سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

کلوریس لیچمن ، برنده محبوب اسکار و امی ، در سن 94 سالگی درگذشت.

کلوریس لیچمن ، مشهور به خاطر بازی در کلاسیک های سینمایی و تلویزیونی مانند                            ” Young Frankenstein” و “The Mary Tyler Moore Show” در سن 94 سالگی درگذشت.

Page Six به تایید این بازیگر مشهور – برنده اسکار و 9 بار برنده جایزه امی شد  در خانه اش در Encinitas ، کالیفرنیا ، درگذشت. او بطور طبیعی درگذشت. TMZ اول این خبر را گزارش داد.

جولیت گرین ، مدیر قدیمی او در بیانیه ای به Page Six گفت: “این شانس من بوده است که با کلوریس لیچمن ، یکی از بی باکانه ترین بازیگران کار کنم.” “هیچ کس مثل کلوریس نبود. او تنها با یک نگاه توانایی شکستن قلب شما یا خنداندن شما را داشت تا جایی که اشک روی صورت شما جاری می شد. شما هرگز نمی دانستید که کلوریس چه می خواهد بگوید یا چه کاری انجام می دهد و این خصوصیت غیرقابل پیش بینی بخشی از جادوی بی نظیر او بود. “

گرین افزود: “او فرزندان و نوه هایش را به شدت دوست داشت. او که یک گیاهخوار مادام العمر بود ، یک مدافع پرشور حقوق حیوانات بود. این خانواده درخواست می کند که هر کمک مالی به نام او به PETA یا  Last Chance for Animals داده شود. “

لیچمن در 30 آوریل 1926 در دس ​​موین ، آیووا به دنیا آمد ، بزرگترین فرزند از سه دختر خانواده بود. او بعد از اتمام دبیرستان ، قبل از ثبت نام در دانشگاه نورث وسترن ، برای تحصیل در رشته بازیگری در دانشگاه ایلینوی تحصیل کرد. او بعد از شرکت در مسابقه میس امریکا در سال 1946 ، شروع به فعالیت در  Broadway و نمایشگرهای بزرگ و کوچک کرد.

موفقیت او در سال 1957 با بازی در نقش مادر Timmy در سریال تلویزیونی “Lassie” بدست آمد. با این حال ، لیچمن در سال 1969 در نقش فیلیس ، همسایه شیک و دوست داشتنی خودشیفته ماری ریچاردز در “The Mary Tyler Moore Show” وارد کار شد.

لیچمن که به همان اندازه در کمدی مضراب و درام قانونی تبحر داشت ، به دلیل بازی در “مرثیه شهر آخر” 1971 ، ” The Last Picture Show” نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او برای بازی در نقش همسر تگزاسی که با یک مرد بسیار جوانتر در این فیلم رابطه داشت ، برنده جایزه اسکار شد.

لیچمن یک سال بعد از کسب بهترین افتخار صنعت فیلم گفت: “من در یک نقطه آزاد هستم که می توانم از حرفه ام لذت ببرم.” “برخی از برندگان اسکار از چشم دور افتاده اند. “

نماد ماندگار نامزد دریافت گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در یک فیلم سینمایی – کمدی یا موزیکال برای بازی در “Young Frankenstein” در سال 1975 شد ، اما او جایزه بهترین بازیگر زن در یک سریال تلویزیونی – کمدی یا موزیکال برای نقش “فیلیس” ، اسپین اف CBS بر اساس شخصیت او در فیلم ” The Mary Tyler Moore Show” را به خانه برد.

او در سال 1980 در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره گرفت. 

ثمره ازدواج لیچمن چهار فرزند بود و بعد از 26 سال زندگی مشترک در سال 1979 از جورج انگلوند جدا شد.

“من فکر می کنم زن و شوهر باید در خانه های جداگانه زندگی کنند. اگر پول کافی داشته باشد.”

در سالهای اخیر ، لیچمن در مقابل “آدام سندلر” در فیلم “Spanglish” به کارگردانی جیمز ال بروکس مورد تحسین قرار گرفت و در بسیاری از برنامه های تلویزیونی از جمله Touched by an Angel,” “Malcolm in the Middle,” “Raising Hope” و Disney’s “Phineas and Ferb. حضور داشت.

در سال 2008 ، لیچمن مشهور رکورد قدیمی ترین شرکت کننده در مسابقه “رقص با ستارگان” را در سن 82 سالگی ثبت کرد. او بعداً مهارت هایش را در یک مهمانی که در حال پخش برنامه Starz “American Gods” بود ، در بهار گذشته نشان داد. 

لیچمن اخیراً در راه اندازی مجدد “Mad About You” 2019 در مقابل هلن هانت و پاول رایزر حضور پیدا کرد و استعدادهای آوازی اش را به دنباله DreamWorks 2020 “The Croods: A New Age” اضافه کرد. او دارای دو فیلم درام آلزایمر “فراموش نشود” و کمدی “تعطیلات عالی” است که حالا در مرحله پس از تولید است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا