سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله فناوری و دانش

قیمت RAM به طور سرسام آوری در حال افزایش است

بالا رفتن تقاضا و عرضه‌ی محدود، قیمت درایو‌های SSD را افزایش داده است و همچنین باعث رشد قیمت‌های لوازم سیستم و حافظه شده است. حال به نظر می‌رسد افرادی که علاقه به دریافت و خرید سیستم جدید دارند و یا این‌که به فکر ارتقاء سیستم خود هستند، باید برای دیگر قطعات نیز هزینه بیشتری پرداخت نمایند.

در همین زمان، RAM از دیگر قطعات افزایش قیمت بیشتری داشته است. از آنجایی که این افزایش قیمت از اواسط سال ۲۰۱۶ شکل گرفت، به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها شاهد توقف و یا کاهش رشد آن باشیم.

وبلاگ newegg’s business  ابتدا این روند رو به رشد را در تاریخ ۳۱ آگوست گزارش کرد. در آن زمان قیمت رم DDR4 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت در طی دو ماه از ۵۲ دلار به ۶۴ دلار رسید که این اولین نشانه از روند تغییر قیمت در این لوازم بود.

افزایش قیمت رم

دلیل افزایش قیمت RAM دقیقا مشابه با افزایش قیمت SSD است. مشکلاتی مثل قطع برق باعث شد تا شرکتتولید DRAM سامسونگ، عرضه RAM خود را بر خلاف روند افزایشی تقاضا برای این محصول، کاهش دهد. سرورها و رم موبایل سهم اصلی را در افزایش این تقاضا دارند؛ چرا که گوشی‌های هوشمند اندروید هر روز نیاز بیشتری به استفاده از این نوع حافظه‌ها پیدا می‌کنند.

روز سه‌شنبه بر اساس گزارشی که در DigiTimes انتشار یافت، اعلام شد درخواست‌ها به قوت خود باقی مانده‌اند و عرضه نیز هنوز افزایش نیافته است. پی اینگ لی، رئیس شرکت nanya technology، اعلام کرد عرضه جهانی DRAM در سه‌ماهه دوم سال نیز به نسبت ثابت، از تقاضا کمتر خواهد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که قیمت محصولات این شرکت روند رو به رشد خود را حفظ کنند.

شاید می‌خواهید بدانید که RAM تا چه حد افزایش قیمت داشته است؟ یک رم ۱۶ گیگابایتی که از newegg در ماه نوامبر با قیمت ۷۵ دلار خریداری می‌شد، در حال حاضر ۹۲ دلار قیمت دارد؛ نوعی دیگر که با قیمت ۸۰ دلار خریداری می‌شد، در حال حاضر ۱۰۰ دلار قیمت دارد. بنا بر گفته‌های منابع صنعتی، این افزایش قیمت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ متوقف خواهد شد.

بنابراین در حال حاضر برای خرید رم و یا SSD عجله نکنید. حتی اگر می‌خواهید سیستم جدید خریداری کنید و یا سیستم خود را ارتقاء دهید. امکان دارد این سختی را تحمل کنید و هزینه گزاف برای خرید این محصولات بپردازید، در غیر این صورت می‌توانید منتظر بمانید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا