سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گزارش

گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا

مقدمه

به گزارش نسیم ورد ، قبرس کشوری کوچک در شرق مدیترانه است که به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم می‌شود. صنعت گردش‌گری یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد این کشور کوچک اروپایی است و هر ساله تعداد زیای از گردشگران به سوی خود جلب می‌کند در این مقاله قصد داریم به جاذبه‌های این کشور کوچک که باعث می‌شود گردشگران به ان علاقه زیادی داشته باشند، بپردازیم.

قبرس

قبرس کشوری جزیره‌ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. پایتخت این کشور نیکوزیا می‌باشد. قبرس به دو بخش شمالی (ترک نشین) و یونانی نشین تقسیم می‌شود. این کشور بعد از جزایر ساردنی و سیسیل بزرگترین جزیره در مدیترانه می‌باشد. این کشور دارای جمعیت 1 میلیون 100 هزار نفر می‌باشد. این کشور در سال 2008 به حوزه یورو پیوسته است. اقتصاد قبرس از آغاز استقلال مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده است. صادرات عمده این کشور را می‌توان : محصولبت کشاورزی، میوه‌های مختلف، تنباکو و …… دانست. و واردات عمده این کشور نیز شامل نفت و فرآورده‌های شیمیایی می‌باشد. قسمت شمالی قبرس دارای فرهنگی برگرفته از ترکیه است و قسمت‌های جنوبی فرهنگی نزدیک به یونانی‌ها دارند. این کشور به شش استان تقسیم شده است و نام این استنان‌ها به ترتیب: فاماگوستا، کیرنیا، لارناکا، لیماسول، نیکوزیا و پاقوس است. حکومت این کشور پادشاهی و واحد پول آن‌ پاند قبرس است.

طبیعت

این کشور از لحاظ طبیعی به وسیله چند رشته کوه تقسیم شده است که مناظر زیبایی را به وجود آورده‌اند. آب هوای این جزیره در اکثر فصول سال بسیار مطلوب می‌باشد و از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است. این جزیره مساحت کمی دارد و همین موضوع به گردشگران این اجازه را می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی بتواند اکثر مناطق دیدنی ان را ببینند. سواحل مدیترانه‌ای این کشور از شهرت جهانی برخوردار هستند.

طبیعت قبرس را می‌توان یک طبیعت دست نخورده دانست و فعالیت‌های توریستی انجام گرفته در آن تغییر چندانی ایجاد نکرده است. در این کشور جزیره‌ای هنوز می‌توان مایل‌ها ساحل ماسه‌ای تمیز و رست نخورده پیدا کرد که در کنار آب‌های گرم قرار دارند. در قبرس شمالی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی برای توریست‌های فعالیت‌های زیادی در نظر گرفته شده است که می‌تواند روز‌ها ان‌ها را سرگرم کند.

هتل‌ها

هتل‌های این کشور را می‌توان جزء هتل‌های مدرن و با کیفیت در سطح جهان دانست. این هتل‌ها دارای امکاناتی مانند زمین‌های تنیس، کلینیک‌های پزشکی، استخر‌های شنا و همچنین رستوران‌های بسیار با کیفیتی هستند.

نیکوزیا

همانطور که گفته شد نیکوزیا پایتخت قبرس است . این شهر بزرگترین شهر قبرس است که اکثر نهاد‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ در آن واقع هستند. این شهر برای گردشگران بسیار جالب است چرا که دارای مراکز خرید مدرن و مشهوری می‌باشد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این مراکز خرید این شهر دارای کلیسا‌ها و مساجد و همچنین موزه‌های بزرگی است که می‌تواند گردشگران را به خود جلب کند.

پاقوس

اگر شما هم به آثار باستانی علاقه دارید این شهر می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد چرا که یکی از آثار باستانی قبرس است که برای دوستداران تاریخ و تمدن بسیار جالب می‌باشد . پاقوس در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان گنجینه‌ای طبیعی و فرهنگی ثبت شده است . مهمان نوازی ساکنان این شهر مانند آب و هوای ان گرم و دلپذیر است . برای گردشگران در این شهر تاریخی وسایل نقلیه مهیا شده است . علاوه بر آثار تاریخی در این شهر نیز می‌توانید مراکز خرید متنوع و رستوران‌های باکیفیتی را پیدا کنید. در این شهر آثار و صنایع دستی متنوع و جالبی نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند در نقاط مختلف این شهر ان‌ها راببینند.

گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا
گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا

لارناکا

این شهر ساحلی از تفریحی‌ترین نقاط قبرس است که فرودگاه بین‌المللی قبرس در این شهرقرار دارد از جمله سواحل زیبا و توریستی آن می‌توان ازساحل مکنزی و ساحل دکلیا نام برد.

در این شهر دهکده‌ای وجود دارد که شکل سنتی خود را حفظ کرده است و برای گردشگران جذابیت زیادی دارد نام این دهکده لافکارا می‌باشد.

گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا
گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا

غار‌های ساحلی و دریایی

این غار‌ها توسط امواج دریا شکل می‌گیرند این غار‌ها در مناطقی از قبرس وجود دارد و به خاطر شکل خاص و طبیعتی که در آن منطقه وجود دارد یکی دیگر از جذابیت‌های گردشگری قبرس به شما می‌آیند.

لیماسول

بزرگترین پاتوق ساحلی در قبرس را می‌توان این شهر دانست این شهر بندری در جنوب قبرس واقع شده است و بندر اصلی قبرس محسوب می‌شود. این شهر دارای خط ساحلی 11 کیلومتری است که در آن به گردشگران خدمات مربوط به حمل و نقل ارائه می‌شود. در این شهر گردشگران می‌توانند از مراکز خرید جذاب استفاده کنند و همزمان از گشت و گذار در محلات قدیمی آن نیز لذت ببرند.

آیاناپا

یکی دیگر از مناطق گردشگری قبرس است که شهرت زیادی برای داشتن سرگرمی‌های متنوع و جذاب دارد. آیاناپا در ابتدا دهکده کوچک ماهیگیری بوده است اما در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های گردشگری در قبرس به شمار می‌اید که می‌تواند با امکانات زیادی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد ساعات زیادی ان‌ها را سرگرم کند.

ساحل نیسی

یکی دیگر از مکان‌های زیبا در قبرس است که دارای ساحلی بسیار زیبا می‌باشد و امکانات تفریحی خوبی نیز برای گردشگران در آن فرهم شده است.

گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا

 فاماگوستا

یکی دیگر از مناطق زیبای قبرس است که سواحل متعدد و جذابی دارد. طبیعت این منطقه بکر است و مورد توجه بسیاری از توریست‌هایی واقع می‌شود که به قبرس مسافرت می‌کنند. زمان پیدایش این منطقه به 300 سال قبل از میلاد مسیح بر‌میگردد که بعد‌ها به یکی از مهم‌ترین بندرگاه‌های قبرس تبدیل شده است. در شمال شهر فاماگوستا گردشگران می‌توانند بقایایی از شهر باستانی سالامیس را ببینند.

گردشگری و نگاهی به قبرس جزیره همیشه زیبا

صنایع دستی

در قبرس باستان سنت قلاب‌دوزی نفکارا وجود داشته است که هنوز هم در قبرس صنایع دستی زیبایی از جمله رو تختی، رو‌میزی، ابریشم و روسری‌هایی که با قلابدوزی توری و با تار و پود مشخص بافته می‌شوند، وجود دارد. همچنین صنایع دستی دیگری که در قبرس از شهرت زیادی برخوردار می‌باشد، قالی بافی است در این کشور قالیچه‌های کوچک با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع می‌تواند سوغات خوبی برای گردشگرانی باشد که به این کشور سفر کرده‌اند.

نتیجه‌گیری

قبرس به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان قادر است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را از کشور‌های مختلف به سوی خود جلب کند، پس جای تعجب ندارد که مهم‌ترین عامل درامد‌زایی این کشور حضور گردشگران است.

گزارش و مقاله فوق گردآوری شده می باشد لذا هیچ مسئولیتی در مورد محتوا بر عهده گرد آورنده نیست .

منابع: ویکیپدیا، برترین‌هاف فایند تور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا