میشد. کتاب Acid Trip شامل روشی از سرآشپز هوستونی، Chris Shepherd است، که از روش خانواده یکی از مشتری ها که درخواست کرد طعم مورد علاقه کودکی اش را درست کنند، اقتباس کرد.

سرکه نگرونی ( نوشیدنی الکلی حاوی جین ورموت و کامپاری )

شما باید، احتمالا از سرکه در پیش غذاهایتان استفاده کرده باشید. اما آیا تا به حال سرکه نگرونی داشته اید؟

کتاب Acid Trip قسمت عمده ای از روش Brooklyn bartender Damon Boelte که شامل توت فرنگی و خیار است را مطرح میکند. این روش را با درست کردن نگرونی کلاسیک در خانه امتحان کنید. به صورت مساوی کامپاری، ورموت و مشروب الکلی جین را مخلوط مرده و از بازامیک برای روی آن استفاده کنید.

سوسیس ترش

 این اسنک ها، همانند Kielbasa ( نوعی کالباس لهستانی ) -که با قرار گرفتن در سیر شور، برگ بو و شربت سرکه سیب به مدت یک هفته- درست میشود.

کتاب Turkell شامل روشی از یک دوست است، اما اگر میخواهید این طعم را احساس کنید، دفعه بعد کمی شربت سرکه سیب به سوسیس های بشقاب اسنک خود اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا