سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایی

تئوری جالب درباره فیلم Spider-Man: Far From Home

مدت زمان زیادی تا تاریخ اکران فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) باقی نمانده است که هواداران شروع به ساختن فرضیه هاو تئوری هایی برای این فیلم کردند. حالا ما در این مقاله سعی داریم تا یکی از این تئوری هارو ببینم و این به این معنیه که کسانی که نمی خواهند این فیلم موردانتظار براشون اسپویل بشه، به هیچ وجه این متن رو نخونند.

اگر کمی بیشتر درباره Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) اولین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول فکر کنیم، متوجه می شویم که می تواند یک ﭘﯿﺶدرآمد برای فیلم Avengers: Infinity War (ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ: جنگ ابدیت) باشد و ادامه ای برای Avengers: Endgame (ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ: پایان بازی)؛

کوین فایگی، رئیس کمپانی Marvel Studios تایید کرده داستان فیلم Spider-Man: Far From Home از جایی آغاز می شود که دقایقی از حوادث پایانی فیلم Avengers: Endgame گذشته است، بنابراین Far From Home ادامه قطعی Endgame می باشد. از طرفی، زمانی که داستان Avengers 4 شروع می شود پیتر پارکر مرده است، ما در پایان فیلم Avengers: Infinity War دیدیم او جزو کسانی بود که در پی بشکن تانوس خاکستر شد. اولین تریلر رسمی فیلم Endgame نیز تایید کرد که او جزو گمشده هاست، اما تریلر فیلم انفرادی جدیدش نشان می دهد که او مشغول تار انداختن بر روی ساختمان های نیویورک، از جمله برج قدیمی اونجرز است!

تنها یک توضیح برای این اتفاق وجود دارد آن هم این است که مرد عنکبوتی به زندگی بازمیگردد، و این در یک خط زمانی جدید خواهد بود که در پی سفر قهرمان های زنده مانده از بشکن تانوس طی وقایع فیلم Avengers: Endgame به گذشته جهت پایان دادن به حوادث Infinity War قبل از آغاز آن، به وجود می آید. در حقیقت بهترین توضیح همینی است که اکنون خواندید.

مارول با انتشار تریلر Spider-Man: Far From Home به ما یک سری سرنخ احتمالی داد؛ مارول و سونی در این تریلر پاسپورت پیتر پارکر را به ما نشان دادند — چون او قصد سفر به اروپا را دارد — اما تاریخ های این پاسپورت فاقد هر گونه سالی بود. ما در آن فقط تاریخ جولای را مشاهده کردیم اما خبری از سال نبود، در حالی که پاسپورت های واقعی سال را هم جزو تاریخ حساب می کنند. اما این بطور قطع یک حادثه یا اشتباه نبوده است، چون اگر آنها فاش می کردند وقایع Far From Home در تابستان چه سالی اتفاق می افتد، معلوم می شد که وقایع این فیلم به قبل از خاکستر شدن پیتر در Infinity War مربوط می شود یا بعد از آن (که در حقیقت اصلا مهم نیست، چون این حادثه هرگز قرار نیست در این خط زمانی جدید اتفاق بیافتد).

 

 

از طرفی، در تریلر رسمی Avengers: Endgame یک فیلم آرشیوی به نمایش گذاشته می شود که در آن ما می توانیم اسکات لنگ را مشاهده کنیم، ظاهرا کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه در پایگاه ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ مشغول تماشای آن هستند. یعنی اینکه ویدیوی مورد نظر مربوط به گذشته است و نه زمان حال، با وجود اینکه آنت-من هرگز در خط زمان کنونی در این مکان نبوده بجز وقتی که برای نخستین بار نمایان شد، با فالکون مبارزه کرد، یک چیزی دزدید و سپس رفت. یک لحظه بعد، وقتی کاپیتان آمریکـا می پرسد آیا این یک پیام قدیمی هست، ناتاشا تنها به او می گوید “این جلوی درِ” و اصلا اشاره ای به زمان نمی کند.

ما آخرین بار اسکات لنگ را در صحنه پس از تیتراژ فیلم سینمایی Ant-Man and The Wasp مشاهده کردیم، درست لحظه ای که تانوس بشکن خودش را زد و او درون قلمرو کوانتومی اسیر شد. به او هشدار می دهند که مراقب باشد تا درون یک گرداب زمانی اسیر نشود، که البته ما دقیقا نمی دانیم گردابهای زمانی چه توانایی هایی دارند ولی ممکن است به اسکات اجازه دهند تا بجای حال در گذشته ظاهر شود، بنابراین آماده است تا نقش مهمی را در شکست دادن تانوس ایفا کند — تصور کنید او بعد از پودر شدن نیمی از مردم جهان درون قلمرو کوانتومی گیر می کند، سپس گرفتار یک گرداب زمانی می شود و به گذشته می رود، بعد وقتی که وقایع فیلم Ant-Man and The Wasp در حال وقوع هستند یک نسخه دیگر از اسکات وجود دارد که از آینده آمده، پس او به پایگاه ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ می آید تا به آنها در شکست دادن تانوس کمک کند!!

با توجه به اینکه داستان Endgame چند روز بعد از اتفاق های Infinity War آغاز می شود، این امکان وجود دارد که ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ دوباره گرد هم بیایند، به گذشته سفر کنند و جلوی تانوس را قبل از اینکه کارش را شروع کند بگیرند، و به این واسطه باعث خلق یک خط زمانی جدید شوند؛ جایی که مرد عنکبوتی در آن هرگز نمی میرد – چون تانوس به سنگهای خودش نمی رسد و وقایع Avengers 3 هرگز اتفاق نمی افتد.

خط زمانی جدید با حوادث فیلم Spider-Man: Homecoming در یک راستا قرار دارد و هر اتفاقی که بعد از این فیلم افتاده را تحت تاثیر قرار می دهد، چون زن عمو می در Far From Home می داند که پیتر همان اسپایدرمن است [یا شاید ایجاد تغییرات در گذشته تاثیری بر روی زندگی پیتر قبل از خاکستر شدنش نمی گذارد]. زن عمو می در پایان فیلم نخست از هویت مرد عنکبوتی آگاه شد و حالا در ابتدای Far From Home هم نسبت به این قضیه آگاهی دارد. بنابراین، وقایع Far From Home قبل از حوادث Avengers: Infinity War اتفاق می افتد — در یک برهه زمانی بین Homecoming و Infinity War — در دنیایی که هیچوقت رنگ جنگ ابدیت را به خودش نمی بیند.

در نتیجه، Spider-Man: Far From Home می تواند دقایقی بعد از Avengers: Endgame شروع شود، و حکم یک ﭘﯿﺶدرآمد را برای Avengers: Infinity War داشته باشد، در عین حال دنیای سینمایی مارول را وارد یک خط زمانی جدید کند!! — جهت درک بهتر بعنوان آخرین جمله می توانیم بگوییم که وقتی داستان Far From Home آغاز می شود، پیتر شخصی به نام تانوس را نمی شناسد چون هرگز شاهد سقوط یک سفینه در شهر نیویورک نبوده، به خاطر اینکه تانوس هرگز به زمین نیامد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا