سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونگوناگون

چرا جوخه انتحار در گیشه موفق عمل نکرد؟

[ad_1]

جوخه انتحار، علی‌رغم دریافت نظرات مثبت از سوی منتقدان و تماشاگران، در گیشه ناامیدکننده ظاهر شد. ظهور کرونای نوع دلتا مطمئنا به فروش فیلم لطمه زد اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که در عملکرد ضعیف فیلم نقش داشته‌اند. به عنوان مثال، در دسترس بودن این فیلم در اچ‌بی‌او مکس و بازاریابی بدون برنامه، یک فضای تبلیغاتی ضعیف برای فیلم به وجود آورد.

جالب است که رابطه بین فروش این فیلم در گیشه و نظرات منتقدین، کاملا برعکس فیلم قبلی است. اولین فیلم جوخه انتحار در دی‌سی که شامل این ابرقهرمانان شرور بود، در آگوست ۲۰۱۶ اکران شد و فروش خیلی خوبی داشت و درآمد زیادی کسب کرد.

این فیلم در هفته افتتاحیه خود در آمریکا، فروش رکوردشکن ۱۳۷.۷ میلیون دلار را ثبت کرد و سرانجام با مبلغ هنگفت ۷۴۶.۸ میلیون دلار در سراسر جهان و بدون عرضه در چین، به کار خود پایان داد. از سوی دیگر، منتقدان از فیلم راضی نبودند و به طرح درهم و برهم آن، بازی ضعیف شخصیت‌های اصلی و دخالت آشکار استودیو در کار دیوید آیر، ایراد گرفتند.

در عوض، نسخه جدید جوخه انتحار یک فیلم منسجم‌تر، با شخصیت‌ها و درگیری‌های مشخص است که جیمز گان با دید خلاقانه خود آن را ساخته است و به خوبی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. در واقع این فیلم‌ساز پیش از این، با فیلم نگهبانان کهکشان که برای مارول ساخته بود، به پرفروش‌ترین کارگردان ماه آگوست تبدیل شده بود تا این که جوخه انتحار دیوید آیر، این عنوان را تصاحب کرد. با وجود نظرات مثبت منتقدان، جوخه انتحار گان نتوانست به اندازه دو فیلم بالا، موفقیت مالی کسب کند و تاکنون فقط ۲۶.۵ میلیون دلار فروش داشته است.

فروش پایین فیلم به دلیل تاثیرات ادامه‌دار کرونا است

جوخه انتحار

واضح‌ترین و بدون شک، مهم‌ترین عامل موثر در عملکرد ضعیف جوخه انتحار در گیشه، بیماری همه‌گیر کرونا است که مخاطبان را برای بازگشت به سینما مردد می‌کند. هم‌زمان با افزایش عرضه واکسن در ابتدای تابستان در آمریکا و بازگشایی سینماها، میزان فروش فیلم‌ها به طور مختصر افزایش یافته بود. فیلم‌هایی مانند یک مکان ساکت ۲ و سریع و خشمگین ۹، بیشترین فروش اولیه را در دوران کرونا تجربه کردند و به نظر می‌رسید که تماشاگران بتوانند فیلم‌های مورد علاقه خودشان را در این تابستان، به راحتی و با خیال راحت در سینما تماشا کنند.

تا این‌که نوع دلتای کرونا شروع به رشد کرد و این گونه تهدیدآمیز و واگیردارتر، همزمان با کاهش واکسیناسیون، افزایش یافت و موجی دیگر از کرونا را ایجاد کرد که باعث شد افراد، کم‌تر در مکان‌های عمومی مانند سینما حضور یابند. جوخه انتحار، برنامه‌ریزی‌ شده بود تا در زمانی منتشر شود که تعداد ابتلا به کرونا تحت کنترل باشد اما متاسفانه وضعیت، خلاف آن‌چه تصور می‌شد پیش رفت. با شروع تابستان، فروش گیشه فیلم‌ها با روند نزولی روبرو شد. بیوه سیاه بعد از هفته افتتاحیه خود، با افت فروش گسترده‌ای همراه شد و باقی فیلم‌ها نیز نتوانستند در آغاز اکران خود بیش از ۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کنند. به این ترتیب، جوخه انتحار به قربانی این شرایط اسفناک سینما تبدیل شد.

اچ‌بی‌او مکس چگونه بر فروش جوخه انتحار در گیشه تاثیر‌گذار بود؟

جوخه انتحار

با این حال، فقط کرونا نبود که بر فروش ضعیف فیلم اثر گذاشت. این فیلم، بخشی از پروژه بی‌سابقه برادران وارنر، برای پخش هم‌زمان فیلم‌ها در اچ‌بی‌او مکس و سینماها بود. این بدان معناست که کسانی که به هر دلیلی نمی‌خواستند به سینما بروند، می‌توانستند در عوض، بدون هیچ هزینه اضافی و با امنیت جانی، جوخه انتحار را داخل خانه خود تماشا کنند (بر خلاف اکانت ویژه دیزنی‌پلاس که علاوه بر هزینه معمول، باید ۲۹.۹۹ دلار برای آن پرداخت کرد). این استراتژی انتشار، در واقع عددی بیش از آن‌چه در گیشه مشاهده می‌شود رقم می‌زند، زیرا ۲.۸ میلیون خانوار، جوخه انتحار را از از طریق اچ‌بی‌او مکس تماشا کرده‌اند که این تعداد، این فیلم را به دومین فیلم پربیننده این سرویس پخش، پس از مورتال کمبت تبدیل می‌نماید.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که جوخه انتحار، شکست نخورده اما موفقیت بزرگی هم به دست نیاورده است. در ارتفاعات، یکی دیگر از آثار منتشر‌شده در اچ‌بی‌او مکس، علی‌رغم تحسین منتقدان، هم در گیشه و هم در سیستم پخش، با مشکل مالی مواجه شد اما به هر حال، فیلم‌هایی مانند جوخه انتحار و مورتال کمبت، راهی جایگزین برای کمبود فروش خود در سینما پیدا کردند. فاکتور مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که رده‌بندی سنی فیلم جوخه انتحار، مانعی برای مخاطبان نوجوان، برای تماشای این فیلم‌ در سینماست اما آن‌ها آزادانه می‌توانند این اثر را در خانه و از طریق اچ‌بی‌او مکس تماشا کنند. نکته مهم در اکران این فیلم در سرویس پخش، تعداد مشترکان جدیدی است که اضافه می‌شوند. البته هنوز اطلاعات جدیدی در این مورد در دسترس عموم قرار نگرفته است.

آیا بازاریابی ضعیف فیلم و ارتباط آن با نسخه ۲۰۱۶، باعث شکست جوخه انتحار شد؟

یکی دیگر از عوامل موثر در عملکرد ضعیف جوخه انتحار، درنظر گرفتن پیشینه جذاب و مهیج فیلم است. اشاره جزئی به فیلم اصلی در بازاریابی و تبلیغات، باعث سردرگمی مخاطبان در مورد هویت این فیلم جدید شد. از سوی دیگر، شخصیت‌هایی مانند هارلی کویین، آماندا والر و ریک فلگ، دوباره در فیلم حضور دارند و برداشت عموم تماشاگران از فیلم را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. تریلرها و پوسترها نشان می‌داد که جوخه انتحار، دنباله فیلم قبلی نیست اما در عین حال، وجود چهره‌های آشنا نیز نشان‌دهنده این بود که این فیلم، اثری مستقل و کامل نیست. علاقه‌مندان به آثار استودیوی تولیدکننده و طرفداران جیمز گان، در جریان جزئیات تولید و داستان این فیلم بودند اما جلب نظر بینندگان عادی، از دست عوامل خارج شد. تبلیغات تلویزیونی و یوتیوب فیلم، با شعار شما این جوخه را نمی‌شناسید، بسیار بی‌حوصله و نامناسب عمل کردند.

آیا فیلم، از فاکتورهای یک فروش خوب برخوردار نبود؟

جوخه انتحار

با توجه به مورد قبلی، تماشاگران عمومی و عادی، اصلا نکته خاصی در جوخه انتحار پیدا نکردند. جوکر جرد لتو موضوع گفتمان‌های زیادی در بستر اینترنت و یکی از فاکتورهای اختصاصی فروش فیلم قبلی بود. حضور ویل اسمیت و ارتباط داستان با فیلم بتمن در برابر سوپرمن نیز، از دیگر عوامل فروش خوب جوخه انتحار ۲۰۱۶ بودند. در مقابل، هارلی کویین تنها عنصر قابل توجه جوخه انتحار فعلی است اما این کاراکتر، مورد مناسبی به عنوان یک المان اصلی نیست، چرا که حتی نتوانسته بود موفقیت فیلم اختصاصی خود، یعنی پرندگان شکاری را تضمین کند. این موضوع به این دلیل است که تماشاگران هنوز او را یک شخصیت بد‌ذات می‌دانند یا این‌که نمی‌توانند او را از نظر ذهنی، از جوکر جدا کنند و این کاراکتر، معلق در هواست. اسامی بزرگی مانند ادریس البا و جان سینا نیز کمکی نکردند، زیرا آن‌ها علی‌رغم قدرت خود، بازیگران جدیدی بودند. نام فیلم هم که با افزودن یک حرف تعریف (در عنوان انگلیسی)، تغییر کرده است، گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

عملکرد ضعیف جوخه انتحار در گیشه، چه معنایی برای دنیای توسعه‌یافته دی‌سی دارد؟

انتشار فیلم‌ها در سرویس‌های دیجیتال پخش و سینماها، اعداد و ارقام گیشه را به گونه‌ای بر هم می‌زند که بازار هرگز آن را تجربه نکرده است. به این ترتیب، شکست مالی جوخه انتحار، شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد، خیلی فاجعه‌بار نباشد. این فیلم، هنوز هم یک فیلم پربیننده است و این شانس را دارد که از طریق تبلیغات دهان به دهان، بر بینندگان خود در سرویس پخش بیافزاید. جوخه انتحار هم‌چنان در صدر جدول گیشه قرار دارد و حداقل به بدی چشمان مار یا در ارتفاعات نیست، دو فیلم پرهزینه که حتی در هفته افتتاحیه خود نیز به رتبه اول گیشه نرسیدند. پیس‌میکر به عنوان مجموعه تلویزیونی اسپین‌آف جوخه انتحار و اثر انحصاری اچ‌بی‌او مکس، در حال ساخت است و هم‌چنین دی‌سی قبلا تایید کرده است که همکاری‌های بیشتری با جیمز گان در پیش دارد. همه این‌ها نشان می‌دهد که ارقام گیشه به معنای سطح کلی فروش فیلم است و این که جوخه انتحار یک پروژه منحصر به فرد نیست و مهم‌تر از همه، باید بدانیم که این اثر به معنای پایان کار دی‌سی نیست.

منبع: screenrant

[ad_2] منبع:دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا