سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سینمایی

شکست بیوه سیاه با پرتاب سه امتیازی لبران جیمز

[ad_1]

بیوه سیاه پس از تنها یک هفته صدر نشینی، با عملکردی دور از انتظار، صدر جدول باکس آفیس را به انیمیشن هرج‌ومرج فضایی ۲ با بازی لبران جیمز افسانه‌ای داد.

هفته قبل به شما گفتیم که هر چقدر فروش روز ابتدایی فیلم بیوه سیاه (Black Widow)؛ جدیدترین فیلم ابرقهرمانی مارول، فوق العاده بوده است، فروش این فیلم در روزهای بعد ضعیف‌تر و ناامیدکننده‌تر شد و این روال با از دست دادن صدر جدول پس از تنها یک هفته صدرنشینی، به اوج خود رسید.

در این بین، قسمت دوم انیمیشن هرج‌ومرج فضایی (Space Jam 2) که ۲۵ سال پس از قسمت نخست آن منتشر شد، توانست از عملکرد بد بیوه سیاه استفاده کند و با فروشی نسبتا خوب، صدرنشین باکس آفیس هفته شود.

این انیمیشن که لبران جیمز (LeBron James)؛ اسطوره تکرار نشدنی بسکتبال در آن به ایفای نقش پرداخته است، در روز جمعه به فروش ۱۳٫۲ میلیون دلاری دست یافت که بیش از ۵ میلیون دلار از فروش ۸ میلیون دلاری بیوه سیاه در این روز، بیشتر بود.

این انیمیشن در روزهای شنبه و یکشنبه نیز به ترتیب ۱۰٫۲ و ۷٫۹ میلیون دلار فروش داشت تا در مجموع با فروش ۳۱٫۶ میلیون دلاری، نخستین آخر هفته خود را تجربه کرده باشد.

این میزان فروش با توجه به بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری، در حال عادی یک شکست بزرگ محسوب می‌شد اما با توجه به شرایط کنونی دنیا و همزمانی با هفته دوم فیلم ابرقهرمانی بیوه سیاه، می‌توان از آن به عنوان عملکردی مناسب نام برد.

میزان فروش انیمیشن هرج‌ومرج فضایی، دو رکورد دوران کرونا را نیز به نام خود ثبت کرد. میزان فروش افتتاحیه این انیمیشن، در بین تمام فیلم‌های خانوادگی که در دوران کرونا منتشر شده‌اند، یک رکورد محسوب می‌شود.

همچنین این انیمیشن با شکست رکورد ۲۸٫۲ میلیون دلاری افتتاحیه فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong)، موفق‌ترین افتتاحیه در بین فیلم‌های کمپانی برادران وارنر در دوران کرونا را نیز، به نام خود ثبت کرد.

طرفداران فیلم بیوه سیاه ممکن است دلیل فروش ۲۶٫۲۵ میلیون دلاری این فیلم که باعث از دست رفتن صدر جدول شد را، نمایش همزمان این فیلم در سرویس استریم دیزنی پلاس بدانند.

گرچه این حرف درست است و تصمیم عجیب دیزنی برای نمایش همزمان این فیلم در سینما و شبکه استریم خود باعث افت فروش این فیلم شده است، اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که انیمیشن هرج‌ومرج فضایی ۲ نیز به صورت همزمان، از طریق شبکه استریم HBO Max در حال پخش شدن است.

فیلم بیوه سیاه، در این بین یک رکورد منفی در بین فیلم‌های بزرگ اخیر و دنبال مارول را نیز به نام خود ثبت کرد. این فیلم با افت شدید و حدود ۸۰ درصدی بین فروش روز جمعه هفته اول و دوم خود رو به رو شد که در بین فیلم‌های اخیر کمپانی مارول، این میزان افت یک رکورد است.

برای آنکه متوجه شوید این میزان چقدر افت بدی محسوب می‌شود، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که این میزان افت، در حد فیلم‌های شکست خورده ابرقهرمانی چون دارک فینکس (Dark Phoenix) است که با افت ۸۳ درصدی مواجه شده بود.

در بین فیلم‌های مطرح و جدیدی که در دوران کرونا اکران شده‌اند نیز، این عدد یک رکورد بد محسوب می‌شود. برای مثال دو فیلم یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place Part II) و F9 به ترتیب با افت‌های ۶۸ و ۷۲ درصدی مواجه شده بودند.

در رده سوم جدول نیز، یک دنباله دیگر قرار گرفت. فیلم هیجانی اتاق فرار: مسابقات قهرمانان (Escape Room: Tournament of Champions) که ادامه‌ای بر نسخه نخست فیلم است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود، توانست با فروش ۸٫۸ میلیون دلاری در نخستین آخر هفته خود، بالاتر از F9، در رده سوم جدول باکس آفیس قرار گیرد.

قسمت نهم مجموعه سریع و خشن نیز این هفته با فروش ۷٫۶ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در آمریکا را به عدد ۱۵۴٫۸ میلیون دلار رساند تا تنها ۲۰۰ هزار دلار با تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم در گیشه آمریکا در دوران کرونا فاصله داشته باشد. این رکورد که در حال حاضر در اختیار یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place Part II) قرار دارد، در طی ۱-۲ روز آینده توسط F9 شکسته خواهد شد.

در حالت عادی به شما می‌گفتیم که رکورد F9 نیز در نهایت توسط فیلم بیوه سیاه شکسته خواهد شد اما بیوه سیاه اگر بخواهد در ادامه نیز با چنین میزان افتی مواجه شود، شاید حتی نتواند رکورد نهایی F9 را شکست دهد.

رتبه فیلم فروش آخر هفته (در آمریکا) فروش کلی (در آمریکا)
۱ Space Jam: A New Legacy ۳۱٫۶ میلیون دلار ۳۱٫۶ میلیون دلار
۲ Black Widow ۲۶٫۲ میلیون دلار ۱۳۲ میلیون دلار
۳ Escape Room: Tournament of Champions ۸٫۸ میلیون دلار ۸٫۸ میلیون دلار
۴ F9 ۷٫۶ میلیون دلار ۱۵۴٫۸ میلیون دلار
۵ Boss Baby: Family Business ۴٫۷ میلیون دلار ۴۴٫۶ میلیون دلار
۶ Forever Purge ۴٫۱ میلیون دلار ۳۵٫۹ میلیون دلار
۷ A Quiet Place Part II ۲٫۳ میلیون دلار ۱۵۵ میلیون دلار
۸ Roadrunner ۱٫۹ میلیون دلار ۱٫۹ میلیون دلار
۹ Cruella ۱٫۱ میلیون دلار ۸۳٫۴ میلیون دلار
۱۰ Pig ۹۴۵ هزار دلار ۹۴۵ هزار دلار


.
نقل از سینما-فارس

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا