سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

5 نشانه کمبود ویتامین D که هرگز نباید نادیده بگیرید.

15 تا 20 دقیقه در معرض آفتاب بودن می تواند مقدار کافی ویتامین D برای روز به شما بدهد که این در اطلاعات عمومی است . اما اگر قادر به آفتاب گرفتن نباشید چه می کنید؟ چجوری میتوانید کمبود ویتامین D را جبران می کنید؟

ویتامین D نه تنها به سوخت و ساز بدن و ایمنی بدن کمک می کند ، بلکه به روحیه و عملکرد بدن نیز کمک می کند. با این حال، از آنجا که علائم کمبود ویتامین D می تواند نامحسوس باشد ، تشخیص اینکه آیا کمبود آن را دارید دشوار است. برای تعیین علائم مختلف کمبود ویتامین D ، ما با نیکول آونا ، PhD ، استادیار علوم اعصاب در دانشکده پزشکی Mount Sinai و استاد روانشناسی بهداشت در دانشگاه پرینستون صحبت کردیم.

آوانا می گوید: “ویتامین D توسط سلول های پوستی در معرض نور تولید می شود ، این ویژگی آن را بین سایر ویتامین هایی که معمولاً باید خورده شوند بی نظیر می کند. “در حالی که خورشید به طور معمول بهترین منبع برای تولید ویتامین D است ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش و همچنین به دلیل محدود بودن نور روز در مناطق خاصی از جهان ، مانند مناطق اقلیم شمالی ، همیشه آسان نیست. توانایی بدن برای تولید و جذب ویتامین D در افراد مسن در مقایسه با افراد جوان به طور قابل توجهی کاهش می یابد. به خصوص برای افراد مسن با تحرک کم یا بخاطر شرایطشون نیاز به ماندن در خانه دارند ، تقریباً غیرممکن است که ویتامین D کافی از خورشید دریافت کنند. ”

درد استخوان را تجربه خواهید کرد:

 
آوانا می گوید: “ویتامین D متابولیسم کلسیم و فسفات را تنظیم می کند و در حفظ استخوان های محکم مهم است.”به این معنی که وقتی کمبود ویتامین D وجود دارد ، ممکنه در سلامت استخوان ها مشکلاتی وجود داشته باشد و می تواند منجر به درد استخوان یا حتی مفصل شود.

آوانا می گوید: “در موارد شدید کمبود ویتامین D ، استخوان ها از مینرال سازی و نرم شدن استفاده می کنند.”که در کودکان ،به صورت راشیتیسم نشان می دهد و در بزرگسالان ، به پوکی استخوان تبدیل شود. هنوز تحقیقات در حال انجام است که آیا کمبود ویتامین D در دیابت ، فشار خون بالا و اختلالات خود ایمنی نقش دارد.”

احساس ضعف خواهید کرد:

 
بله ، از نظر جسمی ضعیف میشوید. یک مطالعه توسط مجله پزشکی نشان می دهد که ضعف عضلانی قطعاً نشانه آن است که کسی به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی کند، اما این می تواند برگشت پذیر باشد.

احساس خستگی و بی حالی خواهید کرد:

 
Avena خاطرنشان می کند احساس خستگی و حتی بی حالی می تواند نشانه کمبود ویتامین D باشد. یک مطالعه منتشر شده توسط مجله علوم پزشکی آمریکای شمالی با نگاهی دقیق تر به این ادعا متوجه شد که 77.2٪ از بیماران با کمبود ویتامین D خستگی دارند. هنگامی که تعداد ویتامین D آنها نرمال شد ، علائم خستگی آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت.

احساس بدخلقی می کنید:

 
مطالعات نشان می دهد که رابطه جالبی بین کمبود ویتامین D و افسردگی وجود دارد. یک مطالعه که توسط Journal of Issues in Mental Health Nursing منتشر شده نتیجه گیری می کند گروه هایی که در معرض کمبود ویتامین D هستند (افراد مسن ، نوجوان ، افراد چاق و کسانی که بیماری مزمن دارند) نیز همان گروه هایی هستند که خطرات افسردگی را گزارش کرده اند. یک مطالعه مشابه نیز توسط مجله روانپزشکی انگلیس منتشر شد. اگر احساس بدخلقی می کنید و توضیحی در مورد آن ندارید ، ارزیابی میزان مصرف ویتامین D می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید ، همچنین بهتر است در مورد هرگونه افسردگی مداومی که تجربه می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

شما گرفتگی عضله دارید:

همراه با احساس ضعف در عضلات ، احتمالاً کمبود ویتامین D باعث می شود که گرفتگی بیشتری نیز داشته باشید. طبق کلینیک کلیولند ، گرچه این یک نشانه کوچک است ، اما گرفتگی عضلات می تواند یکی از علائم آن باشد.

چگونه ویتامین D بیشتری در رژیم غذایی خود اضافه کنیم. آوانا می گوید: “شما می توانید از برخی غذاها ویتامین D دریافت کنید.” “بسیاری از ماهی ها مانند ماهی خال خالی و شاه ماهی مانند زرده تخم مرغ حاوی ویتامین D هستند. با این وجود در بیشتر غذاها ، ویتامین D نسبتاً کم است و رژیم های غذایی اکثر افراد حاوی مقدار کافی ویتامین نیستند.”

Avena می گوید شما می توانید برخی از محصولات لبنی را که با ویتامین D غنی شده اند پیدا کنید ، یا حتی روزانه یک مکمل مانند Vitafusion مصرف کنید تا مطمئن شوید که دیگر نیازی به نشانه های کمبود ویتامین D ندارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا