سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینمای ایران

«نهنگ عنبر۲» برای رکوردشکنی زیرآبی می رود؟!

گویا رکوردشکنی فیلم «گشت۲» در گیشه و عبور آن از مرز بیست میلیارد هر چقدر برای علاقه مندان به چرخش چرخهای سینما و اهالی این هنر خوشحال کننده و رضایت بخش بوده، حسرت و شاید حسادت برخی دیگر را هم به همان میزان برانگیخته است!
nahang-anbar-1 فروش بالای فیلم سعید سهیلی، انگیزه ای برای سازندگان فیلم «نهنگ عنبر۲» شده تا حالا که در نزدیکی مرز این رکورد قرار دارند، با وجود پایان مهلت اکران و پایین آمدن کف فروشف به طور غیرقانونی به اکران خود در تعداد محدودی از سینماها ادامه دهند. فیلم سامان مقدم بعد از ۱۱ هفته اکران به ۱۹ میلیارد فروش دست یافته است و همچنان در رتبه پایین تری از «گشت۲» قرار دارد. گویا سازندگان با رویای گذر از رکورد «گشت۲»، همچنان به اکران جسته و گریخته فیلمشان در تعداد محدودی از سینماها ادامه می دهند. اقدامی که گویا موجب اعتراض شورای صنفی نمایش شده است تا به سینماهای متخلف که به طور غیرقانونی به اکران «نهنگ عنبر۲» می پردازند، تذکر دهد تا پایان روز دوشنبه این روند را متوقف کنند؛ در غیر این صورت با تذکر جدی این شورا مواجه خواهند شد. گویا به متخلفان اعلام شده که سینماداران تنها در صورت دریافت حواله از شورای صنفی، آن هم تنها از ساعت ۲۳ به بعد می توانند فیلم هایی که مدت زمان مجاز اکران آنها به پایان رسیده را روی پرده ببرند. شنیده می شود این تذکر به سینماهایی که دو فیلم «ویلایی ها» و «برادرم خسرو» را نمایش می دهند هم داده شده است.
جالب اینجاست که «برادرم خسرو» بعد از ۱۱ هفته تنها حدود دو میلیارد فروخته و «ویلایی ها» نیز با وجود حمایت هایی که در جریان اکران از آنها برخوردار بود، بعد از همین مدت زمان نتوانست از مرز یک میلیارد و دویست میلیون تومان عبور کند. حال مشخص نیست چرا برخی سینماداران همچنان علاقه مند به ادامه اکران این دو فیلم در پایان مهلت قانونی هستند. باید دید این تذکر شدید شورای صنفی نمایش روی عملکرد سینماهایی که به طور غیرمجاز به ادامه اکران سه فیلم مذکور می پردازند تأثیری خواهد داشت یا همچنان در روی همان پاشنه خواهد چرخید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا