سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومی

ویتامین های گروه B چه کاری انجام می دهند؟

 

آنها چی هستند؟
آنها قبلاً مانند ویتامین C به عنوان یک ویتامین جدا در نظر گرفته می شدند ، اما اکنون می دانیم که ویتامین های گروه B از هشت ویتامین محلول در آب تشکیل شده اند که با همکاری یکدیگر نقش های اساسی را در بدن ما ایفا می کنند. این ویتامین بر عملکرد مغز ، تولید انرژی و سنتز و ترمیم DNA تأثیر می گذارند،و محلول در آب هستند، ممکنه ما کمبود ویتامین B12 داشته باشیم.

آنها چه کاری انجام می دهند؟

 آنها گلوکز را به سوخت و ساز مغز و بدن تبدیل می کنند ، پوست ، چشم و سیستم عصبی را سالم نگه می دارند و به ما امکان می دهند هموگلوبین “ماده موجود در گلبول های قرمز خون” که اکسیژن را به بدن منتقل می کند ، تشکیل دهیم. به ما کمک می کنند تا چربی را تجزیه کنیم ، در حالی که فولات (ویتامین B9 ، که در فرم مصنوعی آن به عنوان اسید فولیک نیز شناخته می شود) به کاهش خطر نقایص مادرزادی در زنان باردار کمک می کند و باعث کاهش اسپینا بیفیدا می شود. همچنین به ما کمک می کنند تا انرژی را از کربوهیدرات ها آزاد کنیم و عضلات را سالم نگه داریم ، به کاهش خستگی ، سلامت دستگاه گوارش ، تنظیم عملکرد ذهنی ، محافظت از قلب و کمک به بدن در ساخت DNA کمک می کنند.

تحقیق می کنید؟
پیشگیری از زوال عقل در تحقیقات آمریکا نشان داده که دوزهای زیادی از ویتامین های گروه B می تواند میزان کوچک شدن مغز در افراد مسن با مشکلات حافظه را به نصف کاهش دهد و بنابراین به کاهش پیشرفت زوال عقل کمک می کند. به همین ترتیب ، یک آزمایش دو ساله در انگلیس نشان داد که ویتامین های گروه B از جمله B6 ، B12 و فولات می توانند اختلال حافظه خفیف را کاهش دهند ، که اغلب منجر به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل می شود. تحقیقات همچنین نشان داده که مصرف روزانه ویتامین های گروه B توانایی حافظه را بهبود می بخشد.

تحقیقات ایالات متحده نشان داده که ویتامین B12 می تواند تراکم استخوان را بهبود بخشد. آنها بیش از 2500 نفر از سن 30 تا 87 سال را آزمایش کردند. کسانی که سطح ویتامین B12 آنها کمتر از حد مورد نیاز بود بیشتر از کسانی که سطح بالاتری داشتند در معرض خطر پوکی استخوان بودند. ثابت شده است که فولات ، B6 و B12 باعث کاهش سطح هموسیستئین نیز می شود ، که مقادیر بالای آن به پوکی استخوان مرتبط است.

حفاظت از آلاینده ها:

در تحقیقات شگفت آوری در ایالات متحده، به افراد غیرسیگاری مکمل های ویتامین B داد و دریافت که تقریباً اثرات منفی آلودگی ذرات ریز بر روی سیستم قلبی عروقی و ایمنی بدن آنها برعکس میشود، اثرات آلودگی هوا بر ضربان قلب آنها را تا 150 درصد و شمارش گلبولهای سفید را ضعیف می کند. (سلول هایی که با عفونت ها مبارزه می کنند و با باکتری ها مقابله می کنند) 139٪ است. این نوع آلودگی به دلیل تأثیر آن بر سیستم قلبی عروقی ، که می تواند منجر به حملات قلبی شود ، هر ساله باعث 3.7 میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان میشود.آلاینده ها از دودهای ناشی از ترافیک بوجود می آید و می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد. این یک مطالعه جالبی بود.

برای چه کسانی خوب هستند؟
اگر در حال برنامه ریزی برای بارداری هستید ، برای جلوگیری از نقص مادرزادی ، باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک از ابتدا تا 12 هفتگی بارداری مصرف کنید. اکثر ما می توانستیم ویتامین B12 را افزایش دهیم. مطالعه ای که در سال 2016 در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد نشان داد که از هر 12 زن، 19 تا 36 ساله یک نفر کمبود ویتامین B12 دارد. از آنجا که B12 در تولید گلبول های قرمز خون ، تبدیل غذا به انرژی ، تنظیم سیستم ایمنی و خلق و خوی نقش دارد ،یک ویتامین بسیار مهم است. علائم کمبود آن شامل خستگی ، ضعف ، سردرد ، رنگ پریدگی پوست ، از دست دادن اشتها ، کاهش وزن ، سوزن سوزن و زخم و زبان قرمز است. بسیاری از متخصصان فکر می کنند که کمبود B12 به اندازه کافی تشخیص داده نمی شود ، بنابراین در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید و درخواست آزمایش خون دهید. شما ممکن است از طریق رژیم غذایی کم غذا بخورید ، یا ممکن است دچار کم خونی باشید که این موضوع از جذب ویتامین B12 از غذا جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا