سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

هنگام خوردن سس تند برای بدن شما چه اتفاقی می افتد.

اگر کسی از شما بپرسد چاشنی مورد علاقه شما چیست ، می دانید چه می گویید؟ برای بسیاری ، سس تند در اول لیست قرار دارد. آیا می دانید بعد از خوردن سس تند ممکن است جه اتفاقی برای بدن شما اتفاق بیفتد؟

Maryann Walsh، MFN، RD، CDE توضیح می دهد که چرا و چگونه سه واکنش بسیار رایج بعد از خوردن چیزی مانند سس تند سیراچا یا سس تند هریسا رخ می دهد. او همچنین توضیح می دهد که اگر بیش از حد از این نوع سس های تند بخورید ، چه مشکلی ممکن است بوجود آید.  

 Walsh می گوید: “وقتی سس تند مصرف می کنیم ، چند اتفاقی در بدن رخ می دهد.”

شما فکر می کنید زبانتان آتش گرفته است:

Walsh می گوید که این احساس مربوط به کپسایسین است ، یک جز component فعال در فلفل قرمز است. او می گوید: “وقتی سس تند می خوریم ، کپسایسین به انتقال دهنده های عصبی روی زبان ما برخورد می کند و علائم درد را به مغز می فرستد.” “ادویه ای که ما تجربه می کنیم فقط این است که زبان ما می سوزد در حالی که جوانه های چشایی ما آسیب نمی بینند.” 

درجه حرارت اصلی بدن و ضربان قلب شما افزایش می یابد:

آیا شما احساس می کنید بعد از خوردن چیزی که روی آن سس تند ریخته است ، کل بدن شما گرمتر می شود؟ Walsh می گوید که درجه حرارت اصلی بدن شما در فرآیندی به نام ترموژنز افزایش می یابد و به افزایش موقتی میزان متابولیسم کمک می کند.

اگر سس تند به اندازه کافی تند باشد ، ممکن است شروع به عرق کردن یا نفس کشیدن سریع کنید.  Walsh می گوید: “ممکن است تولید بزاق و مخاط نیز افزایش یابد.”

آیا چیزی به عنوان زیاد خوردن سس تند وجود دارد؟
اگر به پشت بطری Tabasco نگاه کنید ، متوجه می شوید که فقط سه ماده تشکیل دهنده سرکه مقطر ، فلفل قرمز و نمک وجود دارد. علاوه بر این ، در هر وعده کالری ندارد.  

او می گوید: “یک قاشق چای خوری ، نه یک قاشق غذاخوری ، می تواند تا 90 میلی گرم سدیم داشته باشد.”  

 Walsh می گوید ، نه تنها سس تند باعث افزایش سدیم در روز می شود ، اگر به طور منظم و به مقدار زیاد مصرف شود ، همچنین می تواند “برای افرادی که فشار خون بالا دارند یا به طور منظم ریفلاکس اسید دارند ، مشکل ساز شود”. 

درعوض ، او پیشنهاد می کند مصرف سس تند را کاهش داده و در عوض ادویه های کم سدیم را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، پوسته های فلفل قرمز خرد شده یک گزینه عالی است. در انتها ، روزانه به یک یا دو قاشق چای خوری سس تند بخورید تا سطح سدیم شما کنترل شود. 

آیا اثرات مثبتی در اثر خوردن سس تند وجود دارد؟
یک متاآنالیز حاوی 90 مطالعه نشان می دهد که کپسایسین ، ماده طبیعی موجود در فلفل قرمز ، ممکن است به افراد کمک کند 50 کالری اضافی در روز بسوزانند.

Walsh می گوید: “همچنین مشاهده شد که مصرف منظم باعث کاهش قابل توجه بافت چربی شکم (چربی) ، کاهش اشتها و مصرف کلی انرژی می شود.” “اگرچه به عنوان یک راه حل جادویی در نظر گرفته نمی شود ، اما می توان سس تند را در رژیم غذایی قرار داد تا وعده های غذایی شما را ادویه کند و مصرف انرژی را افزایش دهد.”

فقط یادتان باشد که در مصرف مواد داغ زیاده روی نکنید تا از مصرف زیاد نمک در روز خودداری کنید. و از آنجا که سس داغ باعث تشنگی می شود ، حتماً 7 اثر جانبی عدم نوشیدن آب کافی را بررسی کنید تا بدانید که هنگام کمبود آب  بدن باید به دنبال چه علائمی باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا