سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاخبر های داغ

واکسن نزده ها 11 برابر بیشتر از واکسینه شده ها بر اثر ویروس کرونا جان خودشان را از دست می دهند.

با وجود اینکه سویه دلتا در ایالات متحده شیوع پیدا کرده , مطالعات جدید این کشور که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد واکسن های کووید -19 در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار موثر است.

مطالعه ای درباره بیش از 600،000 مورد ابتلا به  COVID-19 در 13 ایالت آمریکا  از آوریل تا اواسط ژوئیه نشان داد که با افزایش شیوع سویه دلتا در اوایل تابستان ، افرادی که واکسینه نشده بودند 4.5 برابر بیشتر از واکسینه شده ها احتمال مبتلا شدن به بیماری ، بیش از 10 برابر احتمال بستری شدن در بیمارستان و 11 برابر احتمال مرگ را داشتند.

دکتر روشل والنسکی ، مدیر CDC روز جمعه گفت که بیش از 90 درصد از افرادی که در بیمارستان های ایالات متحده مبتلا به COVID-19 هستند واکسینه نشده اند.

اما همانطور که داده های قبلی نشان داده اند ، ایمنی در برابر کرونا در حال کاهش است:  طبق این مطالعه  ایمنی در بهار 91 درصد بود  اما در ژوئن و ژوئیه 78 درصد شده بود.

مشخص نیست که این تغییرات به چه دلیل است و چرا  ایمنی در افرادی که اوایل  واکسینه شده اند کاهش می یابد ، آیا واکسن در برابر سویه دلتا چندان قوی نیست یا اینکه بسیاری از کشورها استفاده از ماسک ها و رعایت پروتکلها را درست در زمان شروع شیوع سویه دلتا رها کردند یا خیر…

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا