سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دانستنی و اطلاعات عمومیمجله روانشناسی و اجتماعیمقالات

4 روش برای حفظ سلامت روان پس از از دست دادن شغل

از دست دادن شغل احساس سرگرم کننده و فانی نیست. بیایید بی رحمانه صادق باشیم این باعث می شود شما در بسیاری از موارد ارزشها و توانایی های خودتان را زیر سوال ببرید.

 در این شرایط احساسات زیادی مانند  عصبانیت ، ناامیدی ، اضطراب و تنهایی  به وجود می آید ، به ویژه در بحران کنونی کرونا ویروس. . فکر نمی کنم به اندازه کافی در مورد آن صحبت شده باشد – اینکه چگونه از دست دادن شغل می تواند بر سلامت روان فرد تأثیر سو بگذارد. این فقط احساس عادی “اوه ، من ناراحتم که کارم را از دست دادم” نیست. 

با توجه به وضعیت سال جاری ، بسیاری از افراد  شغلهای خودشان را از دست داده اند. بنابراین ،استرسهای روزمره  افراد درباره در آوردن پول ، پرداخت اجاره ، پرداخت قبوض و غیره اضافه می شود. 

 من این را برای هرکسی که ممکن است با بیکاری دست و پنجه نرم کند می نویسم تا بدانید که در این  مسیر تنها نیستید.. خوب میشید قول میدم شما ناامید یا شکست خورده نیستید. از دست دادن شغلتان به این معنا نیست که شما اخلاق کاری یا هوش کافی ندارید.  یادآوری این مسئله گاهی اوقات بسیار دشوار است ، خصوصاً وقتی این کلمات را می شنوید ، “ما مجبور خواهیم شد شما را از این موقعیت برکنار کنیم . که اگر مراقب نباشید ، می تواند منجر به وضعیت نزولی در سلامت روانتان شود. 

1: سه تا چها روز را به خودتان اختصاص دهید :

پس از از دست دادن شغل ، اولویت اصلی (حداقل آنچه فکر می کنیم اولویت اصلی باشد) حرکت به جلو در جستجوی فرصت بعدی است. اگر کسی هستید که  بدون وقفه به کار  نیاز دارید ، پس سلام ، دنبال آن بروید!

اما فکر می کنم بسیاری از ما حداقل سه تا چهار روز زمان نیاز داریم تا خودمون را پیدا کنیم. من دقیقاً اینگونه هستم. پس از از دست دادن شغلم در ابتدای سال جاری ، این فشار غیر قابل انکار را احساس کردم که باید به مصاحبه بعدی ، برنامه شغلی بعدی و غیره بپردازم. من واقعاً برای خودم وقت نگذاشتم و فکر می کنم دلیل این که در موقعیت بعدی موفق نبودم همین بود و سلامت روانم اسیب دید. 

2: یک منبع درآمد خلاقانه پیدا کنید.

من واقعاً معتقدم وبلاگ نویسی  زندگی من را نجات داده است. . وبلاگ نویسی در طی چهار تا پنج سال گذشته یک  منبع درامد خلاقانه برای من بوده است زیرا به من کمک کرده است تا افکار خودم را در ، جایی که افراد دیگر نیز می توانند بخوانند و با آنها ارتباط برقرار کنند ، بنویسم. بسیار ارزشمند است. بنابراین ، خلاقیت خود را پیدا کنید – کاری که می توانید انجام دهید و با از دست دادن شغلتان ، آن را ادامه دهید.

3:. در تمام تجربیات خوب و بدی که داشته اید تأمل کنید:

 وقتی واقعاً تأمل می کنید ، برخی از تجربیاتی که به دست می آورید ممکن است در رزومه شما مفید باشد.شما باید فکر کنید و مهارتهایی را که لازم است بهبود ببخشید، یادداشت کنید. 

4: به آرامی وارد کارهای روتین تان شوید:

من شخصاً متوجه شده ام  زمانی که به  روتین برگشته ام ، ذهنم در فضای بهتری قرار دارد.  ذهن من واضح تر است که می توانم درباره رزومه خودم تجدید نظر کنم یا لیستی از مکان هایی را که می خواهم برای آنها درخواست بدم، تهیه کنم.

من واقعاً معتقدم اگر از ذهن  و روانمان مراقبت نکنیم آنها می توانند  خطرناک باشند. بنابراین ، مراقبت از سلامت روان خود را قبل از هر چیز در اولویت قرار دهید. بله ، این ممکن است به معنای کنار گذاشتن برنامه های شما برای یک یا دو روز باشد ، اما من قول می دهم که در طولانی مدت از خودتان بابت انجام این کار تشکر کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا