سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار رسانه خارجیاخبار رسانه و تلویزیوناخبار سینمااخبار فرهنگی و هنریاخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیسینمای جهان

جورج آ. رومِرو ، خالق «شب زندگی مُرده» و فیلم های ترسناک، در سن هفتاد و هفت سالگی درگذشت …

جورج آ. رومِرو ، نویسنده و کارگردان که پشت سبک تفکر کلاسیک و تلنگر وحشتناک «شب زندگی مُرده» بود ، روز یکشنبه و در سن هفتاد و هفتاد سالگی درگذشت .

رومِرو « پدر فیلم های وحشتناک مدرن » نام داشت . شریک قدیمی تولیدش ،
پیتر گراندوالد به سی-اِن-اِن گفت : « اون به علت به مبارزه‌ی کوتاه ولی پرتکاپو با سرطان ریه درگذشت .»

گراندوالد گفت که رومِرو با آرامش در خوابش زمانی که داشت به رتبه بندی «مرد ساکت» ، یکی از فیلم های همیشگیش ، با همسرش سوزان دیسروچر رومِرو ، و دخترش تینا رومِرو در کنارش ، گوش میداد ، از دنیا رفت .

گرانواد گفت :« رومِرو پشت یه خانواده‌ی با عشق ، دوستانی زیاد و میراث ساختن فیلم که تجربه کرده بود و اونها رو ترک کرد ، و به تجربه کردن آزمون زمان ادامه خواهد داد .»

رومِرو در سال ۱۹۴۰ در نیویورک سیتی به دنیا اومد . شکست بزرگش همراه با انتشار «شب زندگی مُرده» در سال ۱۹۸۶ بود که اولین ویژگی بُعد فیلم بود و با بودجه‌ی ۱۱۴۰۰۰ دلاری ساخته شد . فیلم توسط مطبوعات اصلی سرزنش و در بین هواخواهان وحشت و عاشقان خون یه شکست قوی شد .

رومِرو روی پروژه های مختلف دیگه‌ای هم تا فروش کم موفقیت قبل از اولین نتیجه ی «زندگی مُرده»(Living Dead) ، «آغاز مُرده»(Dawn of the dead) کار کرد ، در سال ۱۹۷۹ شروع به کار یه هیاهوی بزرگ و تحسین مهمی شد .
واکنش شدید اولیه به تعدادی افکت های خاص گرافیکی به زیاد شدن بدنامی فیلم کمک کرد و ترسیم بیشتر تئاترها شد .

رومِرو آخرین کابوس آمریکایی رو ساخت . ما خودمون داریم قویترش میکنیم . بعضی ها این رو یکی از مهمترین فیلم های آمریکاییه آخرین دهه به شمار میارن و این باید دیده بشه ، یه بازبینی در« راهنمای عکس متحرک» خوانده شده .

رومِرو کارش رو در ژانر ترسناک در سراسر سال ۱۹۸۰ ادامه داد . در سال ۱۹۹۰ ، اصل نمایشنامه «زندگی مُرده» رو برای حق مخصوص اولین بازسازی بازنویسی کرد . اون توسط «سرزمین مُردگان»(Land the Dead) در سال ۲۰۰۵ در هشتاد و نُه ، پیروی شد .

در سال ۲۰۰۶ رومِرو «خاطرات مُردگان» رو ساخت که پرتاب یه حلقه‌ی جدید از «زندگی مُرده» تلنگرهای موجود وحشتناک که همینطور شامل «نجات مُرده»(Survival of the Dead) ۲۰۰۹ هم میشه .

آخرین پروژه‌ی اون یه رمان گرافیکی بود که مستحق «امپراطوری مُرده» بود که توسط ماروِل انتشار داده شد .

نویسنده‌ی مجله‌ی نیویورک سینتیا در سال۱۹۸۰هِیمِل نوشت :« رومِرو برای فیلم های مهیب و وحشتناکی معروف شد که شما احتمالا دیدین .»

مایک داکِر استندآپ کمدین(طناز ایستاده) و نویسنده‌ی شوخی های «آخر شب» ،
رومِرو رو به عنوان بازسازنده‌ی موجودات وحشتناک که از زمان ساخت ۱۹۶۸ اون ، که در همه‌ی سینما ها ، فیلم ها و کتاب حاظر شده ، به حساب آورد .

بدون جورج رومِرو ، حدود ۱٫۳ پیچیدگی وسایل فرهنگی بوجود نمیومد . اون موجودات وحشتناک رو بازسازی کرد و الان اونها به نظر واضح میان .
پی-آی-آر(آرمیده در آرامش)لعنتی

نویسنده‌ی معروف ژانر وحشت ، اِستِفِن کینگ ، رومِرو رو « یاور مورد علاقه » خودش خطاب کرد .

ناراحت کننده‌است که میشنوم یاور مورد علاقه‌ی من و دوست خوب قدیمی من جورج رومِرو مُرده . جورج دیگه هیچ کس مثله تو نخواهد بود .

رومِرو سینمایی های مختلفی که بر اساس کار کینگ بوده رو کارگردانی کرد که شامل فیلم های «اجرای مرحله‌ای»(Creepshow) میشن .

554499

To license this image (5273017), contact WireImage: +1 212-686-8900 (tel) +1 212-686-8901 (fax) info@wireimage.com (e-mail) www.wireimage.com (web site)

66

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا