سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین المللمجله هفتگی

باغ وحش آتلانتا فاش کرد گوریلهای مبتلا به کرونا بعد از بهبودی واکسینه می شوند.

گوریل های باغ وحش آتلانتا از بیماری COVID-19 رنج می برند.

مقامات روز جمعه اعلام کردند که برخی از 20 گوریل آنها علائم “سرفه ، ترشحات بینی و تغییر در اشتها” دارند.

تیم های مراقبت از حیوانات و دامپزشکی در باغ وحش از آنها تست کرونا گرفتند و از نتایج مدفوع و سواب های بینی و دهانی احتمال دادند نتیجه مثبت هست.

آنها همچنین منتظر نتایج  تأییدی آزمایشگاه خدمات دامپزشکی ملی هستند.

سام ریورا  مدیر ارشد سلامت حیوانات در بیانیه ای گفت : “تیم ها از نزدیک گوریل های آسیب دیده را زیر نظر دارند و امیدوارند که  آنها به بهبودی کامل برسند . از  آنها به بهترین شکل مراقبت می شود و ما آماده ارائه مراقبت های اضافی در صورت لزوم هستیم.”  “ما بسیار نگرانیم که آنها مبتلا شده اند، به ویژه  اینکه  رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام کار با گوریل ها و سایر گونه های جانوری حساس ، و در طول دوران همه گیری با دقت انجام شده .”

باغ وحش آتلانتا-که محل زندگی قدیمی ترین گوریل نر جهان به نام اوزی هست-در بیانیه مطبوعاتی فاش کرد که آنها معتقدند گوریل ها از یک تیم کاملاً واکسینه شده بدون علائم COVID-19 مبتلا شده اند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گویند که ویروس می تواند در برخی شرایط ، به ویژه در تماس نزدیک ، از انسانها به حیوانات سرایت کند.

به علت افزایش شمار حیواناتی که امسال به COVID-19 مبتلا شده اند ، مانند هشت گوریل در پارک سافاری باغ وحش سن دیه گو ، شرکت دارویی دامپزشکی Zoetis بیش از 11000 دوز واکسن آزمایشیش برای حیوانات را به حدود 70 باغ وحش اهدا کرد.

باغ وحش آتلانتا در اطلاعیه اش اعلام کرد که آنها در لیست انتظار برای دریافت واکسن Zoetis بوده اند ، به همین دلیل گوریل های آنها واکسینه نشده اند. با این حال ، واکسن ها حالا به این مرکز رسیده اند و آنها قصد دارند پس از بهبودی حیوانات ، به آنها واکسن بزنند . آنها همچنین قصد دارند اورانگوتانهای بورن و سوماترا ، ببرهای سوماتران ، شیرهای آفریقایی و پلنگ ابری را واکسینه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا