سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

وکلای پرنس هری می گویند که او از آوردن فرزندانش به بریتانیا احساس امنیت نمی کند.

پرنس هری در مورد نگرانی های امنیتیش صحبت می کند. به گزارش آسوشیتدپرس، در جلسه روز جمعه دادگاه، وکلای پرنس هری 37 ساله گفتند که او حاضر نیست فرزندانش را بدون حمایت پلیس به بریتانیا بیاورد. هری آرچی 2 ساله و لیلیبت 8 ماهه را با همسرش مگان مارکل دارد.

در طول جلسه مقدماتی، شاهید فاطیما، وکیل هری، گفت که او “با توجه به ترتیبات امنیتی اعمال شده در مورد خانواده اش، وقتی در بریتانیا است احساس امنیت نمی کند.”

او در مورد هری که در جلسه دادگاه شرکت نکرد، گفت: «ناگفته نماند که او می‌خواهد برای دیدن خانواده و دوستانش  به بریتانیا برگردد و به حمایت از خیریه‌ها ادامه دهد.» “بیشتر از همه، بریتانیا  خانه او است و همیشه خواهد بود. ”

به گزارش آسوشیتدپرس، رابرت پالمر، وکیلی که نماینده دولت بریتانیا است، ادعای هری را “غیر قابل استدلال و بی ارزش” خواند.

ماه گذشته، هری تهدید کرد که علیه تصمیم وزارت کشور که مانع از تامین مالی امنیت خصوصی خانواده اش در بریتانیا می شود، اقدام قانونی خواهد کرد.

به گفته وکیل شاهزاده هری، “بریتانیا باید درباره تیم حفاظت با شاهزاده هری همکاری کند، زیرا او با تولد در خاندان سلطنتی، یک خطر امنیتی مادام‌العمر را به ارث برده است و با آن که جایگاه خود را تغییر داده است، همچنان عضوی از خاندان سلطنتی دانسته می‌شود.پرنس هری در ردیف ششم تاج و تخت باقی می ماند، او دو بار در افغانستان خدمت کرد و در سال های اخیر خانواده اش در معرض تهدیدهای نئونازی ها و افراطی ها قرار گرفته اند.”

در ادامه بیانیه آمده است: «هری و مگان با بودجه شخصیشون یک تیم امنیتی خصوصی را برای خانواده‌شان فراهم می کنند، اما این امنیت نمی‌تواند  جایگزین حفاظت پلیس  بریتانیا باشد». “در نبود چنین حفاظتی، شاهزاده هری و خانواده اش نمی توانند به خانه اش بازگردند.”

هری و مگان در سال 2020 از نقششون به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی کناره‌گیری کردند. در همان سال، این زوج به ایالات متحده نقل مکان کردند، بنابراین حمایت پلیس تامین شده از مالیات دهندگان را از دست دادند.

در بیانیه ژانویه هری اشاره شد که او همچنان مایل است برای امنیت خودش هزینه کند تا ” این هزینه به مالیات دهندگان بریتانیایی تحمیل نشود.” با این حال، وکیل نماینده دولت بریتانیا در یک بیانیه کتبی گفت که پیشنهاد هری برای پرداخت هزینه برای امنیت پلیس نامربوط است، چون”امنیت حفاظتی شخصی توسط پلیس بر اساس تامین مالی خصوصی در دسترس نیست.”

در بیانیه ژانویه هری آمده است: “هدف شاهزاده هری روشنه و اینه که تا از امنیت خود و خانواده اش در مدت اقامتشون در بریتانیا اطمینان حاصل کند تا فرزندانش بتوانند کشور خودشون را بشناسند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا