سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

اولین نوزادی که با آنتی بادی های COVID بعد از واکسناسیون مدرنا مادرش، متولد شد.

یک پرسنل کادر درمان فلوریدا جنوبی اولین بار واکسن مدرنا COVID-19 را وقتی که 36 هفته باردار بود تزریق کرد. سه هفته بعد ، قبل از دریافت دوز دوم ، او یک دختر بچه سالم به دنیا آورد که آزمایش آنتی بادی های COVID-19 او مثبت بود. این خبر قابل توجه است ، زیرا حاکی از آن است که هنگامی که یک زن باردار واکسن می زند ، می تواند آنتی بادی های محافظتی را به نوزاد خود منتقل کند.

پرونده در یک تحقیق پیش چاپ (یعنی هنوز بررسی نشده است) توسط پل گیلبرت ، MD و چاد رودنیک MD ، که هر دو استاد در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا هستند ، مستند شده است. بر اساس مطالعه ، آنتی بادی ها بلافاصله بعد از تولد نوزاد و پس از تجزیه و تحلیل خون از بند ناف شناسایی شدند و آنتی بادی ها دوباره قبل از زایمان از جفت شناسایی شدند.

نویسندگان نوشتند: “ما نشان داده ایم که آنتی بادی های SARS-CoV-2 IgG در نمونه خون بند ناف نوزاد تازه به دنیا آمده بعد از تنها تزریق یک دوز واکسن Moderna COVID-19 قابل تشخیص هستند.” “بنابراین ، امکان حفاظت و کاهش خطر عفونت از Sars-CoV-2 با واکسیناسیون مادر وجود دارد.”

اعتقاد بر این است که دختربچه ای که ماه تولدش در این مطالعه وارد نشده است ، اولین نوزاد در ایالات متحده است که با آنتی بادی ویروس کرونا به دنیا آمد.

آنتی بادی چیست و چرا مهم است؟
متخصص بیماری های عفونی Amesh A. Adalja ، MD ، دانشمند ارشد مرکز امنیت بهداشت جانز هاپکینز در مریلند ، به Health می گوید: “آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که توسط سیستم ایمنی بدن که عامل خارجی را تشخیص می دهد سنتز می شوند.”

دکتر آدلجا توضیح می دهد ، آنتی بادی ها عوامل بیماری زا (مانند ویروس ها) را کاور می کنند ، که پاکسازی آنها را از بدن تسهیل می کند. او همچنین می تواند از توانایی پاتوژن برای اتصال به گیرنده های موجود در سلول جلوگیری کند – و اگر به آن سلول متصل نشود ، نمی تواند بدن را آلوده کند. آنتی بادی ها نیز تمایل دارند که در بدن بچسبند و از عفونت مجدد با همان بیماری جلوگیری کنند.

دانشمندان قبلاً می دانستند مادرانی که به COVID-19 آلوده شده اند می توانند آنتی بادی را به نوزادان خودشان منتقل کنند. و دیگر واکسن ها – از جمله واکسن آنفولانزا – شناخته شده است که آنتی بادی را از طریق جفت از مادر به کودک منتقل می کنند.

آیا این بدان معنی است که زنان باردار باید واکسن بزنند؟
دریافت واکسن COVID-19 در دوران بارداری اخیراً نکته مهمی بوده است. زنان باردار به طور فعال در مراحل بالینی آزمایشات مربوط به هیچ یک از واکسنهای COVID-19 – از جمله واکسنهای Pfizer ، Moderna و Johnson & Johnson که در حال حاضر در ایالات متحده موجود است – درگیر نبودند ، بنابراین تصویر روشنی از ایمنی و اثر بخشی وجود ندارد و نویسندگان این تحقیق قبل از تایید ، نیاز به تحقیقات بیشتری دارند.

اما ماه گذشته ، Pfizer اعلام کرد که اولین آزمایش گسترده واکسن خود را بر روی زنان باردار آغاز کرده است ، که انتظار می رود تا اوایل سال 2023 به پایان برسد. مدرنا هنوز آزمایش های مربوط به بارداری را شروع نکرده است ، اما شرکت ثبت نامی برای پیگیری زنان بارداری که عکسشان را می گیرند ایجاد کرده است. جانسون گفته است که قصد دارد زنان باردار و نوزادان آنها را در مطالعات بیشتر گنجانده و همچنین از طریق رجیستری خود در مورد زنان باردار اطلاعات جمع آوری کند.

در همین حال ، مطالعه جدید ممکن است در مورد واکسن COVID-19 به زنان باردار اطمینان دهد. و سایر مطالعات پیش چاپ یافته ها را تأیید می کند. بیمارستان عمومی ماساچوست 131 زن (84 باردار ، 31 شیرده و 16 غیر باردار) را مورد مطالعه قرار داد که همه واکسن های Pfizer یا Moderna را دریافت کردند. زنان باردار و شیرده به همان اندازه که گروه شاهد بودند ، از نظر ایمنی پاسخ های قوی نشان دادند – و آنتی بادی ها در جفت و شیر مادر از هر نمونه گرفته شده شناسایی شدند.

یک مطالعه پیش چاپ دیگر از مرکز پزشکی Hadassah در اسرائیل نشان داد که مقدار زیادی آنتی بادی COVID-19 در 40 نوزاد متولد شده است که مادران آنها هر دو دوز واکسن Pfizer را دریافت کرده اند.

ربکا سی برایتمن ، دکتر متخصص زنان در شهر نیویورک و استادیار کلینیک زنان ، زنان و داروهای باروری در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا ، به Health می گوید:” اطمینان دارم که بسیاری از نوزادان با آنتی بادی های COVID-19 متولد می شوند و این خبر فوق العاده ای است. ”  

دکتر برایتمن خاطرنشان کرد که واکسن COVID-19 برای زنان باردار توصیه می شود ، زیرا آنها به عنوان یک گروه در معرض خطر شناخته می شوند و او بیمارانی داشته است که در دوران بارداری واکسن دریافت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا