سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار سیاسی

وزیر کشور: ممکن است قانون جامع انتخابات امسال به مجلس نرود

57414034

رحمانی فضلی گفت: با توجه به بررسی برنامه بودجه در مجلس و نزدیکی انتخابات ممکن است امسال قانون جامع انتخابات به مجلس نرود.

 عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فصلی خانه احزاب یادواره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: قانون جامع انتخابات تدوین شده بود و منتظر ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبری بودیم. حالا که این ابلاغیه اعلام شده است بسیاری از موارد این قانون را بررسی کرده‌ایم. مواردی باقی مانده که امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده بررسی آنها هم به اتمام برسد.

وی ادامه داد: پس از اتمام بررسی این قانون امیدواریم تا مجالی باشد تا ابتدا در دولت قانون جامع انتخابات طرح و تصویب شود و سپس به مجلس تحویل دهیم.

وزیر کشور یادآور شد: البته با توجه به نزدیکی انتخابات و همزمانی بررسی برنامه و بودجه در مجلس تا پایان سال فکر نمی‌کنیم که این قانون امسال به مجلس برود.

وی با اشاره به قانون احزاب یادآور شد: قانون احزاب طرحی بود که توسط مجلس گذشته بررسی شده بود و ما در اصلاح آن طرح کمک کردیم. می‌دانیم که خلاءهایی وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم.

رحمانی فضلی خطاب به احزاب، خاطرنشان کرد: بدنه اجتماعی احزاب باید تقویت شود. خواهشم از همه این است که در نهادینه‌سازی دموکراسی تلاش کنیم. ما در وزارت کشور تلاش کردیم تا این کار را انجام دهیم. احزاب باید در موضوعات مختلف حضور فعال داشته باشند و اعتمادسازی لازم را با مردم در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انجام دهند. ‌اگر این منظومه وجود نداشته باشد احزاب نمی‌توانند فعالیت خود را انجام دهند.

وزیر کشور در مورد مشارکت احزاب در بحث اقتصاد مقاومتی نیز گفت: درست است که در مشارکت اجرایی، احزاب نمی‌توانند کاری انجام دهند اما با توجه به اینکه احزاب دارای نیروهای کارشناس هستند می‌توانند بر موضوعاتی چون بررسی نظام‌ها به نیروهای اجرایی در اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

وی افزود: احزاب باید بر اینکه آیا نظام برنامه‌ریزی فعلی ما جوابگوی اقتصاد مقاومتی است یا خیر یا اینکه آیا نظام بودجه‌ریزی فعلی می‌تواند جوابگو باشد یا نه، فعالیت کنند.

رحمانی فضلی افزود: تقویت مشارکت مردم در نظام اقتصادی هم از جمله فعالیت‌های احزاب باید باشد. از سوی دیگر بحث شفاف‌سازی و مبارزه با فساد نیز دست احزاب است.

وی گفت: در مورد انتخابات حرف‌های زیادی دارم که در اسفند ماه با شما در میان خواهم گذاشت.

وزیر کشور همچنین با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی تصریح کرد: صبر،تدبیر،اعتدال،قدرت تبیین و ولایت پذیری از قبل تا بعد انقلاب از جمله مهم ترین صفات ایشان بوده است.

وی در ارتباط با ضرورت توجه به قانون در بررسی حادثه پلاسکو نیز گفت: همه ی ما باید به قانون تن بدهیم. ریس جمهور به من دستور پیگیری این حادثه را داده اند و از سوی دیگر دو قوه دیگر نیز آن را بررسی خواهند کرد. اگر قصوری از کسی سر زده باشد حتما به آن رسیدگی می شود. اما در این میان هم باید فرهنگ انصاف نیز رعایت شود.ممکن است این اتفاق برای خودمان هم پبش بیاید در آن زمان هم ما از همه انتظار داریم انصاف را در حق ما رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا