سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

دیجی‌تایمز: آیفون ۱۳ از پروتکل WiFi 6E پشتیبانی می‌کند

[ad_1]

اپل نخستین‌بار وای‌فای ۶ را در خانواده گوشی‌های آیفون ۱۱ ارائه داد که سرعت و امنیت را درمقایسه‌با پروتکل وای‌فای ۵ افزایش درخورتوجهی می‌داد. دراین‌میان، Wi-Fi 6E قرار دارد که تمامی ویژگی و قابلیت‌های Wi-Fi 6، نظیر تأخیر کم و سرعت چشمگیر انتقال داده‌ را ارائه می‌دهد، با این‌تفاوت که Wi-Fi 6E به‌صورت گسترده از باند ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که درنتیجه، پهنای باند را افزایش می‌دهد و تداخل کمتری برای دستگاه مجهز به این تراشه ایجاد می‎‌کند.

به‌گزارش MacRumors و با استناد به منابع موثق دیجی‌تایمز در زنجیره تأمین محصولات اپل، غول دنیای فناوری قصد دارد پشتیبانی از Wi-Fi 6E را در گوشی‌های آیفون ۱۳ ارئه دهد. درحال‌حاضر، برخی گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی به‌لطف پردازنده اسنپدراگون 888 از جدیدترین و بهترین مودم کوالکام موسوم به X60 بهره می‌برند که در آن تراشه FastConnect 6900 تعبیه شده است. گفته می‌شود آیفون‌های سال جاری نیز به مودم X60 کوالکام و تراشه فست‌کانکت ۶۹۰۰ یا شاید نسخه بهبودیافته آن مجهز شوند.

تراشه فست‌کانکت 6900 باند ۶ گیگاهرتز ارائه می‌دهد که یکی از وجوه‌ تمایز مهم‌ Wi-Fi 6E در‌مقایسه‌با نسخه اولیه یا به‌اصطلاح وانیلا (Wi-Fi 6) محسوب می‌شود. تراشه یادشده با لیتوگرافی چهارده‌نانومتری ساخته و به‌صورت یکپارچه به‌عنوان قسمتی از SOC (سیستم-روی-چیپ) با پردازنده اسنپدراگون 888 ادغام شده است. این تراشه از سیستم‌های انتقال دوبانده (DBS) چهارجریانی هم‌زمان (۲×۲ + ۲×۲) و توانایی‌های چندبانده طیف ۶ گیگاهرتز بهره می‌برد که آن را با اتصالی دو در دو باند ۵ گیگاهرتزی برای حداکثر سرعت نظری ۳٫۶ گیگابیت‌برثانیه ترکیب می‌کند.

طبق گفته دیجی‌تایمز، از سال آینده استفاده از پروتکل WiFi- 6E به استانداردی در حوزه گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل مانند سال گذشته حسگر لایدار را تنها در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ ارائه خواهد داد.

دیجی‌تایمز نیز بار‌دیگر این خبر را تأیید و خاطرنشان می‌کند ازآنجا‌که آیفون‌های جدید به استفاده از حسگرهای سه‌بعدی Face ID برای مدل‌های استاندارد و اسکنر لایدار برای مدل‌های پرو ادامه می‌دهند، تولیدکنندگان برتر در تولید دیودهای ساطع‌کننده نور مادون‌قرمز و لیزر مبتنی‌بر گالیم آرسنید افزایش درآمد در سه‌ماهه سوم و تقاضای بیشتر برای تراشه‌های VCSEL را شاهد خواهند بود.

به‌طورکلی، انتظار می‌رود آیفون ۱۳ درمقایسه‌با مدل سال گذشته تغییرات و بهبودهای جزئی یابد. در آیفون‌های آینده، احتمالا کانون توجه اپل روی بازاریابی سایر جنبه‌های دستگاه نظیر نمایشگر کاملا جدید مبتنی‌بر فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین موسوم به LTPO معطوف خواهد بود که به‌موجب آن، مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از فناوری پروموشن و قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین، گفته می‌شود این گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند و به کویل‌های القایی بزرگ‌تری مجهز شده‌اند. افزون‌براین، احتمالا اپل استفاده از آنتن‌های مبتنی‌بر فرکانس mmWave را نیز گسترش خواهد داد. دیجی‌تایمز به‌ داشتن منابع موثق در زنجیره تأمین شهرت زیادی دارد؛ اما در تحلیل و نتیجه‌گیری از اطلاعات دریافتی سابقه درخشانی ندارد. پیشنهاد می‌شود تا زمان انتشار اخبار موثق‌تر این خبر را به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.
[ad_2] منبع : زومیـت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا